پایگاه خبری خانه فوتبال:

دلیل محرومیت هواداران پرسپولیس از بازی‌های فصل آتی با تراکتور مشخص شد‌.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ساعاتی قبل رای خود را درباره دیدار جنجالی و نیمه تمام تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر اعلام کرد که طبق این حکم نتیجه بازی سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.
همچنین سعید آقایی و امید عالیشاه نیز با محرومیت هایی مواجه شدند و تیم تراکتور نیز دو جلسه از برگزاری بازی های خانگی با حضور تماشاگران محروم شد که البته یک جلسه محرومیت این تیم به مدت یک سال تعلیقی است‌. از طرفی تمام دیدارهای رو در روی این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی در فصل آینده بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
محروم شدن تماشاگران پرسپولیس یکی از نکاتی است که پس از صدور این رای مورد اعتراض سرخ پوشان قرار گرفته است؛ البته طبق پیگیری‌های خبرنگار ورزشی فارس دلیل این محرومیت به رفتار تقریبا مشابه هواداران این تیم در بازی برگشت لیگ نوزدهم مقابل تراکتور بازمی‌گردد.

در آن مسابقه که با برتری دو بر صفر پرسپولیس مقابل شاگردان ساکت الهامی در تاریخ ۶ بهمن ۹۸ تمام شد، هواداران منتسب به پرسپولیس جنحال‌ساز شده و حتی کمیته انضباطی در تاریخ ۱۲ اسفند همان پرسپولیس حکمی را علیه سرخ پوشان پایتخت صادر کرد اما محرومیت هواداران این تیم به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرا نشد.

به این موضوع هم تا حدی در بخشی از حکم امروز کمیته انضباطی اشاره شده که مضمون این بخش حکم به شرح زیر است:

«همچنین به لحاظ سوابق تخلفات مشابه از سوی تماشاگران هر دو تیم از جمله موضوع دادنامه شماره ۴۰۸ مورخ 12/12/1398 این کمیته و به منظور پیشگیری و جلوگیری از تکرار وقایع و تخلفات مشابه و شدیدتر در مسابقات پیش روی دو تیم تراکتور و پرسپولیس و نیز به لحاظ وجود مسئولیت تضامنی باشگاه های این دو تیم در قبال رفتار هواداران و بازیکنان خود مطابق ماده ۵۰ مقررات انضباطی، حکم بر انجام مسابقه های دو تیم مذکور در تمامی بازی های فصل آتی کشور اعم از لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه های خانگی بدون حضور تماشاگران با رعایت ماده ۴۰ مقررات انضباطی صادر می‌گردد»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: