پایگاه خبری خانه فوتبال:

یحیی گل محمدی که دربی حذفی قبلی را به فرهاد مجیدی آن هم در ضربات پنالتی واگذار کرده بود حالا نمی خواهد چیزی را به قضا و قدر بسپارد.

سال گذشته در مرحله نیمه نهایی جام حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب بعد از اینکه در وقت های قانونی با نتیجه دو بر دو به تساوی رسید  به ضربات پنالتی کشید. در ضربات پنالتی احمد نوراللهی و اوساگونا پنالتی را برای پرسپولیس از دست دادند تا در نهایت  استقلال موفق شود با حساب ۴ بر یک در این ضربات برنده شود.

برهمین اساس سرمربی پرسپولیس پیش بینی همه چیز را کرده است که اگر سرنوشت دربی حذفی به ضیافت پنالتی ها کشیده شود این بار مغلوب نشود. شنیده ها از تمرینات پرسپولیس حکایت از آن دارد که نفرات زیر به عنوان ۵ پنالتی زن اول این تیم انتخاب شده اند.

پنالتی زن اول؛ مهدی ترابی

بی تردید مهدی ترابی بهترین پنالتی زن پرسپولیس و یکی از پنالتی زنان برتر لیگ برتر کشورمان محسوب می شود. بازیکنی که هرگز در بازی های رسمی پرسپولیس ضربه پنالتی خود را خراب نکرده است. بنابراین او اولین پنالتی تیمش را که این روزها مهم ترین ضربه هم به حساب می آید را خواهد زد. در طول بازی پرسپولیس و استقلال هم اگر علیرضا فغانی به سود سرخپوشان پنالتی بگیرد بازهم مهدی ترابی پنالتی زن اول تیمش است.

پنالتی زن دوم؛ شهریار مغانلو

دومین پنالتی زن پرسپولیس در ضیافت احتمالی پنالتی ها شهریار مغانلوست. مهاجم آماده این روزهای پرسپولیس سال گذشته در پیکان پنالتی زن اول تیمش بود و ضربات خود را تبدیل به گل می کرد. او در تمرینات پرسپولیس هم خیلی خوب پنالتی می زند و حالا می تواند از این مهارت خود در دربی استفاده کند.

پنالتی زن سوم؛ میلاد سرلک

اگر از بازیکنان پرسپولیس بپرسید که خونسرد ترین همبازی شما کیست؟ همه به یک اسم اشاره خواهند کرد: میلاد سرلک! هافبک سربالا و حالا ملی پوش پرسپولیس در هنگام نواختن ضربات پنالتی هم بازیکن خونسردی است و برای او فرقی هم نمی کند مقابل چه تیمی بازی می کند. مرد مورد اعتماد یحیی گل محمدی به احتمال زیاد پشت سومین ضربه پنالتی تیمش در دربی حذفی خواهد ایستاد.

پنالتی زن چهارم؛ مهدی شیری

مهدی شیری هم یک بازیکن پنالتی زن است. هر چند این بازیکن خوش اخلاق به احتمال زیاد در دربی حذفی نیمکت نشین خواهد شد اما در صورت کشیده شدن سرنوشت بازی به ضربات پنالتی یکی از گزینه های تعویض و به زمین رفتن خواهد بود. مهدی شیری می تواند پشت پنالتی چهارم تیمش بایستد.

پنالتی زن پنجم؛ علی شجاعی

لطفا تعجب نکنید! علی شجاعی مهم ترین پنالتی پرسپولیس در نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان را با خونسردی و زیبایی تبدیل به گل کرد. شادی شجاعی پس از نواختن پنجمین ضربه پنالتی تیمش تا مدت ها سوژه رسانه های ورزشی و برنامه های تلویزیونی بود. او هم یکی از تعویض های یحیی گل محمدی در صورت کشیده شدن سرنوشت دربی حذفی به ضربات پنالتی خواهد بود.

نکته: لازم به یادآوری است که امید عالیشاه در دربی حذفی سال گذشته ضربه خودش را مقابل استقلال تبدیل به گل کرد. همچنین پرسپولیسی ها سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان و سیامک نعمتی را هم در اختیار دارند که در صورت تمام نشدن بازی در ۵ پنالتی دو تیم، می توانند پشت ضربات ششم، هفتم و ... در دربی حذفی برابر استقلال باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: