پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

بازنشستگان در نوبت ثبت نام سهام عدالت؟

 احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است. اگر ایرادی گرفته نشود رسما ابلاغ و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت شش دهک اول درآمدی دیگر، گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

خاندوزی تأکید کرد: پس از حل و فصل مسئله بازنشستگان، میزان باقی مانده در اختیار شش دهک قرار می‌گیرد. به محض آنکه ۹۰ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی  اختصاص پیدا کند در مورد باقی مانده سهام مصوبه خواهیم داد./ایسنا

ارزش سهام عدالت کاهش یافت

 ارزش واقعی سهام عدالت، بر مبنای ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، حدود دو سال است که در محدوده ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است. این رقم زیر سایه وضعیت کلی بازار بوده و بر این اساس نیز اکنون به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش ارزش این سهام نیز شد؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین امسال ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود  ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز حدود ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان بود.

بر این اساس، چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخته و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در شهریورماه ۱۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان بود. این سهام در اوایل مهرماه ۱۰ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان قیمت داشت و طبق آخرین آمار قیمت آن تا ۱۰ میلیون ۱۹۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

البته همه این مباحث درحالی مطرح می شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۹ و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند./ ایسنا

وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش اینترآذ، حسین قربانزاده با اشاره به تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت اظهار کرد: بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند.

وی درمورد پرتفوی جاماندگان نیز گفت: پرتفوی جاماندگان از قبل در سازمان خصوصی سازی پیش‌بینی شده بود اما یکی از شرکت‌ها در هیات دولت حذف شد و باید جابه‌جایی پرتفو صورت بگیرد تا بتوان امور را پیش برد. البته این طرح بعد از هیات دولت باید به هیات تطبیق مجلس برود و چنانچه ایرادی نداشته باشد، لازم‌الاجرا است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تعداد جاماندگانی که در فاز نخست شناسایی شده‌اند حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

طبق مصوبه مجلس، دولت ایران موظف شدند از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند./ ایسنا

سود سهام عدالت چه زمانی و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

هر ماه خبری جدید در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اعلام می‌شود و براساس آخرین اخبار قرار است تا پایان اسفند ماه به  دارندگان سهام عدالت و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد سود سهام عدالت پرداخت شود.

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیریت شرکت تعاونی سهام عدالت کشور به بازار گفت که سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. همچنین به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود

توکلی با اشاره این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت اظهار کرد: مقرر بود بخشی از سودها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی‌ها به زودی پرداخت می شود.

چگونه برای سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است./تجارت نیوز

مشاور رئیس سازمان بورس اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت از زمانی که وارد عرصه اقتصادی کشور شد تا هم اکنون اخبار مختلفی را پیرامون خود دیده است. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ماه های گذشته مورد توجه قرار گرفته است به موضوع واگذاری سهام به جاماندگان مرتبط می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت که در سال های دهه ۸۰ نتوانستند سهام خود را دریافت کنند، این روزها منتظر تصمیم دولت برای واگذاری سهام هستند.

افرادی که در سال ۹۹، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، هنوز تکلیف سهام خود را نمی‌دانند. ۳۰ شرکت سرمایه‌ گذاری مرتبط با سهام عدالت در استان‌ها تشکیل شده و از این تعداد ۲۶ شرکت سرمایه ‌گذاری استانی در سال ۹۹ در بازار دوم بورس پذیرش شده و نماد آنها درج شد. گرچه هم اکنون همه نمادهای شرکت ‌های سرمایه‌گذاری عدالت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مجامع این شرکت‌ها و هیأت مدیره آنها متوقف هستند و معامله نمی‌شوند.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کرد؟

این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کار ت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید.

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد.

آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد ۲۴رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: