پایگاه خبری خانه فوتبال:

در سال 1400 متغیر بوده است. سال گذشته قیمت طلا تا گرمی 1 میلیون و 250 هزارتومان هم رسیده بود. قیمت طلا بعد از انتخابات ایران نزولی شد. قیمت طلا در  هفته گذشته نوسانی بود. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید .

قیمت طلا و سکه

بهای سکه امامی به 11 میلیون و 451 هزار و سکه طرح قدیم نیز به 10 میلیون و 879 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه 5 میلیون و 850 هزار، ربع سکه 3 میلیون و 765 هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 321 هزار تومان است.

قیمت طلا

قیمت طلا در بازار 

ونس طلا 1,735.79 ۱۰:۵۸:۴۱
مثقال طلا 46,940,000 ۱۱:۰۰:۱۶
گرم طلای ۱۸ 10,835,000 ۱۱:۰۰:۱۵
گرم طلای ۲۴ 14,446,000 ۱۱:۰۰:۱۵
سکه بهار آزادی 107,490,000 ۱۸ مرداد
سکه امامی 112,480,000 ۱۱:۰۰:۱۶
نیم سکه 57,700,000 ۱۸ مرداد
ربع سکه 36,000,000 ۱۱:۰۰:۰۷

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری بخشی از ریزشی که در ساعات اولیه معاملات داشت را جبران کرد و با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ساعات اولیه تا مرز ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت از ۳۱ مارس بود.

قیمت طلا

بر اساس گزارش رویترز، ذخیره طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، از ۱۰۲۷.۶۱ تن در روز دوشنبه به ۱۰۲۵.۲۸ تن در روز جمعه کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری در ابتدای معاملات ۷.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۲ دلار و ۵۰ سنت رسید که پایینترین قیمت در بیش از هشت ماه گذشته بود و آخرین بار ۱.۹ درصد کاهش نشان داد.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۷۱ دلار و پنج سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۲۶ دلار و ۵۶ سنت ایستاد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا گفت: خرید طلا در ماه محرم کمتر می‌شود. حتی در این هفته هم مردم کمتر خرید کردند. احتمالا در هفته سوم مرداد طلا در دامنه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان و سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شود.

اوج‌گیری قیمت سکه

بهای هر قطعه سکه امامی همپای تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد، در حال نوسان بود. به طوری که با عبور از مرز مقاومتی ۱۱میلیون تومان و تثبیت این نرخ در بالای این سطح، توانست سودآوری خود را همراه با عملکرد هفتگی حدود ۲ درصدی برای سرمایه‌گذاران این بازار نمایش دهد. در این بین نیز همزمان با رشد ارزش طلا و سکه، میزان تقاضا با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و همچنین برنامه های اقتصادی رئیس‌جمهور جدید در هفته گذشته با کاهش روبه‌رو بود. با این حال تحرکات نسبی و موقت اونس طلا در بازار جهانی توانست عامل محرکی برای تثبیت قیمت سکه باشد. بر این اساس کارشناسان معتقدند که کاهش تقاضا می‌تواند حباب سکه را کم کند و طلای جهانی برای روزهای آتی روند آرامی را داشته باشد. لذا احتمال رنج منفی برای سکه وجود دارد.

تشدید فشارهای نزولی

بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز جمعه، در انتظار انتشار گزارش‌های اقتصادی از اشتغال آمریکا که به نظر می‌رسد برای روند قیمت طلای جهانی ناامیدکننده باشد، با افت قیمتی روبه‌رو شد. علاوه بر گزارش‌های اقتصادی آمریکا، رشد ارزش دلار شاخص نیز کاهش اونس طلا را تشدید کرد و باعث شد تا در ساعت ۲۰ به وقت تهران قیمت هر اونس طلا به ۱۷۶۲ دلار سقوط کند. آنچه مانع افت بیشتر قیمت طلای جهانی شد، اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در مورد بالا بردن نرخ بهره و محدودتر شدن برنامه خرید اوراق قرضه بود. بنابراین تحلیلگران این بازار بر این باورند که اظهارات اخیر مقامات مختلف فدرال‌رزرو حاکی از این است که موازنه قدرت به نفع طرفداران افزایش سریع‌تر نرخ بهره بوده که این موضوع تاثیر خوبی برای طلا نخواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: