پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

 ایران خودرو بالاخره از کراس اوور جدید خود با نام ری را رونمایی کرد.

بازار خودروی ایران مدت هاست که به خاطر ممنوعیت واردات به شدت با کمبود تنوع مواجه است. در این شرایط خودروسازان داخلی و مونتاژکاران در تلاشند با تولید محصولات جدید نظر مشتریان را به خود جلب کنند. البته که در این شرایط نیز چاره ای جز خرید خودروهای چینی یا داخلی صفر کیلومتر وجود ندارد.
یکی از سگمنت هایی که به شدت جای خالی آن در بین خودروهای تولید داخل حس می‌شد کراس اوورها هستند. به طور کلی نیز مردم نه تنها ایران بلکه در تمام دنیا طی سال های اخیر علاقه خاصی به کراس اوورها پیدا کرده‌اند و بازار این محصولات به شدت داغ شده است. حال ایران خودرو بالاخره دست به کار شد و روز گذشته از کراس اوور جدید خود با نام ری را رونمایی کرد.

اما ری را به چه معنی است؟

آنطور که به نظر می‌رسد این کلمه به معنی باران است و در حقیقت اصالت آن به شمال کشور باز می‌گردد. این نکته را نیز باید گفت که قرار است اولین کراس اوور ایران خودرو در کارخانه واقع در مازندران به تولید برسد.

ایران خودرو  طی مراسمی با حضور وزیر صمت از ری را رونمایی کرد. خودرویی که بر پایه پلتفرم ikp1 است و از آن برای تارا نیز استفاده می‌شود. ایران خودرو نیز حال برای ری را به عنوان دومی محصول خود از این پلتفرم استفاده کرد.

مشخصات فنی ری را

طبق اطلاعات به دست آمده ری را با دو پیشرانه راهی بازار خودرو می‌شود. پیشرانه نخست TU5 پلاس است که حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن.متر را ارائه می‌دهد. نسخه فول آپشن ری را نیز احتمالا به پیشرانه TC7 مجهز خواهد شد که از نوع توربو شارژ است و حداکثر توان ۱۶۸ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ارائه می‌دهد. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعت اتوماتیک خواهد بود که توان پیشرانه را تنها به چرخ های جلو انتقال می‌دهد.

امکانات رفاهی ری را

نمونه فول آپشن ری را به امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، سقف پانورامای برقی، فرمان و ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس، استارت دکمه ای، رادار نقطه کور و خطی، سنسور فشار باد تایر، ۶ کیسه هوا، و نمایشگر لمسی مجهز است.

قیمت ری را

پیش از رونمایی مهدی خطیبی، مدیر عامل ایران خودرو درباره قیمت کراس اوور ری را اعلام کرده بود که این خودرو با قیمت حدودی ۶۰۰ میلیون تومان راهی بازار می‌شود.

نظر وزیر صمت درباره ری را

سیدرضا فاطمی امین درباره این خودرو اظهار کرد: آزمون‌های جاده‌ای این خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود و با انجام آزمون‌های مختلف تا پایان سال می‌توانیم از اوایل سال بعد شاهد تولید این خودرو باشیم. صنعت خودروسازی امسال چند محصول جدیدی دارد که تا پایان سال رونمایی خواهند شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: