پایگاه خبری خانه فوتبال:

سهام عدالت افزایشی شد. حالا مبنای دریافت کارت اعتباری است. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران . سود سهام عدالت به حساب مردم واریز شد .خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید 

 بعد از آزاد سازی سهام عدالت، امور مربوط به سهام عدالت دچار یک رها شدگی شد،‌ از مدیریت شرکتهای استانی سهام عدالت و برگزاری مجامع شرکتهای استانی تا سایر امور سهام عدالت،‌دچار یک بی مدیریتی شده است.

سال گذشته که قرار بود سود عملکرد شرکتهای سرمایه‌پذیر تا پایان اسفند پرداخت شود، نصف سود در اسفند سال قبل و نصف دیگر در تیر ماه 1400 واریز شد و در نهایت هم شرکت مخابرات ایران به بهانه داشتن طلب از دولت از پرداخت سود سهام عدالت 49 میلیون سهامدار خود داری کرد.

ماسله سود سهام عدالت که در مجامع شرکتها تصویب می‌شود،‌حق الناس سهامداران است که باید در اسرع وقت و در موعد قانونی حداکثر 8 ماه بعد از مجمع عمومی شرکت به پرداخت شود،‌اما برخی مدیران از مساله مهم حق الناس به راحتی چشم پوشی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف پول مردم را واریز نمی‌کنند.

بررسی‌های خبرنگار فارس از منابع مربوط نشان می‌دهد که از 36 شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کرده‌اند تا این شرکت نتواند سود سهامداران عدالت را در یک مرحله و به صورت کامل، قبل از پایان سال جاری به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت پرداخت کند.

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته‌های گذشته طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود، بر اساس دستور این شورا سود سهام عدالت تا پایان امسال به حساب این سهامداران واریز می‌شود.

در همین حال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام کرده بود: توزیع پرداخت سود سهام عدالت را تا پایان امسال انجام می‌شود و این هدیه دولت، بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: