پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش فوری سایپا ویژه آبان ماه از امروز آغاز می شود. سایپا این محصولات را به صورت فروش فوری و فروش فوق العاده گذاشته است. شرکت سایپا جزئیات کاملی از این طرح جدید خود منتشر کرد.این طرح جذاب سایپا را دنبال نمایید. سایپا فروش با تحویل سریع دارد

آغاز فروش فوری و فوق‌العاده سایپا از امروز

پس از کنار رفتن سامانه یکپارچه خودروها برای برگزاری طرح‌های فروش و تغییر ماهیت فعالیت این سامانه از برگزارکننده دوره‌های فروش به ناظر فرآیندهای فروش تا تحویل و واگذاری مجدد اجرای طرح‌های فروش به خود شرکت‌های خودروساز، گروه خودروسازی سایپا، ۱۴ مهرماه، نخستین مرحله از فروش محصولات خود که بصورت کامل از گردونه قرعه‌کشی خارج شده‌اند، را برگزار کرد.

حال پس از حدودا یکماه از اجرای طرح فروش محصولات این خودروسازی خارج از سامانه یکپارچه و بدون محدودیت قرعه‌کشی (برای همه خودروها)، سایپا، دومین مرحله از فروش سه محصول خود در قالب فروش فوری (۳۰ روزه) و سه محصول در قالب فروش فوق‌العاده (۹۰ روزه) را از امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان ماه) به مرحله اجرا در آورده است.  

در این مرحله از فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، ‌شاهین، کوییک R  با گیربکس اتوماتیک و کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک را با موعد تحویل حداکثر ۳۰ روزه، عرضه کرده است.

همچنین طرح فروش وانت سایپا (سایپا ۱۵۱ SE با موتور M۱۳)، کوییک معمولی و کوییک R با گیربکس معمولی را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه نیز تجرا شده است.

ثبت‌نام این مرحله از فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۱ صبح امروز آغاز شده‌ و تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه فروش اینترنتی سایپا ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

این طرح فروش برای خودروهای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز فعال است.

سایپا

گفتی است، وفق الزامات قانونی مصوب همچون تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و تاکید معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت بر رعایت این قانون، توسط این شرکت‌های خودروساز به‌دنبال خروج فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه و واگذاری امر فروش به خود شرکت‌های خودروساز، بایستی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز اجرا شود؛ در اطلاعیه گروه خوردوسازی سایپا بر طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، اشاره‌ای نشده است اما قطعا بایستی اجرا شود.  

در این طرح فروش محدودیت عدم وجود ثبت‌نام و صدور فاکتور در فروش فوق‌العاده برای خودروهای کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک R با گیربکس اتوماتیک و کوییک R با گیربکس معمولی به ۱۸ ماه و برای سایر محصولات محدودیت مذکور وجود ندارد. ضمن اینکه محدودیت پلاک انتظامی در تمامی روش‌های فروش(فوق العاده و پیش‌فروش) و همه محصولات اجرا نخواهد شد. / ایسنا

کدام محصولات لیزینگی فروخته می شوند؟

سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی اکثر تولیدات ۲ خودروساز داخلی ایران خودرو و سایپا فراهم خواهد شد.

ایران خودرو برای خرید خودرو سابقه زیادی دارد و مسئولان صنعتی کشور برای پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار اقدام به قرعه‌کشی کرده‌اند. قرعه کشی ایران خودرو زمانی آغاز شد که واردات خودرو در کشور ممنوع شد و خودرو سازان قادر به پاسخگویی نیاز های مردم نبودند. قرعه کشی ایران خودرو برای اولین بار در سال 61 انجام شد. قرعه کشی ایران خودرو در سال 99 شرایط متفاوت تری از قرعه کشی های  گذشته داشت. قرعه کشی ایران خودرو امروزه متقاضیان زیادی دارد و در هر دوره داوطلبان زیادی در آن شرکت و  خواهان دریافت خودرو با این طرح هستند.

مدیر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی اکثر تولیدات ۲ خودروساز داخلی فراهم خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی در پاسخ به این پرسش که سایپا فروش لیزینگی خودرو شاهین را با سود ۲۱ درصد آغاز کرده آیا این سود منطقی است و بازار کشش این سود را دارد؟ افزود: پاسخ دادن به این پرسش در حوزه کاری وزارت صمت نیست و این مسئله به سیاست‌های داخلی این بنگاه اقتصادی باز می‌گردد و ما نمی‌توانیم در این حوزه اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: اگر شکایتی در زمینه بالا بودن سود سایپا ثبت شود سازمان حمایت از مصرف کنندگان می‌تواند به این مسئله ورود و موضوع را بررسی کند.

توکلی لاهیجانی با بیان اینکه بعد از سال‌ها شاهد فروش اعتباری خودرو هستیم، افزود: همانگونه که اشاره شد فروش اقساطی در حوزه وظایف و سیاست‌ گذاری‌های وزارت صمت نیست اما بدون تردید این شیوه فروش می‌تواند در تنظیم بازار تاثیرگذار باشد.

مدیر صنایع خودرو وزارت صمت با مقایسه فروش خودرو در سال جاری و سالی که گذشت، تصریح کرد: سال گذشته برای فروش خودرو مردم صف می‌کشیدند این در حالیست که امسال شاهد فروش قسطی خودروها هستیم و امسال برای فروش خودرو، تولیدکنندگان وام در نظر گرفته‌اند. پس از اینکه ۵۰ درصد از خودروها از فرآیند قرعه کشی خارج شدند بدون تردید فروش قسطی تاثیر خود را در بازار می‌گذارد و باعث متعادل شدن آن خواهد شد.

توکلی لاهیجانی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که شاهد فروش قسطی خودروهای ایران خودرو در ماه‌های آینده باشیم؟ اظهارکرد: به تدریج خودروهای دیگر نیز به فرآیند فروش اقساطی اضافه خواهند شد؛ در قدم نخست ایران فروش خودرو از فرآیند قرعه کشی را حذف خواهد کرد؛ سپس بعد از دنبال کردن سیاست افزایش تولید (در قدم اول ایران خودرو تولید تارا را افزایش داده است) به سمت فروش لیزینگی خواهند رفت.

به گفته این مقام مسئول؛ سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی اکثر تولیدات ۲ خودروساز داخلی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید خودروهای کامل در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۸۸ درصد افزایش داشته است چراکه جریان تولید در خودروسازان تثبیت و نظمی در حوزه تامین فراهم شده است و دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص نیستیم و خودروهایی که به پارکینگ می‌رفتند صفر شده‌اند و این آمار نشان می‌دهد که افزایش تولید باعث شد که یک خودروساز (سایپا) به صورت کامل از فرآیند قرعه‌کشی حذف و دیگر خودروساز (ایران خودرو) نیز در مسیر خروج از فرآیند قرعه‌کشی قرار بگیرد.

سایپا چه خودروهای را وارد می‌کند؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سایپا قصد وارد کردن خودروی کیا سراتو ۲۰۲۲ را دارد.

تا یک یا شاید هم دو ماه دیگر اولین گروه از خودروهای وارداتی به گمرک ایران خواهند رسید و مشتریانی که سال‌هاست منتظر ورود خودروهای خارجی بوده‌اند به مراد دل خود می‌رسند. به تازگی اعلام شده گروه صنعتی سایپا قصد دارد کیا سراتو مدل ۲۰۲۲ را وارد کشور کند و این موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته است.

مشخصات کلی کیا سراتو ۲۰۲۲

شرکت کره‌ای کیا خودروی سدان سراتو را با اسامی و عناوین مختلفی راهی بازارهای جهانی کرده است. برای مثال نام این سدان جذاب در بازار آمریکا فورته و در بازار کره جنوبی K۳ است. همچنین در بازار چین سراتو را فورته K۳ یا شوما صدا می‌زنند و در کشورهایی نظیر استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین با همان نام سراتو شناخته می‌شود.

کیا سراتو در سه کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ بک تولید و عرضه می‌شود و بازار ما با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط نارنجی‌پوشان سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا بار سفر را از کشورمان بست.

زمانی که سایپا مونتاژ کیا نسل دوم را بر عهده گرفته بود، نسل سوم آن به صورت وارداتی وارد بازار شد و همه این‌ها باعث شد ایرانی‌ها با کیا سراتو به طور کامل آشنا شوند.

قیمت کیا سراتو چقدر است؟

گفتیم که کیا سراتو ۲۰۲۲ هم اکنون در کشورهایی نظیر امارات، عربستان و قطر با قیمت ۵۹.۹۰۰ الی ۷۸.۰۰۰ درهم به فروش می‌رسد (یه یورو چیزی بین ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو). با این حساب امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو به کشور وجود ندارد، چرا که در آیین نامه واردات خودرو سقف خودروهای وارداتی، ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده بود.

بنابراین می‌توان نسخه‌های پایه و میانی کیا سراتو ۲۰۲۲ را وارد کشور کرد. قیمت عادی این خودرو چیزی حدود ۵۲۸ تا ۶۶۰ میلیون تومان خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد با احتساب مالیات بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش بشود./تجارت‌نیوز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: