پایگاه خبری خانه فوتبال:

واگذاری سهام عدالت جدید به جاماندگان.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

جزئیات کامل سود سهام عدالت و وضعیت بازماندگان

صفر تا صد نحوه واریز سود سهام عدالت / سهم متوفیان چه می شود؟
در این گزارش به نحوه واریز سود سهام عدالت، آخرین وضعیت جاماندگان و همچنین سرنوشت سود این سهام برای متوفیان پرداخته‌ایم.

​سهام عدالت از طریق دولت در دست ۴۹ میلیون سهامدار است اما بین این سهامداران افرادی هم هستند که سود سالانه خود را دریافت نکرده اند. حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا به امروز موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند. 

مشکل سهامداران در خصوص‌عدم دریافت سود سهام عدالت
مشکلات رایجی باعث‌عدم دریافت سود سهام عدالت بوده است، اغلب سهامداران با مشکلاتی نظیر حساب بانکی مسدود، حساب بانکی مشترک (دو امضا)، حساب راکد، حساب ارزی و بلند مدت یا شماره شبای نامعتبر مواجه بودند که منجر به‌عدم واریز سود سهام عدالت به حساب‌شان شده بود. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای رفع مشکل این افراد اعلام کرد، افرادی که سود دریافت نکرده‌اند، با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam. ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat. ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار خواهند گرفت.

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین خبر اعلام کرد که طبق مصوبه شورای عالی بورس تا انتهای پاییز سود سهام عدالت به حساب سهامداران ورایز خواهد شد. همچنین در ادامه عنوان شد که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفت، این سود در ۲ مرحله پرداخت شود.

مبلغ واریزی سود سهام عدالت طبق شنیده‌ها علاوه بر رقم حداقل ۵۰۰ هزار تومانی، قسط دومی نیز در راه است و سهامدارانی که هیچ کدام از سهام خود را نفروخته‌اند، براساس ارزش اسمی برگه‌های سهام عدالت خود، حداقل ۹۷۸ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان واریزی در پیش خواهند داشت.

سرنوشت سود سهام عدالت متوفیان 
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه با همکاری هم قرار است که سهام متوفیان را به صورت قهری به ورثه انتقال دهند. بر همین اساس سود سهام عدالت متوفیان، به نسبت سهم هر یک از وارثین واریز خواهد شد. عملیات ذکر شده با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی عملی خواهد شد. لازم به ذکر که زیر ساخت نرم‌افزاری برای انتقال سهام متوفیان نیاز است که زیر ساخت آن در دسترس و علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه به زودی انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

حدودا از از سال ۸۴ تا ۸۹ مشمولان سهام عدالت که موفق به دریافت سهام نبوده‌اند به جاماندگان سهام عدالت شناخته شدند. خبرها حاکی از این است که واگذاری جدید سهام عدالت به جاماندگان نیز در پیش است. گروه جاماندگان در ۲ دهک کم درآمد کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و تعدادشان حداقل به ۳.۵ میلیون نفر و حداکثر به ۴.۵ میلیون نفر است. خبر جدید برای این افراد این است که به هر نفر از جاماندگان، ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق بگیرد که ۵ میلیون تومان آن در قالب کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و پنج میلیون تومان باقی مانده را مشمولان باید از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت، ظرف مدت ۱۰ سال آینده اقساطی پرادخت کنند.

استعلام از دارایی واقعی سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت از جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم، مطلع شوند. برای اطلاع از این جزئیات «اینجا» کلیک کنید. لازم به ذکر است که سامانه مذکور توسط شرکت سپره‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه اندازی شده است.

همچنین سهامداران عدالت برای اطلاع از وضعیت واریز سود سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه مذکور یعنی سامانه سهام عدالت به آدرس «www. Sahamedalat. ir» مراجعه کنند.

مقایسه سود سهام عدالت واریز در ۲ سال اخیر

ارزش اسمی سبد سهام عدالت سود واریزی سال ۱۴۰۰ سود واریزی سال ۱۴۰۱
سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان ۹۷۸ هزار تومان
سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان یک میلیون و۶۴ هزار تومان
سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان
سهام عدالت یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان

با ابلاغ تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت، گام عملی برای اجرای این مصوبه که بر اساس به هر مشمول ۱۰۰ میلیون ریال سهام به صورت اقساط ۱۰ ساله واگذار می شود، برداشته شد.

هیات وزیران در جلسه ششم مهر ماه امسال با «واگذاری سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران» موافقت کرد که این مصوبه ۱۲ آذرماه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ به تصویب دولت رسید.

بر این اساس؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در مرحله اول از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بنگاههای قابل واگذاری به شرح جدول زیر نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و سه دهه اول ایثارگران اقدام نماید:

بر این اساس سهام باقیمانده دولت در بانک های صادرات، ملت و تجارت و همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قالب این نوع واگذاری به اقشار کم درآمد تعلق می گیرد.

افراد مشمول این تصویب نامه از سوی نهادهای ذی ربط شناسایی و معرفی می‌شوند و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان در سال ۸۵ به عهده سازمان خصوصی سازی است.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر فرد حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

خبر مهم دولت درباره سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت بازنگری آیین‌نامه سهام عدالت را تشریح کرد و درمورد اتفاقاتی که درمورد تغییر سازمان بورس رخ داده بود توضیحاتی را ارائه داد.

مجید عشقی در نشست خبری که امروز برگزار شد، با اشاره به برخی برنامه‌های پیش رو در بازار سرمایه توضیح داد: از برنامه‌های پیش رو می‌توان به تهیه پیش‌نویس سند راهبردی اموزش و ارتقای سطح سواد مالی، تدوین لایحه مدیریت تضاد منافع در بارار سرمایه، تدوین و تصویب دستورالعمل انتشار سوالق تخلفاتی و کیفری مدیران ناشران و نهادهای مالی و… اشاره کرد.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: طبق وعده‌ای که داده شده بود عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا صورت گرفت. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که بساط بخت آزمایی و روش‌های عجیب فروش خودرو جمع شود. البته مشکل خودروسازها فقط قیمت‌گذاری دستوری نیست و اصلاح ساختار مالی و کاهش تصدی‌گری دولت هم باید دنبال شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اهمیت گواهی صرفه‌جویی انرژی اظهار کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو باید از گواهی صرفه‌جویی انرژی استفاده کنند. رایزنی‌هایی نیز درحال انجام است، این گواهی می‌توانند به بحث صرفه‌جویی و تامین مالی کمک کند.

عشقی با اشاره به افزایش دامنه نوسان عنوان کرد: این اتفاق در طول یک سال گذشته رخ داد. سازمان بورس بر اساس گزارش شرکت بورس و فرابورس مجدد در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند، اما به طور کلی افزایش دامنه نوسان نشان داد نقدشوندگی در بازار افزایش یافته است و در این مدت صف فروش کم‌تری داشتیم. ممکن است در ادامه کار تغییر حجم مبنا یا طبقه بندی بازارها مد نظر قرار بگیرد.

سهام عدالت

اخبار تغییر ریاست سازمان اشتباه خبری خوبی نبود

وی در ادامه درمورد اتفاقاتی که درمورد استعفا و تغییر رییس سازمان بورس مطرح شده بود، توضیح داد: رفتن از سازمان دل‌پذیر است؛ موضوع استعفا در شورای عالی بورس مطرح شد و در گزارشی که در جلسه ارایه کردم به این‌ موضوع اشاره کردم که شاید اگر از سازمان کناره‌گیری کنم به نفع بازار باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اما همه اعضا با توجه به گزارش ارائه شده با استعفا مخالفت کردند. موضوعاتی که درمورد تغییر سازمان مطرح شد اشتباه خبری خوبی نبود.

عشقی به این سوال که آیا از سمت مجلس فشاری در زمینه استعفا وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: با مجلس در تعامل خوبی هستیم و این مباحث وجود ندارد.

درمورد سهام عدالت توافق وجود ندارد

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درمورد بازنگری آیین‌نامه سهام عدالت اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تصویب شد و از سال قبل مجدد در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گرفت. اما درمورد مدلی که درمورد نحوه آزادسازی، برگزاری مجامع، امکان فروش سهام عدالت در شورا به توافق نرسیدیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تصمیماتی که درمورد سهام عدالت اخذ می‌شود تبعات زیادی دارد، عنوان کرد: در انتظار نهایی شدن مدل هستیم، البته مدیریت در دست دولت نیست. تصمیم شورا از سال گذشته بر این شد که مدیریت در میان مدت به کانون سهام عدالت منتقل شود و سهام‌داران در مجامع حاضر شوند.

عشقی با تاکید بر اینکه محور تصمیم‌گیری درمورد غیرمستقیم‌ها در دست کانون سهام عدالت است، عنوان کرد: برای دوره گذار تا زمانی که مجامع برگزار شود، یک کمیته سه نفره متشکل از وزارت اقتصاد، عضو حقیقی شورا و کانون سهام عدالت تشکیل شده است تا درمورد نحوه حضور شرکت سرمایه‌پذیر تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: فروش سهام عدالت متناسب با شرایط بازار صورت خواهد گرفت. بازار باید کشش فروش این حجم از سهام را داشته باشد./ ایسنا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از واریز 50 درصد از سود مالی سهام عدالت سال 1400 تا پایان فصل پاییز خبر داد و سود سهام عدالت دو برابر سود سال قبل خواهد بود یعنی مبلغی که سال قبل به حساب سهامداران واریز شده امسال دو برابر واریز می‌شود.

نحوه واریز سود سهام عدالت تغییر کرد

سهام عدالت

پیمان حدادی درمورد سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ توضیح داد: میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته (سود سال ۱۳۹۹)  است.

وی ادامه داد: سود 500 هزار تومانی تا پایان پاییز واریز می شود و مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود؛ زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

واریز 3 میلیون تومان سود سهام عدالت برای خانوارها

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از واریز ۵۰ درصد از سود مالی سهام عدالت سال ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییزخبرداد.

ابراهیم قربانی گفت: سود سهام عدالت دو برابر سود سال قبل خواهد بود یعنی مبلغی که سال قبل به حساب سهام داران واریز شده امسال دو برابر واریز می‌شود.

به گفته قربانی مبلغ این واریزی حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر برگ سهام عدالت است و در مورد واریز سود باقیمانده نیز تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ متعاقبا خبر رسانی می‌شود.

با این حساب یک خانواده 4 نفره مبلغ 2 میلیون تومان سود بحسابشان واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان نداشتن شماره شبا، مسدود بودن و یاراکد بودن شماره حساب، داشتن شماره حساب مشترک، ارائه شماره حساب ارزی ویا ارائه جدید شماره حساب را مشکل واریز نشدن سهام عنوان کرد و گفت: کسانی که پارسال برای دریافت سود مشکل داشتند، در سامانه اطلاعات خود را اصلاح کنند.

قربانی در باره ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت هم گفت: تا اکنون واگذاری برای افراد عادی اعلام نشده و امکان ثبت نام وجود ندارد و فقط از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط خود سازمان مربوطه ثبت نام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: