پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش ارزش سهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

امروز یکشنبه (هشت آبان) شاخص کل بورس سهام عدالت با رشد ۲ هزار و ۴۱۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۸۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۵۶۴ واحدی در تراز یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ واحدی ایستاد.

جزئیات شد ارزش سهام شرکت سهام عدالت

قیمت هر سهم در معاملات هشت آبان برحسب تومانقیمت هر سهم در معاملات چهار آبان (چهارشنبه) برحسب تومان

فارس (صنایع‌ پتروشیمی خلیج فارس) 

608  605  

شگویا (پتروشیمی‌ شهید تندگویان)

792  797  

شاوان (پالایش نفت لاوان)

1886  1878  

دانا (بیمه دانا) 

185  191  

بنیرو (شرکت نیرو ترانس) 

262  261  

رمپنا (شرکت مپنا) 

1150  1169  

اخابر (مخابرات ایران)  

575575

کگل (شرکت گل گهر) 

785  778  

حکشتی‌ (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران)

1790  1782  

فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) 

436  431  

فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) 

678  679  

فخوز (شرکت فولاد خوزستان)

191  191  

ساراب (سیمان داراب) 

1671  1673  

ورنا (سرمایه گذاری رنا) 

413  415  

حپترو (حمل و نقل پتروشیمی ) 

2783  2922  

کچاد (شرکت چادرملو)

811  805  

وپست (شرکت پست)

400  402  

مارون (پتروشیمی مارون) 

17685  17680  

شپنا (پالایش نفت اصفهان) 

599  591  

شتران (پالایش نفت تهران)  

453453  

شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 

453755  

بسویچ (شرکت پارس سویچ) 

327  330  

وبملت (بانک ملت)

251250  

وبصادر (بانک صادرات ایران) 

122  120  

خاور (ایران خودرو) 

194  197  

وتجارت (بانک تجارت)

121  121   فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) 

443443

شراز (پالایش نفت شیراز) 

11511138  

جم (پتروشیمی جم) 

3682  3681  

فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) 

474  467  

اعلام مشمول جدید دریافت سهام عدالت/ جزئیات ثبت نام سهام عدالت

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی سازی با اشاره به جاماندگان مشمول دریافت سهام عدالت گفت: سهام عدالت در دو مرحله و حدود ۶ دهک اول جامعه را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

رادیو تهران در برنامه شهر آفتاب صبح امروز با حضور دکتر امیر رحیمی مدیرکل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی سازی به موضوع بررسی مشمولان دریافت سهام عدالت پرداخت . مشروح گفتگو به این شرح است :

مجری: چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند؟

میهمان: جا ماندگانی که سه دهک اول جامعه بیشتر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و اقشاری که در دهک‌های پایین جمعیتی هستند و از سهام عدالت قبلی جا مانده بودند با همان شرایط سهام عدالت قبل و با ارزش بالاتر حدود معادل ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد در حال برنامه ریزی است. تخصیص سهامش انجام شده و براساس قانون بودجه سال جاری علاوه بر این ما یک مرحله دومی را هم سعی می‌کنیم که بتوانیم پوشش دهیم که حدود شش دهک اول جامعه را کامل پوشش می‌دهد هر کسی که جا مانده باشد و آن هم منابع بیشتری می‌خواهد و هم بعد از اینکه مرحله اول که قطعا ا در سال جاری تفاق می‌افتد، رخ خواهد داد.

در خصوص انتخاب افراد و پیشنهادشان با توجه به اینکه نهاد‌های تخصصی شان بهزیستی و بنیاد مستضعفان هستند خصوصی سازی خیلی اعمال نظر نکرده و فهرستی که از طرف این نهاد‌ها ارسال می‌شود ما همان را پس از راستی آزمایی و بررسی این که قبلا سهام عدالت نگرفته باشند برایشان سهام تخصیص می‌دهیم، ولی در خصوص نحوه ثبت نام و نحوه تحقق اینکه محق شرایط دریافت سهام عدالت باشند این وظیفه تخصصی سازمان نیست، ما در خصوصی سازی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان را جدا کردیم که از سهام شرکت‌های بورسی و معمولا سودده و قابل نقدشوندگی بالا که در اختیار این عزیزان انشاالله قرار خواهد گرفت.

مجری: با توجه به این شش دهک اول جامعه که گفتید پوشش می‌دهیم، بعد از این بازهم جا مانده خواهیم داشت یا خیر؟

میهمان: یک سری جامانده ممکن است به دلیل اضافه شدن به جمعیت اتفاق بیفتد مثلا افرادی که خدای ناکرده امروز در شرایط خوبی قرار دارند از نظر مالی، دو سال یا یک سال دیگر اتفاقی بیفتد و در گروه کم برخوردار‌ها قرار بگیرند.

مجری: کارگران فصلی چطور؟

میهمان: کارگران فصلی می‌توانند باشند من منظورم کلان‌تر از این بود یعنی کسانی که اصلا امروز ممکن است کسب و کاری دارند و درآمد خوبی دارند و یک سال دیگر شرایطشان خوب نباشد، این تغییرات ممکن است پیش بیاید و یکی هم اینکه ممکن است در قوانین اتفاقی بیفتد و بگویند که سهام عدالت در کل جامعه برای همه افرادی که نیازمند هستند و به خصوص کسانی که شغل آزاد دارند، ولی درآمد بالایی ندارند مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، افرادی که مثلا دست فروش‌ها یا کسانی که درآمد قابل توجهی ندارند وکسب و کار مشخصی ندارند می‌تواند بعد‌ها تعلق بگیرد فعلا آنچه که امسال قطعی انجام می‌شود سه دهک اول است جامانده هایشان با اعلام نهاد‌های ذیربطشان و سعی می‌کنیم تا پایان سال با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه دیده شده برای شش دهک اول برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

مجری: کسانی که مشمول شدند خبر دارند یا باید جایی مراجعه کنند؟

میهمان: معمولا هم خبر دارند و هم اینکه نیاز نیست جایی مراجعه کنند، چون نهاد‌هایی که آنجا ثبت نام کردند مثلا مشمولینی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند خود کمیته امداد به ما اعلام می‌کند فهرست سراسری شان در کل کشور و ما برایشان تخصیص را انجام می‌دهیم البته کلیه کار‌های ثبت نام و تکمیل مدارک اگر نیاز باشد خود آن نهاد مربوطه به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مجری: از سقوط آرام سهام پرسپولیس و استقلال هم بگویید، از زمان بازگشایی این دو نماد در بورس ما تغییراتی می‌بینیم و ریزش می‌بینیم.

میهمان: سهام هر دو باشگاه متاسفانه این زمان بازگشایی اش خیلی به تعویق افتاد و ما تمام تلاشمان این بود که در اوایل تابستان بتوانیم سهام دو باشگاه را بازگشایی کنیم شرایطشان آن موقع خیلی بهتر بود و از نظر هم مالی و هم شاخص‌های اقتصادی شان و هم جوی که در بازار بود خیلی می‌توانستیم بهتر بهره بگیریم برای دو باشگاه.

مجری: این گونه واگذاری‌ها قرار است ادامه پیدا کند یا تغییراتی در آن اتفاق می‌افتد؟

میهمان: همین امروز ما دنبال این هستیم که بتوانیم ۵۱ درصد هر دو باشگاه را مجوز و مصوبه از هیات واگذاری بگیریم که بتوانیم عرضه کنیم و در روند حرفه‌ای شدن دو باشگاه انشاالله کمک کنیم که خللی پیش نیاید و باشگاه‌ها بتوانند در جام باشگاه‌ها شرکت کنند.

مجری: سود سهام امسال چقدر است و چه زمانی توزیع می‌شود؟

میهمان: چون بخشی از سهام عدالت بصورت مستقیم است، مستقیم وارد حساب افراد خواهد شد و شرکت به شرکت متفاوت است و مجمع و زمانش، ولی دقیق اینکه مجموعا چقدر می‌شود را الان اطلاعاتش را ندارم. / منبع: شبکه خبر

واریز 10 میلیون تومان سهام عدالت برای این افراد

 به گفته مسئولان دولت، قرار است در مرحله اول ۱۰ میلیون تومان سهام به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، تعلق بگیرد اما سهام‌دار شدن سایر جاماندگان منوط به پرداخت بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت است.

مدت‌ها است که بحث جاماندگان سهام عدالت مطرح است. در اواخر دهه هشتاد وقتی بحث تخصیص سهام عدالت مطرح بود، ثبت نام این سهام براساس رده‌های مختلف شغلی انجام شد. به نظر می‌رسد که علت اصلی این موضوع نیز عدم دسترسی به اطلاعات دقیق در مورد دهک‌بندی خانوارها بود.

در نتیجه این فرآیند واگذاری، بسیاری از افرادی که باید این سهام را دریافت می‌کردند این امکان را پیدا نکردند. چند سالی بود که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بودند اما در دولت دوازدهم اعلام شد که سهامی برای تخصیص به جاماندگان وجود ندارد.

با پیگیری‌های بیشتر مشخص شد که بخشی از سهام عدالت به دلیل عدم پرداخت مبلغ تعیین شده از سوی سهامداران به دولت بازگشته است و این ادعا از سوی برخی نمایندگان مجلس طرح شد که با توجه به این موضوع امکان سهام‌دار شدن جاماندگان وجود دارد. طرحی در این خصوص نیز ارائه شد و در نهایت بحث جاماندگان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مورد توجه قرار گرفت.

در تازه ترین اظهارنظر در این خصوص، امروز سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و اموردارایی با بیان اینکه تخصیص سهام به جاماندگان تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، گفت: دولت مصوبه‌ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ۱۰ میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است.

سود سهام عدالت چه زمانی و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

هر ماه خبری جدید در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اعلام می‌شود و براساس آخرین اخبار قرار است تا پایان اسفند ماه به  دارندگان سهام عدالت و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد سود سهام عدالت پرداخت شود.

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیریت شرکت تعاونی سهام عدالت کشور به بازار گفت که سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. همچنین به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود

توکلی با اشاره این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت اظهار کرد: مقرر بود بخشی از سودها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی‌ها به زودی پرداخت می شود.

چگونه برای سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است./تجارت نیوز

مشاور رئیس سازمان بورس اظهار داشت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت از زمانی که وارد عرصه اقتصادی کشور شد تا هم اکنون اخبار مختلفی را پیرامون خود دیده است. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ماه های گذشته مورد توجه قرار گرفته است به موضوع واگذاری سهام به جاماندگان مرتبط می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت که در سال های دهه ۸۰ نتوانستند سهام خود را دریافت کنند، این روزها منتظر تصمیم دولت برای واگذاری سهام هستند.

افرادی که در سال ۹۹، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، هنوز تکلیف سهام خود را نمی‌دانند. ۳۰ شرکت سرمایه‌ گذاری مرتبط با سهام عدالت در استان‌ها تشکیل شده و از این تعداد ۲۶ شرکت سرمایه ‌گذاری استانی در سال ۹۹ در بازار دوم بورس پذیرش شده و نماد آنها درج شد. گرچه هم اکنون همه نمادهای شرکت ‌های سرمایه‌گذاری عدالت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مجامع این شرکت‌ها و هیأت مدیره آنها متوقف هستند و معامله نمی‌شوند.

نحوه واریز سود سهام عدالت امسال

ارزش سهام عدالت

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد.

محمود حسنلو گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص این که پرداخت سود سهام عدالت در چند مرحله باشد گرفته نشده و به سپرده‌گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یک جا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

حسنلو افزود: شیوه واریز سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد. بنابراین نحوه واریز سود امسال کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کرد؟

این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کار ت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید.

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد.

آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد ۲۴رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

خبر مهم برای جاماندگان و واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اعلام شناسایی حدود ۳ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت، شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده در این طرح را تشریح کرد.

حسین امینی‌خواه گفت: بانک اطلاعاتی حدود ۳ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری نهادهای مربوط، معاونت رفاه وزارت تعاون و کار و همچنین سازمان خصوصی شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

به نقل از مشرق، بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده از سهام عدالت اعلام می‌شود، عنوان کرد: سایت مربوط به انتقال سهام فوتی‌ها به وراث با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی افزود: تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور عنوان کرد: تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به دوراندیشی مقام معظم رهبری در موافقت با اجرای ۴۴ قانون اساسی در واگذاری سهام برخی شرکت‌های صدر اصل ۴۴ به شش دهک پایین جامعه تشکیل شد. وی بیان کرد: اگر دولت بتواند از پتانسیل تعاونی‌های سهام عدالت در حوزه اقتصاد کشور استفاده کند به‌گونه یقین نقش مؤثری در اقتصاد بومی استان‌ها، شهرستان‌ها و همچنین اشتغال‌زایی دارد.

امینی‌خواه گفت: مقوله تعاون در چهار دولت گذشته بسیار مورد بی‌مهری قرارگرفته است، در حالی که اقتصاد اسلامی مبنی بر محور تعاون می‌تواند به کاهش فاصله‌های طبقاتی و مشارکت عموم مردم در اقتصاد کشور سهم بهسزایی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بیش از ۱۵ ساله مدیران و کارکنان ۳۵۲ شرکت سهام عدالت شهرستانی کشور تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم با توجه به عدم پرداخت ۲۵ درصد از مانده مطالبات شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تا پایان سال ۱۳۹۸، همچنین کل مطالبات و حق بیمه کارکنان تعاونی‌ها حمایت و کار‌های لازم را درزمینهٔ تسریع در پرداخت مطالبات کارکنان انجام بدهند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ضمن تأکید بر تثبیت امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های سهام عدالت خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های تعاونی که بیش از ۱۵ سال عمر خود را در تعاونی‌ها صرف نمودند تأمین کند.

امینی‌خواه با بیان اینکه وجود تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به تعدد آن‌ها در بیش از ۳۵۲ شهرستان کشور سبب نظارت بسیار گسترده بر دارایی مردم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه‌پذیر شده‌است، اظهار داشت: امیدواریم جایگاه و نقش این تعاونی‌ها با تدوین مقررات و اجرای قانون اصل ۴۴ هر روز پررنگ‌تر از قبل شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: