پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرحله جدید فروش عادی ایران خودرو.فروش فوری ایران خودرو دارای شرایط خاصی است.فروش فوری ایران خودرو از طریق سامانه فروش بورس صورت می گیرد. فروش فوری ایران خودرو در مدت معین انجام می شود. ایران خودرو بعد از عرضه هایما و پژو ۲۰۷ در بورس حالا آریسان 2 را آزاد عرضه می کند

فروش عادی جدید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو از ۱۱ صبح امروز (شنبه) طرح فروش آریسان ۲ دوگانه‌سوز (آریسان‌های توسعه‌یافته) را آغاز کرد. قیمت این خودرو‌ها قطعی، موعد تحویل ۳۰ روزه و خارج از فرآیند قرعه‌کشی است؛ در این مرحله از فروش، تنها شرط ثبت‌نام داشتن گواهی‌نامه معتبر است. البته این طرح تنها برای متقاضیان عادی اجرایی می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌ خودرو از امروز (شنبه ۱۲ آذر ماه) برای سومین بار فروش وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز را در قالب فروش فوری با قیمت قطعی ۲۸۵ میلیون تومان و موعد تحویل ۳۰ روزه اجرایی کرده است.

ایران خودرو

این مرحله از فروش آریسان ۲‌ که خارج از فرآیند قرعه‌کشی است، تنها برای متقاضیان عادی عرضه شده است و برخلاف دو مرحله قبل امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جایگزینی خودرو‌های فرسوده و طرح ویژه مادران وجود ندارد.

متقاضیان از ۱۱ صبح امروز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش این گروه خودروسازی به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. مدت زمان ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت و حداکثر تا روز دوشنبه (۱۴ آذر ماه) در نظر گرفته شده است. 

محدودیت‌های ثبت‌نام تنها شامل داشتن گواهی‌نامه معتبر است و بر این اساس افراد دارای پلاک انتظامی فعال نیز می‌توانند پیش از تکمیل ظرفیت، اقدام به ثبت‌نام کنند. البته که بدیهی است، با هر کدملی تنها امکان ثبت‌نام یک دستگاه خودرو وجود دارد و تلفن همراه فرد ثبت‌نام‌کننده بایستی به‌نام خود متقاضی باشد. 

ایران خودرو

گفتنی است، وانت آریسان۲ ایران‌خودرو دوگانه‌سوز دارای موتور قوی XU ۷ P-CNG، گیربکس تقویت شده BE، شاسی یک‌پارچه با کابین بار مجزا، زاپاس‌بند زیر کابین بار در انتهای خودرو، مخزن گاز ۷۵ لیتری و باک بنزین ۴۰ لیتری و افزایش شتاب در کنار کاهش مصرف است.

تفاوت‌های فنی وانت آریسان 2 نسبت به نسل قبلی آن چیست و نسخه جدید این خودروی تجاری تا چه حد از نظر فنی بهبود یافته است؟

به گزارش خودروم، وانت آریسان یکی از پر حاشیه‌ترین خودروهای تولید شده توسط شرکت ایران خودرو است. این وانت مدتی پس از توقف تولید پیکان وانت و با چهره‌ای مشابه با پژو 405 تولید شد. در واقع آریسان همان پژو روآ بود و از نظر فنی تفاوت چندانی با پیکان نداشت.

آریسان در ابتدای عرضه با مشکلات عجیبی مواجه شد که بزرگترین آنها را باید شکست شاسی و نصف شدن آریسان به دو قسمت مساوی دانست. ایران خودرو سعی کرد تا با تقویت شاسی و بهبود کیفیت و وزن مواد به کار رفته در فرایند تولید آریسان، مشکلات را بر طرف کند. اما کار از کار گذشته بود و مشاهده مشکلات جدید فنی و عملکرد نامطلوب این وانت در حمل بار موجب شد که علی‌رغم قیمتی کمتر نسبت به وانت نیسان، مشتریان خرید محصول زامیاد را ترجیح دهند. همچنین قیمت مناسب و عملکرد بهتر وانت پراید باعث شد که آریسان عملاً قافیه را باخته و در میان رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشد.

تفاوت آریسان 2 با آریسان 1

ایران خودرو

عدم موفقیت ایران خودرو در زمینه تولید و عرضه خودروی تجاری در رسته پایین بازار خودرو با مدل آریسان، سبب شد که این شرکت یکبار دیگر شانس خود را امتحان کرده و این بار با آریسان 2 برای سایر رقبا خطر ساز شود. اما واقعاً آریسان 2 چه تفاوتی نسبت به نسل قبلی خود دارد و آیا بهتر از قبل شده است؟ در این مورد باید موتور جستجوگر خود را روشن کرده و کمی به اعداد و ارقام منتشر شده در مورد این خودروی تجاری توجه کنیم.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو، حجم پیشرانه وانت آریسان 2 به 1761 سی‌سی رسیده و این در حالی بود که نسل قبلی موتوری با حجم 1696 سی‌سی را در اختیار داشت. این افزایش حجم به ظاهر ناقابل، باعث می‌شود که آریسان 2 به جای قدرت 87 اسب بخار در نسل قبلی، اکنون  96,5 اسب بخار قدرت داشته باشد و ما شاهد افزایش 11 تا 12,5 درصدی توان پیشرانه هستیم. علاوه بر این، گشتاور آریسان 2 به عدد 146 نیوتن متر رسیده و این مقدار در نسخه قبلی 140 نیوتن متر بود و در این زمینه هم ایران خودرو موفق به بهبود 4,3 درصدی عملکرد موتور شده است.

استاندارد آلایندگی نسل قبلی آریسان یورو 4 بود و حالا این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 عرضه شده و به جای مصرف سوخت ترکیبی 10,5 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، تنها 8,2 لیتر سوخت مصرف کرده و در واقع میزان مصرف سوخت این خودرو 22 درصد کاهش یافته است.

مالکان آریسان از لرزش میل گاردان و صدای دیفرانسیل این خودرو شکایت داشتند و ایران خودرو در آریسان 2 با حذف دیفرانسیل و گاردان موفق به حذف لرزش و نویز اضافی شده است.

مخزن سوخت نسخه دوگانه سوز آریسان 75  لیتر حجم دارد و این رقم در نسل قبلی 70 لیتر بود. همچنین ظرفیت باک بنزین در نسخه جدید از 52 لیتر به 40 لیتر رسیده و علت آن را باید انتقال جای تایر یدک از داخل کابین به زیر اتاق بار خودرو دانست.

حداکثر سرعت آریسان از 160 کیلومتر در ساعت و با 6 درصد افزایش در نسخه جدید به 170 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 100 آن با بهبود 14 درصدی از 16 ثانیه به 13,8 ثانیه رسیده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: