پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت:‌هیأت مدیره باشگاه استقلال تصمیم گرفت مدیریت را تغییر بدهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت کریمی در مورد تغییر و تحولات مدیریتی در باشگاه استقلال اظهار داشت:‌ هیأت مدیره این تصمیم را گرفت و در جلسه‌ای که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد تصمیم گرفتیم تغییر و تحولاتی در مدیریت باشگاه استقلال به وجود بیاید به همین دلیل این تغییرات هم برای بهتر شدن و پیشرفت باشگاه بود. سه نفر از اعضا موافق و یک نفر مخالف این تصمیم بودند.
وی درمورد دلیل غیب آجورلو در آن جلسه توضیح داد: درخواست شده بود در جلسه شرکت کند اما خودش تشریف نیاورد.اگر بخواهیم شفاف بگویم محمد مؤمنی مخالف برکناری آجورلو بود.
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد:‌ در این حدود یکسال که در خدمت هیأت مدیره باشگاه بزرگ استقلال بودم هیچ وقت خودم در رسانه‌ها حضور نداشتم خیلی عزیزان لطف داشته و مرا به برنامه دعوت کردند اما نرفتم اما اکنون به خاطر هواداران در برنامه حضور پیدا کردم تا اگر اطلاعاتی است اعلام کنم.

کریمی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال برنامه‌های تلویزیونی را تحریم یا در دوره مدیریت آجرلو با آنها قهر کرده بود، گفت: بحث این مسائل نبود در همان دوره‌ای که اعلام کردند باشگاه استقلال حضور عوامل خود در تلویزیون را تحریم کرده من گفتم به هیچ عنوان تحریمی وجود ندارد به این خاطر که استقلال خصوصی، شخصی نیست که من بخواهم تلویزیون را تحریم کنم. این باشگاه و صدا و سیما متعلق به مردم هستند نمی‌توانیم اتفاقی را رقم بزنیم و بگوییم تلویزیون را تحریم کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ برای کسب پول پخش محیطی گفتند از این راه اقدام کنیم اما هیأت مدیره، صدا و سیما را تحریم نکرد بیشتر حرف هیأت مدیره این بود تا صدا و سیما با ما همکاری کرده و جلوی پلتفرم‌هایی که بازی‌های استقلال را رایگان پخش می‌کنند بگیرد نه اینکه ما بخواهیم صدا و سیما را تحریم کنیم به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه استقلال در دوره مدیریت آجرلو بدون باخت قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و امسال هم با تفاضل گل در رتبه دوم جدول قرار گرفته و در فوتبال نتیجه‌گرا به ترکیب برنده دست نمی‌زنند، به همان تفاسیر چرا آجرلو کنار گذاشته شد پاسخ داد: دلیل این موضوع را خود آجرلو بهتر می‌داند.وی در این یک سال برای تیم زحمت کشید و از آجرلو تشکر می‌کنم. متأسفانه سیستم مدیریتی کل باشگاه‌ها دولتی به همین صورت است. بدهی‌های زیاد از دوره مدیریت قبلی برای بعدی باقی می‌ماند.

کریمی در خصوص اینکه باشگاه استقلال در دوره مدیریت استقلال 200 میلیارد بدهی به بار آورد، گفت: این مبلغ را از کجا آوردید زمانی که آجرلو استقلال را تحویل گرفت اصل بدهی باشگاه 280 میلیارد بود و برخی بدهی‌های ثبت نشده وجود داشت که برای آن حکم گرفته بودند. مبالغی مثل 40 و 15 میلیارد داشتیم که به رقم اصلی اضافه شد. در کل حدود 400 میلیارد بدهی به مدیریت جدید رسید. من مدیر تسویه بودم و فعالیت خود را برای تسویه این حساب‌ها شروع کردیم.

وی ادامه داد:‌70، 80 میلیارد بدهی بازیکنان فصل قبل بود که کل آن پرداخت شد. در کل سه بازیکن باقی مانده‌اند که مجموع بدهی‌شان 3 میلیارد می‌شود و خودشان نیامده‌اند پول را بگیرند. 200 میلیارد بدهی نیز به اشخاص و شرکت‌ها داشتیم که آنها نیز آرام آرام آمدند و تسویه گرفتند. مدیران دوره‌های قبلی تا وقتی مدیریت باشگاه به ما رسید همه زحمت کشیدند اما مشکلاتی مثل نبودن بودجه و درآمد وجود داشت. خدا را شکر وقتی ما ورود کردیم اتفاق بزرگی افتاد و آن هم ورود باشگاه به بورس بود. این موضوع به تیم مدیریتی کمک خیلی خوبی کرد وارد شدن پول بورس به استقلال کار بزرگی بود و خوشبختانه بعد از چندین سال توانستند استقلال و پرسپولیس را وارد بورس کنند. پول تزریق شده از این محل به هر دو باشگاه کمک زیادی کرد و توانستند خیلی از بدهی‌ها و هزینه‌ها را از همین منبع تأمین کنند. کل بدهی‌های باشگاه انباشته شده بود به باشگاه فشار وارد کرد. حتی 15 سال سنوات کارمندان استقلال مانده بود خدا را شکر همه این‌ها تسویه شد.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه بدهی ناشی از تبلیغات محیطی یکی از دلایل برکناری آجرلو بوده و ادعای او در ابتدای فصل مبنی بر اینکه 60 میلیارد پول به سازمان لیگ می‌دهند در شرایطی این سازمان در همان مقطع اعلام کرد این کار نشدنی است  و مدیرعامل اسبق استقلال باز هم مدعی شد 500 میلیارد کف درآمدزایی ما با کارگزار است که از این طریق 1150 میلیارد مربوط به تبلیغات محیطی و 60 میلیارد پرداختی به سازمان لیگ خواهد بود، توضیح داد:‌ شاید ما حرف‌هایی بزنیم که هوادار خوشش بیاید و طرفدار جذب شود به گفته خود عزیزان هیچکدام از این منابع انجام نشد و اینکه سازمان لیگ می‌گوید 60 یا 90 میلیارد طلب داریم بحث دیگری است و این درست نیست. در ماجرای تبلیغات محیطی پس از بحث‌های مطرح شده سازمان لیگ اعلام کرد 3 میلیارد به ما بدهید.

کریمی عنوان کرد: باشگاه هم به این دلیل که عدد بزرگی را اعلام کند 3 میلیارد تومان پرداخت شود. استقلال برای 15 بازی باید 45 میلیارد تومان پرداخت می‌کرد. 10 میلیارد از این مبلغ محقق شد و آن را پرداخت کردیم. در ادامه با سازمان لیگ به مشکل خوردیم. اگر طرف قرارداد ما و کارگزار 100 میلیون تومان تبلیغات قبول می‌کرد سازمان لیگ زیر این قیمت را قبول کرد و روی تبلیغات به سمت این سازمان می‌رفت به همین دلیل  کارگزار نمی‌توانست درآمدزایی کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: