پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: در طول یک هفته اخیر به بازیکنانم گفتم نباید نگاه ما به قعرنشینی نفت آبادان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، حمید مطهری در نشست خبری پس از شکست 2 بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: روز گذشته در کنفرانس گفتم نباید نگاه ما به جدول باشد. هر چند نفت آبادان آخر جدول است. در کل هفته این موضوع را به بازیکنانم تکرار کردم اما متأسفانه مثمرثمر واقع نشد. گفتم فوتبال واقعاً همین است و نگاه جدولی نداریم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که با این فرم فوتبال خجالت‌زده هستیم.

وی افزود: هرچند نفت آبادان در نیمه دوم یک تا دو توپ روی دروازه ما آورد و از آن استفاده کرد. باز هم می‌گویم از سبک بازی امروزمان خجالت‌زده هستم فقط می‌توانم همین را بگویم. در مورد سایر مسائل نیز سؤال‌ها را گوش می‌کنم و پاسخ می‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در خصوص دلیل پاس به عقب دادن بازیکنان تیمش در نیمه اول در شرایطی که او از بازیکنانش می‌خواست رو به جلو پاس بدهند، گفت: آنهایی که مدل و ذهن من را می‌شناسند می‌دانند دنبال چنین فوتبالی نیستم. همیشه فوتبال رو به جلو را دوست دارم. این موضوع را می‌توانید از بچه‌ها هم سؤال کنید. برای خودم هم تعجب داشت چگونه تیم ما در اوج آمادگی و در شرایطی که با برگزاری اردوی بسیار خوب در ترکیه شرایط فوق‌العاده‌ای داشت این چنین نتیجه گرفت. باید این موضوع را با دقت ببینم که چرا میل خواستن امروز در نساجی کم بود.

مطهری اضافه کرد: بارها گفته‌ام رو به جلو کار کرده، عمومی بازی کنید و عمق را پیدا کنید؛ اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و در نهایت با در نظر گرفتن همه شرایط مقصر من هستم و به عنوان سرمربی باید پاسخگو باشم.

وی در مورد اینکه مربی صنعت نفت اذعان کرد به فکر برد در این مسابقه نبودند و چرا در نیمه اول نساجی همیشگی را ندیدیم و همچنین دلیل اعتراض‌های زیاد به داوری توضیح داد: باخت را به گردن می‌گیرم و اصلاً بحث من این نیست که داوران مقصر هستند. خواهش می‌کنم این حرف من را به این شکل نبیند که داوران در نتیجه تأثیر گذاشتند اما مدل قضاوت به شکلی بود که تیم شما را عصبانی می‌کند. مدل داوری امروز اینگونه بود و بچه‌های ما را عصبانی کرد. کیفیت شاگردانم را پایین آورد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی عنوان کرد: برخی مواقع خیلی مشخص بود اوت به سود ما است اما آن را برای حریف می‌گرفت. در یک صحنه صابر حردانی با حریف تک به تک شد این صحنه را هزار بگذارید تا ببینید داور چه چیزی اعلام کرده است نساجی جزو پنج تیم بزرگ ایران است. آیا باید داوران را برای بازی‌های این تیم بفرستیم تا به این شکل آماده شوند و آنها را تست کنیم؟ تیم بزرگ نساجی برای بازی‌هایش داور بزرگ می‌خواهد و مگر روزی که علیرضا فغانی اینجا آمد مشکلی داشتیم؟ اگر سه گل هم می‌خوردیم در صورت عادلانه قضاوت کردن حرفی نمی‌زنیم. ببینید داوران چگونه قضاوت می‌کنند که صدای من حمید مطهری را درآوردند. 

مطهری تصریح کرد: من اصلاً دوست ندارم حرف بزنم اما بازیکن به من می‌گوید داور به شکلی قضاوت کرده و سوت می‌زند که ما را عصبی می‌کند. حتماً داوری به این شکل نیست که یک پنالتی به ضررتان بگیرد و بازنده شوید. با روش و مدل سوت زدن هم می‌توان یک تیم را به هم زد. در نهایت مقصر من هستم و داوران مقصر نیستند. با این وجود قضاوت‌شان خوب نبود. روی گل دومی هم که خوردیم ببینید چه خطایی گرفت. مهرداد عبدی را پرس کردند و روی توپ افتاد اما خطا را به سود صنعت نفت گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان مسئول فنی و سرمربی تیم بابت این باخت خجالت‌زده هستم و باید به دقت بازی را ببینیم و نکاتش را دربیاورم. ان‌شاءالله درس‌های خوبی از این شکست بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در مورد کیفیت زمین ورزشگاه وطنی با توجه به اینکه ممکن است تیمش در آینده به مشکل بخورد، توضیح داد: شک ندارم با این وضعیت به مشکل می‌خوردیم. گروه ما، باشگاه، ایزد سیف‌الله‌پور، مجتبی ابراهیمی و درویش واقعاً اینجا زحمت می‌کشند اما این زمینی نبود که با توجه به بودجه و هزینه مطرح شده انتظارش را داشتیم. باید خیلی با کیفیت‌تر از این باشد. اگر دوستان ما در باشگاه رسیدگی نمی‌کردند زمین تا الان نابود می‌شد. این زمین اکنون کار ما را جلو می‌برد و خوب است اما با هزینه‌ای که می‌گویند خیلی باید کیفیت بهتری داشته باشد. احساس من این است اگر این رویه ادامه داشته باشد زمین وطنی عمر طولانی نخواهد داشت.

مطهری در مورد اینکه این زمین در فصل تابستان هم سبز نبود و وقتی به ورزشگاه‌های جام جهانی نگاه می‌کردیم متوجه برخی مسائل می‌شدیم، گفت: زمین باید به شکل تخصصی رسیدگی شود. نباید مانند فضای سبز به آن رسیدگی کنیم. نظر من این است نگاه فضای سبزی به زمین وطنی دارند. مانند نگاهی که شهرداری به فضای سبزی شهر دارد این نگاه نسبت به یک زمین فوتبال حرفه‌ای نیست. زیرا فوتبال تخصصی است و باید جداگانه و با استفاده از افراد متخصص و کاربلد زمین دوام و کیفیت آن را حفظ کرد تا بتوانیم فوتبال خوبی بازی کنیم و می‌گویم این زمین دوام ندارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: