پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس فدراسیون فوتبال با مطرح کردن نام کارلوس کی روش برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان و حضور احتمالی این سرمربی پرتغالی، درصدد خروج از فشار افکار عمومی پس از بازگشت به صندلی ریاست است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حدود ۷۵ روز تا اولین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس زمان باقی مانده و در حالی که در ماه های‌ اخیر بحث احتمال برکناری دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح شده بود، این روند با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسیار جدی تر شد.
از طرفی شنیده می‌شود اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در جلسه فوری اختیار مذاکره با کارلوس کی روش را به تاج سپردند تا او پس از مذاکرات ابتدایی خود با این مربی، برای بازگشت مرد پرتغالی به ایران اقدامات نهایی را انجام بدهد.  

دراگان اسکوچیچ نیز که تا روز گذشته از هر فرصتی برای تماشای بازی های لیگ برتر استفاده می کرد، پس از تعطیل کردن کار خود و دستیارانش، برای بازی استقلال مقابل پیکان به ورزشگاه آزادی نرفت و در ساعات پایانی شب گذشته با حذف عنوان سرمربی تیم ملی ایران از بیوی اینستاگرام خود، نشان داد که عملا خودش را برای جدایی از نیمکت تیم ملی آماده کرده است.

مهدی تاج که پس از ثبت نام خود برای ریاست فدراسیون، به دلیل فاجعه قرارداد مارک ویلموتس و سایر پرونده‌های قضایی مورد هجمه و انتقاد شدیدی قرار گرفت و در نهایت با برخی ابهامات، صلاحیتش برای حضور در این انتخابات تایید شد، یکی از برنامه های خود را در صورت بازگشت به صندلی ریاست فدراسیون انتخاب کارلوس کی‌روش اعلام کرد و با وجود گذشت یک هفته از مجمع انتخاباتی و برعهده گرفتن ریاست فدراسیون، همچنان از گزند این انتقادات و اتهامات در امان نمانده است.

در این وضعیت به نظر می رسد بازگشت کی روش که به هر حال عملکرد موفقی در دوره هشت ساله حضور قبلی اش در تیم ملی داشته و در میان سایر مدعیان نیمکت تیم ملی به نوعی مقبولیت دارد، می‌تواند تا حدی تیغ تیز حملات به تاج کمتر کند.

با وجود هجمه‌های برخی علاقه‌مندان و پیشکسوتان فوتبال کشورمان به مربی پرتغالی اما باید به این موضوع اذعان کرد او موافقان سرسختی نیز در ایران دارد و شاید انتخاب کی روش در حقیقت راهی برای فرار تاج از فشار افکار عمومی باشد.

البته به نظر می رسد در این میان نباید از این نکته غافل شد فوتبال ما بار دیگر اصل بد بدرقه بودن را در میان مربیان و این بار مورد اسکوچیچ رعایت کرده و شاید این مربی که در بحرانی ترین شرایط، تیم ملی را تحویل گرفت و آن را با عبور از جهنم منامه و گذر از مرحله مقدماتی به جام جهانی قطر رساند، نیز قربانی این اتفاق تلخ شده است.

نباید از یاد برد که اسکوچیچ با وجود برخی ضعف های فنی و حتی راهبری تیم ملی، اتفاق بزرگی را برای فوتبال کشورمان رقم زد و اگر قرار بود پاییز قطر را نبیند،  این امکان وجود داشت تا تصمیم گیرندگان ورزش و فوتبال تصمیم بهتری برای خداحافظی با مربی کروات اتخاد کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: