پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال لیدزیونایتد شب گذشته (دوشنبه) نه تنها در واپسین لحظات گلی زد که این تیم را از شکست خانگی برابر لیورپول در هفته سی‌و‌دوم لیگ برتر نجات داد و بازی را یک - یک مساوی کرد، بلکه شاگردان مارچلو بیلسا در ابتدای بازی هم دست به حرکتی زدند که برای لیورپولی‌ها چندان خوشایند نبود.

با توجه به جنجالی که طی دو سه روز اخیر پیرامون شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا به وجود آمده است، بازیکنان لیدزیونایتد هم برای آنکه مخالفت خود را با این رقابت‌ها اعلام کنند، پیش از این آغاز بازی با لباس‌هایی خاص وارد زمین شدند تا خودشان را برای بازی گرم کنند. روی این لباس‌ها لوگوی لیگ قهرمانان اروپا درج و زیر آن نوشته شده بود « آن را به دست آورید» (اشاره به اینکه تیم‌ها باید خود سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند نه اینکه به آنها اعطا شود) و پشت آن هم این شعار نقش بسته بود: «فوتبال از آن هواداران است».

 این حرکت لیدزی‌ها به مذاق یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپولی‌ها خوش نیامد و این در حالی بود که کلوپ خود جزو کسانی بود که چندی پیش مخالفت خود با ایده شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا را اعلام کرده بود اما این تنها اقدام باشگاه لیدزیونایتد نبود که کلوپ را ناراحت کرد.

طبق ادعای نشریه گاردین باشگاه لیدز به عنوان میزبان نه تنها با پوشیدن این پیراهن‌ها اعتراض خود را به شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا نشان داده بلکه چندین دست از آنها را در رختکن تیم لیورپول هم قرار داده است.

w5uTUjgpKp6F

گاردین به نقل از کلوپ نوشته است: شنیده‌ام که برای ما پیراهن‌هایی مخصوص گرم کردن قبل از بازی گذاشته‌اند. ما آنها را نخواهیم پوشید و نمی‌توانیم هم بپوشیم. اینکه کسی فکر کند لازم است به ما یادآوری کند که خودمان باید حق بازی در لیگ قهرمانان را به دست آوریم، یک مزاح است، یک جوک واقعی و این جوک هم مرا عصبانی می‌کند. آنها (لیدزی‌ها) این پیراهن‌ها را در رختکن ما گذاشته‌اند. اگر این کار ایده لیدز بوده، باید به آنها بگویم خیلی ممنون اما لازم نیست هیچ کسی به ما چنین نکاتی را یادآوری کند. شاید آنها باید این مسائل را به خودشان یادآوری کنند.

کلوپ در ادامه اعتراف کرد که هنوز هم همان نظر قبلی‌اش را درباره سوپرلیگ دارد. او افزود: احساس من نسبت به سوپرلیگ اروپا تغییر نکرده است. من اولین بار روز یکشنبه این خبر را شنیدم. کمی اطلاعات به دست آورده‌ایم اما راستش خیلی نیست. وضعیت پیچیده‌ای است. مردم راضی نیستند و من هم می‌توانم دلیلش را درک کنم اما بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم چون ما در این فرآیند هیچ نقشی نداریم. نه من نه بازیکنانم. باید صبر کنیم و ببینیم که اوضاع چگونه پیش می‌رود. من با لیگ قهرمانان مشکلی ندارم. از جنبه رقابتی فوتبال لذت می‌برم و این واقعیت که وستهام هم می‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان شرکت کند لذت می‌برم. البته من می‌خواهم که این اتفاق رخ ندهد چون می‌خواهم که تیم خودم به آن رقابت‌ها صعود کند اما اینکه وستهام هم شانس صعود داشته باشد را می‌پسندم. چه بگویم؟ حرف زدن در این باره آسان نیست.چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که باشگاه لیورپول فراتر از بعضی  تصمیمات است. هواداران و تیم‌ها مهمترین بخش‌‌های فوتبال هستند. ما باید مطمئن شویم که چیزی میان آنها فاصله نمی‌اندازد. من شنیده‌ام که در آنفیلد بنرهایی نصب کرده‌اند. من نمی‌توانم دلیلش را درک کنم چون بازیکنان هیچ کاری اشتباهی انجام نداده‌اند. ما باید در کنار هم بمانیم. وقتی افرادی در سایر باشگاه‌ها از سرود تیم ما علیه خودمان استفاده می‌کنند من هم خوشحال نیستم.

vCqPjMEoun5O

سرمربی آلمانی لیورپول در پایان تأکید کرد: یکسری مسائل هست که باید مدیریت شود اما این هیچ ربطی به رابطه میان هواداران و تیم‌ها ندارد. بار دیگر می‌گویم که بازیکنان هیچ کار اشتباهی جز آنچه ممکن است در زمین مسابقه انجام دهند و منجر به نبردن تیم شود، مرتکب نمی‌شوند و من هم می‌خواهم مطمئن شوم که همه این مسئله را می‌دانند. من دلیل ناراحتی‌های به وجود آمده را درک می‌کنم اما من در موقعیتی کاملاً متفاوت قرار داردم. من از همه جوانب این اتفاق خبر ندارم. نمی‌دانم چرا که این شش باشگاه (آرسنال، لیورپول، چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام) این کار را انجام داده‌اند. همیشه بازی‌های ما بیشتر و بیشتر می‌شود. اگر شما می‌گوید به خاطر پول است خب... دنیا در حال تغییر است و بعضی چیزها هم باید تغییر کنند اما معمولاً همیشه برای چنین تغییراتی آماده‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: