پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص رد درخواست باشگاه گل گهر بیان کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا صالحی در خصوص صدور حکم و رد درخواست باشگاه گل گهر در پرونده بازیکن گابنی، اظهار داشت: این پرونده مشتمل بر دو قسمت است. یک قسمت راجع به اعتراض به اصل موضوع و اصل رای یعنی کسر امتیاز و سایر موارد است. یک قسمت بر می گردد به درخواستی که باشگاه گل گهر داشت مبنی بر صدور دستور موقت، از این حیث که کسر امتیاز تا زمان قطعیت حکم در جدول مسابقات نباید اعمال می‌شد تا این را ما اعاده به وضع سابق بدهیم.

وی افزود: ما نسبت به قسمت دوم رسیدگی و حکم صادر کردیم. در واقع تقاضای باشگاه گل گهر که جدول به حالت قبل از صدور کمیته انضباطی بر گردد، رد شد.

رئیس کمیته استیناف در مورد زمان تصمیم گیری نهایی عنوان کرد: زمان تصمیم گیری معلوم نیست. نسبت به اصل موضوع ان شاالله در هفته آینده نمایندگان یا باشگاه های ذیربط را دعوت می‌کنیم. 4 باشگاه هستند. سه باشگاه شاکی و یک باشگاه معترض به حکم، در آنجا استماع اظهارات و ملاحظه مدارک می‌کنیم. اینکه چقدر زمان می برد تا حکم نهایی را نسبت به اصل موضوع صادر کنیم مشخص نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص اینکه گفته می‌شود فشارهایی روی کمیته استیناف وجود دارد تا رای بشکند و حتی از اعضای کمیته استیناف هم این مساله را در رسانه‌ها مطرح کردند، گفت:خیر اصلا چنین چیزی وجود ندارد. امکان دارد افرادی با اعضا تماس بگیرند. اینکه چه کسی بوده اطلاعی ندارم.

علیرضا صالحی همچنین  در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون فوتبال، خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه گل گهر سیرجان نسبت به رای صادره از طرف کمیته انضباط، اظهار داشت: این پرونده شامل دو بخش است، یک بخش مربوط به تجدیدنظرخواهی برای اصل موضوع و بخش دیگر مربوط به درخواست باشگاه برای صدور دستور موقت بابت جلوگیری از اعمال کسر نتایج در جدول مسابقات تا زمان صدور رای قطعی از طرف کمیته استیناف است.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای با حضور همکاران در کمیته استیناف برگزار کردیم و به مطالعه پرونده پرداختیم. از آنجاییکه صدور دستور موقت فوریت دارد، نسبت به این قسمت از پرونده رسیدگی‌ها انجام شد. در ماده 100 از مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است که اگر این دستور موقت خسارت جبران ناپذیری را ایجاد کند از صدور آن باید ممانعت شود.

رییس کمیته استیناف تصریح کرد: به هرحال نظر سازمان لیگ بر این بوده که طبق سنوات گذشته اگر کسر امتیازی وجود دارد، بنابر مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال قبل از صدور حکم قطعی از سمت مرجع بالاتر آن را در جدول اعمال کنند. الان دیگر ضروریتی در این وضوع وجود ندارد که در اجرای این دستور موقتی که درخواست شده، مجددا اقدام سازمان لیگ را احاطه دهیم. چراکه در چند هفته آینده نسبت به اصل موضوع رسیدگی انجام و حکم مقتضی صادر خواهد شد. ضمن اینکه اعمال یا عدم اعمال خسارات جبران ناپذیری وارد نمی‌کند. هرچند که در رایی که صادر کردیم قید شد که ای کاش از این اتفاقات باتوجه به وضعیت حاکم بر مسابقات و تاثیرات روحی و روانی برای تیم‌های منتفع یا متضرر پرهیز شود، اما در نهایت مقررات قانونی است که باید انجام می‌شد.

صالحی گفت: در هر حال پرونده برای اصل رسیدگی درخواست تجدیدنظرخواهی مفتتوح است و در هفته آینده جلسه‌ای با دعوت طرفین جهت استماع اظهارات برگزار خواهد شد. انشاله تلاش می‌کنیم در کارها جهت صدور حکم نهایی تسریع داشته باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: