پایگاه خبری خانه فوتبال:

سامان قدوس با عملکرد خوب خود به عنوان مدافع - هافبک راست در بازی برنتفورد با تاتنهام، می‌تواند معضل دفاع راست در تیم ملی ایران را حل کند.
به گزارش ایسنا، یکی از پست‌های مورد بحث در تیم ملی فوتبال ایران، دفاع راست این تیم است که در گذشته با حضور بازیکنان بزرگی مانند ابراهیم آشتیانی، منصور پورحیدری، جواد زرینچه، نعیم سعداوی، مهدی مهدوی‌کیا، حسین کعبی و در سال‌های اخیر با حضور خسرو حیدری، رامین رضاییان و وریا غفوری از نقاط قوت این تیم بود اما در چند سال اخیر به محل بحث و انتقاد تبدیل شده است.

صادق محرمی، مدافع راست جوان دینامو زاگرب از زمان روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ تبدیل به نفر اول این تیم شده و با تمام انتقادها به عملکرد محرمی، اسکوچیچ نشان داده که در حضور بازیکنانی مانند اسماعیلی‌فر، تیکدری، سیامک نعمتی و یا مهدی شیری به محرمی اعتقاد دارد.

در این اوضاع و احوال که صادق محرمی در تیم باشگاهی خود هم از مدت‌ها قبل به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده، سامان قدوس در پست جدید خود در تیم برنتفورد، باعث افزایش امیدواری‌ها برای تقویت این پست شده است.

هافبک ایرانی برنتفورد که در این فصل در بازی‌های کمی هم برای تیمش به میدان رفته، طی روزهای گذشته در ترکیب اصلی تیمش برای دیدار با تاتنهام قرار گرفت و از قضا مقابل سون هیونگ مین، هافبک کره‌ای تاتنهام درخشید که در دیدار ایران و کره جنوبی، سمت راست تیم ملی را به اتوبان تبدیل کرده بود.

قدوس در این دیدار برای اولین بار به عنوان مدافع – هافبک راست تیمش به میدان رفت و تمام راه‌های نفوذ سون هیونگ مین به سمت دروازه تیمش را بست و تحسین توماس فرانک را هم به دنبال داشت.

این عملکرد از سوی قدوس به عنوان بازیکنی که در پست دفاع راست به میدان رفته، جایگاه صادق محرمی در تیم ملی را هدف قرار داده و شاید قدوس که در خط هافبک تیم ملی نتوانسته جایگاه ثابتی را به دست آورد، در پست دفاع راست به کار گرفته شود و با قدرت هجومی خود، وزن بیشتری به این پست در تیم ملی بدهد.

البته تصمیم نهایی درباره این مساله را دراگان اسکوچیچ می‌گیرد که بارها گفته نیازمند یک مدافع راست کلاسیک است که بیشتر در کارهای تدافعی شرکت کند تا این که میل به هجوم داشته باشد و در ضد حملات پشت سرش خالی شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: