پایگاه خبری خانه فوتبال:

متقاضیان مسکن ملی آمار به نسبت بالایی دارند. متقاضیان مسکن ملی می توانند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند. متقاضیان مسکن ملی باید بخشی از آورده خود را در ابتدا واریز کنند.متقاضیان مسکن ملی نباید هیچ خانه ای داشته باشند. جزئیات جدید برای متقاضیان مسکن ملی را بخوانید.

جزئیات ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید

علیرضا جعفری اظهار کرد: به دنبال اجرای ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید که در خردادماه شروع شد، چهارشنبه هفته جاری عملیات ۱۰۰ هزار واحد گام دوم نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را با دستور رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن، متقاضی محور است در این مرحله پروژه‌ها را در شهرهایی که متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کرده و به مرحله افتتاح حساب رسیده‌اند کلنگ‌زنی می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درخصوص ۱۰۰ هزار واحد مرحله‌ی اول در بحث آماده‌سازی زمین به پیشرفت بیش از ۶۰ درصد رسیده‌ایم و در حوزه ساخت مسکن هم به بالای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دست یافته‌ایم.

جعفری با اشاره به سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث مسکن با تراکم پایین گفت: با توجه به این موضوع امیدواریم دوره ساخت را کاهش دهیم که در کاهش هزینه تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود. همچنین هرچه سریعتر واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مبلغ اقساط مسکن ملی

حمیدرضا سهرابی گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن متناسب با شهر و تعداد طبقات تعیین نرخ می‌شود و با توجه به آنکه آورده متقاضیان در هر مرحله حدود ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین خود متقاضیان در جریان هستند که باید حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان آورده برای ساخت نهضت ملی مسکن داشته باشند. به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن برای ساخت یک واحد ۱۰۰ متری با مشاعات باید متقاضیان بدون وام بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان هزینه کنند و با تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن یک واحد بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان حداقل خواهد شد.

او می‌گوید: متقاضیان باید آورده‌های خود را به‌موقع پرداخت کنند تا روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزایش یابد.

فرشید پورحاجت اظهار کرد: در قالب کلی طرح نهضت ملی مسکن، هر متقاضی باید رقمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان در قالب سهم آورده خریدار پرداخت کند که این عدد برای بسیاری از مشتریان سخت و شاید غیرممکن باشد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: بر اساس یک معاهده نانوشته ولی مرسوم، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای حمایتی در تلاش هستند تا برای افراد واقع در دهک های یک تا سه منزل و سرپناه تهیه کنند که اقدامات زیادی در این بخش انجام شده است.

وی گفت: سایر افراد جامعه که در دهک های سه تا هفت هستند هم از حمایت های دولت مانند تسهیلات مالی و زمین های رایگان بهره می شوند تا خانه دار شدن آنها تسریع شود.

پورحاجت بیان کرد: شاید دهک های هشت، ۹ و ۱۰ در خصوص تامین مالی برای خریدمسکن مشکل نداشته باشند، اما دهک های یک تا هفت شدید در تنگنا هستند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: در طرح ملی مسکن، متقاضیان باید در گام نخست ۴۰ میلیون تومان واریز کنند اما این رقم برای بسیاری از خانوارها یک چالش است.

وی اضافه کرد: شاید برخی خانواده ها به سبب پس اندازی که دارند، بتوانند سهم آورده نخست را واریز کنند اما در ادامه کار آن ها بسیار سخت خواهد شد.

پورحاجت گفت: سیاست گذاران طرح نهضت ملی مسکن باید این موضوع را بپذیرند که امکان پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، برای بسیاری از متقاضیان سخت و با چالش همراه است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد: انتظار است تا مجریان قانون جهش تولید مسکن به پیشنهادات کارشناسی اهالی فن به ویژه انبوه سازان مسکن در خصوص چگونگی تامین سهم آورده متقاضیان برخورد واقع بینانه ای داشته باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: