پایگاه خبری خانه فوتبال:

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 بدنیا آمد. عادل فردوسی پور در محله شهرآرای تهران زاده شد. عادل فردوسی پور اصالتاً اهل شهر رفسنجان است. عادل فردوسی پور دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.او هم اکنون موفق ترین چهره تصویری ورزشی ایران و استاد دانشگاه شریف و مترجم و برنامه سازی قهار است

عادل فردوسی پور گزارش بازی‌های جام جهانی را رد کرد

فردوسی‌پور بازی‌های ایران در جام جهانی را گزارش نمی‌کند.

گفته می‌شود عادل فردوسی‌پور، در هفته‌های اخیر، پیشنهاد‌های متعددی برای گزارش بازی‌های جام‌جهانی دریافت کرده، اما به همه آن‌ها جواب رد داده است.

او در گفت‌وگویی کوتاه ضمن تایید این موضوع گفت: پس از نزدیک به چهار سال ممنوعیت، گفتند جام جهانی را گزارش کن. در دورانی که ایران عزیز در ماتم و اندوه فرزندان خود نشسته، صدای مردم از هر صدایی شنیدنی‌تر است.

ماجرای عجیب عادل فردوسی پور در بوشهر

عادل فردوسی پور که برای ضبط آیتمی درباره مهدی طارمی به بوشهر سفر کرده بود، اینگونه مورد مهمان نوازی مردم خونگرم این منطقه قرار گرفت.

عادل فردوسی‌پور در دانشگاه شریف و در جمع دانشجویان معترض ناهار خورد

چند روزی که دانشجویان دانشگاه شریف ناهار را در حیاط و مقابل سلف می خورند و پس از اتفاقاتی که در سلف این دانشگاه رخ داد، وارد آن نمی شوند.
عادل فردوسی پور مجری محبوب برنامه 90 و گزارشگر فوتبال که استاد دانشگاه شریف هم هست، در جمع دانشجویان این دانشگاه مقابل سلف حاضر شد و با آنها روی زمین ناهار خورد.

عادل فردوسی پور

شکست تحقیرآمیز مهدی طارمی مقابل عادل فردوسی‌پور در فوتبالدستی
عادل فردوسی‌پور در جریان سفرش به بوشهر، با مهدی طارمی فوتبال‌دستی بازی کرد و یک شکست قاطع را به ستاره ملی‌پوش کشورمان تحمیل کرد.

بیوگرافی و گوشه هایی جذاب از زندگی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.
سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

پدرعادل فردوسی پور از اهالی رفسنجان و کرمانی الاصل است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه "ذوقی" گذراند. عادل فردوسی پور از همان زمان علاقه اش به فوتبال نیز نمود پیدا کرد، علاقه ای که بعدها خانواده را نگران کرد. عادل فردوسی پور دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند و چهارسال دبیرستان را به مدرسه البرز رفت و با معدل 18 دیپلم گرفت.

عادل فردوسی پور علاقه زیادی به نشریات ورزشی داشت؛ تمام امید و آرزویم مجله "دنیای ورزش" یا "کیهان ورزشی" بود که هر هفته برای بدست آوردنش کلی تلاش می کردم. خانواده عادل فردوسی پور اهل فوتبال نیستند، عادل در این باره گفته است که "هضم این موضوع که من فوتبال را دوست دارم برای خانواده ام بسیار دشوار بود، با التماس پدرم چند باری مرا به استادیوم برد، اما موضوع آن بود که آنها اصلا به فوتبال علاقه ای نداشتند."عادل فردوسی پور،همزمان با آغاز دوره دبیرستان به دلیل علاقه فراوانی که به زبان انگلیسی داشت به یادگیری زبان پرداخت.
شباهت های عجیب به عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور

با ورود به دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع، توانست یادگیری زبان انگلیسی را نیز ادامه دهد و در سال سوم دانشگاه انگلیسی را بخوبی فرا بگیرد. عادل فردوسی پور تحصیل را در دانشگاه شریف تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته صنایع ادامه داد و در همان دانشگاه به تدریس زبان تخصصی مشغول شد.عادل فردوسی پور فوتبال را دوست دارد و خوب نیز بازی می کند. شعر دوست نیز هست و با سپهری میانه ای دارد.
کتاب جامع فوتبال، کتاب فوتبال علیه دشمن، هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن از جمله کتاب هایی است که توسط او ترجمه شده است.

همزمان با آغاز سال شمسی ۹۸ دیگر برنامه نود به روی آنتن شبکه سوم سیما نرفت و بدین ترتیب عادل فردوسی پور و برنامه نود از پخش شبکه سه سیما حذف شد. با وقوع این اتفاق برنامه فوتبال برتر با اجرای محمد حسین میثاقی جای برنامه نود را در پخش شبکه سه سیما گرفت و عادل فردوسی پور به تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ادامه می‌دهد. 

آذرماه سال ۱۳۹۹ شایعاتی مبنی بر بازگشت فردوسی پور به صدا و سیما با گزارش بازی فینال قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی منتشر شد. با این همه چند روز قبل از برگزاری این بازی، صفحه رسمی فدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام خبر گزارش بازی مذکور را توسط فردوسی پور از این صفحه منتشر کرد. این اتفاق موجب شد تا شمار زیادی از کاربران ایرانی برای دیدن بازی با گزارش فردوسی پور به این صفحه بپیوندند و شمار دنبال کنندگانش ار مرز یک میلیون نفر عبور کرد.  

شباهت عجیب برادر فردوسی پور به عادل

عادل فردوسی پور
عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کننده برنامه نود و گزارشگر محبوب کشورمان طی گفت‌وگوی کوتاهی که درحاشیه تمرین تیم رسانه ورزش صورت گرفت به خبرورزشی گفت: از حضور میلیونی مردم عزیز که مثل همیشه لطف داشتند و با وجود مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی گزارش را دنبال کردند ممنونم.
او در خصوص نحوه حضورش برای گزارش بازی فینال گفت: همانطور که می‌دانید، AFC یک نهاد بین‌المللی ورزشی است که کشور ما نیر ضمن داشتن کرسی‌های مختلف در آن عضویت دارد. همه ساله بازیکنان و مربیان تیم ها، داوران، مسئولین فدراسیون فوتبال، مقامات کشورمان و اهالی رسانه در رویدادهای این نهاد شرکت می‌کنند و  هم برای بازی فینال به دعوت AFC در قطر حضور پیدا کردند، من هم از طرف AFC برای گزارش همین بازی دعوت شدم. 

عکس جدید عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور

او در پاسخ به برخی شایعات پیرامون سفرش گفت: بر خلاف این شایعات مغرضانه که پیش‌تر هم به اشکال مختلف دیگر صورت گرفته، من برای گزارش این بازی هیچ دستمزدی نه از AFC و نه از هیچ مقام و نهاد دیگری دریافت نکردم. همچنین با هیچ شبکه فارسی زبان آنور آبی مذاکره نکرده و نمی‌کنم.

فردوسی پور در ادامه گفت: همیشه افتخارم این بوده که برای مردم عزیز کشورم کار کرده و تنها از سر علاقه به حرفه‌ام و برای مردم کشورم گزارش کرده‌ام. گذر زمان علت این فضاسازی‌های هدفمند را روشن خواهد کرد.

گفتنی است این دیدار که روز شنبه از طریق اینستاگرام AFC پخش شد، طبق آمار منتشر شده بیش از چهار میلیون و ششصد هزار بیینده منحصر به فرد در مجموع بازی را از این طریق تماشا کردند و رکورد لایو اینستاگرام با بیش از تماشای همزمان هشتصد هزار نفر شکسته شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: