پایگاه خبری خانه فوتبال:

دوازده باشگاه برتر از ایتالیا، اسپانیا و انگلیس با هم متحد شده اند و می خواهند یک سوپرلیگ اروپا ایجاد کنند. باشگاه های آلمانی هنوز در این پروژه بسیار بحث برانگیز شرکت نکرده اند. پول زیادی وسط است و ظاهراً باشگاه ها به خاطر بحران کرونایی که درگیر آن شدند قصد دارند درآمد خود را افزایش دهند.

۱۲ باشگاه از سه کشور برنامه خود را برای یک سوپرلیگ جدید به طور خاص بیش از هر زمان دیگری و برای اولین بار اعلام کرده اند. این هیات  به سرپرستی رئال مادرید، یوونتوس تورین و منچستر یونایتد که نمایندگان آنها قرار است هیات مدیره این انجمن سودآور را تشکیل دهند، شکل گرفته است.

فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید گفت:‌ ما به فوتبال در هر سطح کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه شایسته خود در جهان خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی با بیش از ۴ میلیارد هوادار در جهان است و مسئولیت ما به عنوان باشگاه های بزرگ پاسخگویی به خواسته های آنهاست.

نام این لیگ هنوز رسمی نیست

نام رسمی سوپرلیگ از طریق گزارش های موجود در سایت های باشگاه ها مشخص نبود: صحبت از "سوپرلیگ اروپا" و "سوپرلیگ" بود. از طرف دیگر، لیست اعضای موسس به وضوح مشخص شده است: آرسنال، منچستر یونایتد، لیورپول، تاتنهام، چلسی و منچستر سیتی از انگلیس در میان آنها هستند، دو باشگاه میلانی و همچنین یوونتوس تورین از ایتالیا و باشگاه های برتر اسپانیا بارسلونا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید.

باشگاه های حاضر در این رقابت ها باید در ابتدا ۳.۵ میلیارد یورو در دسترس داشته باشند. بیشترین درآمد باید از طریق بازاریابی حقوق تلویزیون تأمین شود. 

فیفا با بیانیه‌ای پاسخ داد

این باشگاه ها تأکید می کنند که آنها اکنون منتظر بحث و گفت‌وگو با فیفا و یوفا هستند و می خواهند با همکاری بهترین نتیجه را برای لیگ جدید و فوتبال به دست آورند اما انتظارات احتمالاً یک طرفه است.

بدون نام بردن از سوپرلیگ، اتحادیه فوتبال جهانی فیفا بیانیه ای صادر کرد و "مخالفت" خود را از همه برنامه هایی که "اصول اساسی همبستگی، فراگیری و یکپارچگی را منعکس نمی کند، ابراز داشت.

همچنین انتقاد شدیدی از طرف شبکه هواداران فوتبال Football Supporters Europe (FSE) صورت گرفت. این رقابت‌ها آخرین میخ بر تابوت فوتبال اروپا خواهد بود و همه چیزهایی را که باعث محبوبیت و موفقیت آن شده است از بین می برد. این برنامه‌ها اساساً غیرقانونی، غیرمسئولانه و در برابر هرگونه رقابت سالم است و فقط از روی طمع دنبال می شود.

منبع: ایسنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: