پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سود سهام عدالت.سهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

رقم جدید سود سهام عدالت اعلام شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در ۲ نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود./ همشهری آنلاین

ثبت نام سهام عدالت 10 میلیونی با 50درصد تخفیف

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از جاماندگی بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در بهره‌مندی از سهام عدالت خبر داد.

حسین خدرویسی با بیان اینکه براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تعداد مددجویان جامانده را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خواسته بود، بیان کرد: کمیته امداد در گذشته لیست آماری جاماندگان سهام عدالت را به دولت ارائه کرده است و اکنون دولت بعد از رفت و برگشت‌ها، آئین نامه اجرایی آن را مصوب کرده است.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) اعلام شد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد. طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

برای ثبت نام سهام عدالت 10 میلیونی اینجا مراجعه کنید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش بهزیستی گفت: کسانی که حقوقی از آنها جا مانده است به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز به مناسبت هفته پژوهش و در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در مورد قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی گفت: همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند. اگر حقی از آنها تضییع شده است، می‌توانند پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود و کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان به 11 قلم کالای اساسی موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: مبالغ موردنیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌توانند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.

مرتضوی در برابر این پرسش که چه زمانی طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری اجرا می‌شود، گفت: فعلاً مرحله آزمایشی در سه استان اجرا می‌شود که باید نتایج آن مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج در صورت موفق بودن به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی فعلاً به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و دولت بررسی می‌کند. البته زیرساخت‌های لازم را هم برای اجرای این طرح فراهم می‌کند.

به گزارش فارس؛ نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال جاری دولت را مکلف کرده بودند که به‌جای یارانه نقدی کالابرگ الکترونیکی را در کشور اجرا کند./ فارس

تغییرات در واریز سود سهام عدالت

پیمان حدادی گفت: سازمان بورس با اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که در پرداخت سود سهام عدالت کوتاهی کنند، از طریق کمیته تخلفات برخورد خواهد کرد.

وی افزود: سود امسال سهام عدالت بیش از ۲ برابر سود پرداختی سال گذشته است. بر همین اساس شورای عالی بورس تصمیم گرفت سود را در دو مرحله پرداخت کند که مرحله اول تا پایان آذر ماه و مرحله دوم پایان اسفند ماه خواهد بود.‌

وی افزود: عمده شرکت‌های سهام عدالت، ملزم هستند تا پایان آذر ماه سود تقسیمی مجامع خود را به سهامداران عدالت پرداخت کنند. تاکنون برخی شرکت‌ها به صورت کامل و برخی دیگر تا پایان هفته و باقی شرکت‌ها قول داده‌اند تا پایان آذر ماه این سود را واریز کنند.

حدادی در پایان خاطرنشان کرد: عدد نهایی سود مرحله اول سهام عدالت بعد از پرداخت توسط شرکت‌ها مشخص و از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز خواهد شد. سازمان بورس با اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که در پرداخت سود سهام عدالت کوتاهی کنند، از طریق کمیته تخلفات برخورد خواهد کرد.

اعلام ضرب الاجل به شرکت‌های سهام عدالت

براین اساس گفته شده است که امکان ارائه آمارها از سود وصول شده و اسامی شرکت‌هایی که سود را به طور کامل پرداخت نکرده‌اند، تا ابتدای هفته آینده وجود ندارد.

اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در پاسخ به سوالی در خصوص تاخیر رخ داده در پرداخت سود سهام عدالت گفت: در بحث پرداخت سود سهام عدالت طی سال‌های اخیر فراز و نشیب‌ها و مدل‌های مختلفی را تجربه کردیم. پرداخت سود سهام عدالت از سال ۱۳۹۶ و بابت عملکرد سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی افزود: روند پرداخت سود تا سال ۱۳۹۸ توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شد، پس از آن با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی دیگر مسئولیتی در این حوزه ندارد و ترتیبات مربوط به سهام عدالت در حال حاضر در بازار سرمایه پیگیری می‌شود. از سال ۱۳۹۸ تا امروز نیز می‌توانیم دو بازه زمانی را متصور شویم.

حیدری در ادامه گفت: بازه اول مربوط به سود عملکرد سال ۱۳۹۸ بوده است که در پرداخت آن تاخیراتی ایجاد شد چرا که برای اولین بار چنین فرآیندی به صورت متمرکز در بازار سرمایه رخ می‌داد و تجربه‌ای در این خصوص وجود نداشت. اما عملیات پرداخت سود سهام عدالت در اسفندماه سال گذشته مناسب بود و پرداخت‌ها به موقع و با سرعت بالا انجام شد.

دلیل این موضوع تشکیل یک کارگروه ویژه بود که کانون سهامداران عدالت استانی به عنوان نماینده ۳۰ میلیون نفری که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در این کارگروه حضور داشت. اعضای دیگر این کارگروه شامل سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و نماینده وزیر اقتصاد و اتاق تعاون، سازمان بازرسی کل کشور و نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بود که با همکاری آنها بسیاری از امور سهام عدالت بویژه بحث وصول و توزیع سود به موقع و منسجم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری سود سهام عدالت تقریبا دوبرابر شده و به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: نظارت بر عملکرد سرمایه‌پذیرهای سبد سهام عدالت به‌واسطه رصد کمیته مصوب شورای عالی بورس که دبیرخانه  آن در کانون مستقر است در افزایش بهره‌وری و سودآوری بی تاثیر نبوده و در امر برگزاری مجامع و شناسایی و تصویب سود قابل تقسیم نیز شرایط منظم‌تر بوده است. این موارد سبب شد تا پس از ارائه گزارش وضعیت سود شناسایی شده سرمایه‌پذیرها توسط رییس سازمان بورس به شورای عالی و با نظر رییس شورا و تصویب اعضا قرار بر این شد تا سود در دو مرحله پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اظهار کرد: این موضوع برخلاف روند سابق بود که همیشه سود در اسفندماه پرداخت می‌شد. در پایان سال معمولا فشار نقدینگی به بازار افزایش می‌یافت ضمن اینکه اضطرار مالی مردم نیز معمولا پیش از این بازه زمانی است. بنابراین مقرر شد سود در دو مرحله، یکی تا پایان پاییز و مرحله دیگر اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد توزیع شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: