پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

شرط فروش سهام عدالت | سهام عدالت را چند می خرند؟

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش سهام عدالت توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای عالی بورس بستگی دارد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش سهام عدالت توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای عالی بورس بستگی دارد.

پیمان حدادی در نشست خبری که امروز برگزار شد، در مورد فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه توضیح داد: یکی از اهداف اصلی این صندوق حفظ ثبات در بازار سرمایه است به همین دلیل صندوق تثبیت هر روز اقدام به خرید و فروش سهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: هیات امنای صندوق تثبیت از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بورس و رئیس صندوق توسعه ملی تشکیل شده است و این‌که صندوق تثبیت چه سهم‌هایی را خرید و فروش کند براساس آیین‌نامه‌ای است که توسط هیات امنا تصویب شده است.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین زمانی که در برخی از شاخص‌های بازار تغییراتی ایجاد شود یا در بازارهای جهانی یا بازار ارز نوساناتی صورت بگیرد صندوق تثبیت وارد بازار می‌شود. در حال حاضر این صندوق در ۵۱۰ نماد سهم دارد که این سهام صرفا از نمادهای بزرگ تشکیل نشده‌اند اما نقدشوندگی سهام، سایز سهام و نوع فعالیت بازارگردان از اهمیت زیادی برخوردار است.

حدادی در مورد سرمایه‌ گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه اظهار کرد: این صندوق به صورت غیرمستقیم اقدام به خرید سهم می‌کند خرید این صندوق هم از طریق صندوق تثبیت انجام می‌شود. این اقدام توسط خود سازمان بورس هم انجام می‌شود.

وی از انتشار گزارش‌هایی در مورد فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه در ماه‌های آینده خبر داد.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد میزان دارایی این صندوق اظهار کرد: میزان دارایی صندوق تثبیت در اواخر سال قبل ۶۰۰۰ میلیارد تومان و در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

راه‌اندازی بورس بین‌الملل پیشنهاد دبیر قبلی مناطق آزاد بود

حدادی در ادامه در مورد راه اندازی بورس بین‌الملل اظهار کرد: راه اندازی این بورس حدود دو ماه قبل در شورای عالی بورس مطرح و تصویب شد از شرایط راه اندازی بورس بین‌الملل این است که حداقل ۶۰ درصد سهام از سهامداران خارجی متشکل شود و معاملات ارزی باشد.

وی ادامه داد: تاکنون به غیر از یک بانک داخلی هیچ نهاد دیگری درخواست سرمایه‌ گذاری در این راستا را ارائه نکرده است اما سازمان بورس از هر نهاد داخلی و بین‌المللی که مایل به سرمایه‌ گذاری در این بخش است دعوت می‌کند و در کمترین زمان اقدامات اجرایی انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان این‌که راه اندازی بورس بین‌الملل به درخواست دبیر سابق مناطق آزاد بود، ادامه داد: نهادهای خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس به دبیر سابق اعلام آمادگی کردند. اما آینده این بازار هنوز مشخص نیست.

آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سهام‌ عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه‌ گذاری استانی اظهار کرد: در خردادماه شورای عالی بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.  

حدادی ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است. امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد.

به گفته وی، این‌که مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سود سال ۱۴۰۰ این سهام نیز گفت: میزان سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سال ۱۳۹۹ خواهد بود و اولین مرحله آن در پایان آذرماه پرداخت می‌شود./ایسنا

واریز 10 میلیون تومان سهام عدالت برای این افراد

 به گفته مسئولان دولت، قرار است در مرحله اول ۱۰ میلیون تومان سهام به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، تعلق بگیرد اما سهام‌دار شدن سایر جاماندگان منوط به پرداخت بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت است.

مدت‌ها است که بحث جاماندگان سهام عدالت مطرح است. در اواخر دهه هشتاد وقتی بحث تخصیص سهام عدالت مطرح بود، ثبت نام این سهام براساس رده‌های مختلف شغلی انجام شد. به نظر می‌رسد که علت اصلی این موضوع نیز عدم دسترسی به اطلاعات دقیق در مورد دهک‌بندی خانوارها بود.

در نتیجه این فرآیند واگذاری، بسیاری از افرادی که باید این سهام را دریافت می‌کردند این امکان را پیدا نکردند. چند سالی بود که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بودند اما در دولت دوازدهم اعلام شد که سهامی برای تخصیص به جاماندگان وجود ندارد.

با پیگیری‌های بیشتر مشخص شد که بخشی از سهام عدالت به دلیل عدم پرداخت مبلغ تعیین شده از سوی سهامداران به دولت بازگشته است و این ادعا از سوی برخی نمایندگان مجلس طرح شد که با توجه به این موضوع امکان سهام‌دار شدن جاماندگان وجود دارد. طرحی در این خصوص نیز ارائه شد و در نهایت بحث جاماندگان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مورد توجه قرار گرفت.

در تازه ترین اظهارنظر در این خصوص، امروز سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و اموردارایی با بیان اینکه تخصیص سهام به جاماندگان تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، گفت: دولت مصوبه‌ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ۱۰ میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است.

سود سهام عدالت چه زمانی و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

هر ماه خبری جدید در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اعلام می‌شود و براساس آخرین اخبار قرار است تا پایان اسفند ماه به  دارندگان سهام عدالت و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد سود سهام عدالت پرداخت شود.

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیریت شرکت تعاونی سهام عدالت کشور به بازار گفت که سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. همچنین به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود

توکلی با اشاره این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت اظهار کرد: مقرر بود بخشی از سودها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی‌ها به زودی پرداخت می شود.

نحوه واریز سود سهام عدالت امسال

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد.

محمود حسنلو گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص این که پرداخت سود سهام عدالت در چند مرحله باشد گرفته نشده و به سپرده‌گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یک جا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

حسنلو افزود: شیوه واریز سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد. بنابراین نحوه واریز سود امسال کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کرد؟

این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کار ت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید.

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد.

آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد ۲۴رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: