پایگاه خبری خانه فوتبال:

طرح صیانت به زودی اجرا می شود. طرح صیانت با ابهامات زیادی همراه است. طرح صیانت می تواند برای کسب و کارهای اینترنتی محدودیت های را ایجاد کند. طرح صیانت با تغییرات همراه شده است. جزئیات جدید طرح صیانت را بخوانید.

طرح صیانت

جزئیات جدید طرح صیانت

حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارجاع طرح صیانت از فضای مجازی به شورای عالی تاکید کرد: این طرح از ابتدا پر حاشیه بود و از روزی که مطرح شد مخالفان سرسختی چه در رسانه‌های مکتوب و چه در فضای مجازی پیدا کرد. بحث‌های مختلفی هم درباره محتوای این طرح شکل گرفت و نقد و مخالفت‌هایی نسبت به آن ابراز شد.

وی افزود: شاید این رفت و آمدهای فعلی طرح میان نهادهای مختلف نیز به دلیل همین حساسیت‌ها باشد که آیا این طرح قرار است ایجاد محدودیت کند یا قرار است فضای مجازی را قانونمند سازد یا مسائل دیگری را به وجود آورد.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: مجلس به دلیل همین حساسیت‌ها تصمیم گرفت که مرجعی را برای این طرح در نظر بگیرد تا به شکل کارشناسی به آن بپردازد و در این شرایط مشخص است که شورای عالی فضای مجازی مهمترین مرجع برای این امر است.

سبحانی نیا در ارزیابی خود از ارسال این طرح به شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: به نوعی می‌توان گفت این کار انداختن توپ تصویب این طرح در زمین شورای عالی فضای مجازی بود تا خود را از تبعات آن مبرا کند. البته اینکه یک مجموعه ای قانونمند شود و در چارچوب خاصی حرکت کند و ضوابط مشخصی را رعایت کند بد نیست ولی مهم است که این طرح جامع الاطراف باشد و محاسن و معایبش توامان در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر هم بحث اصلی ناظر به آسیب‌ها و مشکلاتی است که این طرح می‌تواند برای اشتغال بخش قابل توجهی از مردم در فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی به وجود آورد. از این منظر شاید شورای عالی فضای مجازی بتواند جوانب مختلفی از جمله تاثیرات اقتصادی این طرح را در نظر گیرد و در نهایت نظری متناسب با اوضاع امروز کشور درباره این طرح و اجرایش ارائه کند.

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: در این صورت چنانچه طرح در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد و یک متن کارشناسی شده به مجلس ارائه شود احتمال اینکه طرح نهایی بدل به سندی قابل دفاع شود بسیار بیشتر است.

سبحانی نیا تاکید کرد: با توجه به نقدهایی که در این مدت صورت گرفت و دیدگاه‌های موافق و مخالفی که مطرح شد زمینه مناسبی شکل گرفته است تا شورای عالی فضای مجازی همه این نکات را در نظر بگیرد، جمع‌بندی کند و نتیجه‌ای را از این طرح به دست دهد که هم حقوق افراد در آن رعایت شود، هم به کسب و کارها آسیبی وارد نشود و هم در عین حال جلوی سوءاستفاده برخی از فضای مجازی گرفته شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: