پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت سکه در چندماه گذشته به شدت بالا رفت.قیمت سکه از سال گذشته صعودی بود. قیمت سکه در کانال بالاتر.قیمت سکه باورنکردنی و با حباب قیمتی شدید است جدیدترین قیمت سکه را در سایت خانه فوتبال با هم می خوانیم.

پیش بینی قیمت سکه 4 دی 1401

قیمت طلا و سکه دیروز 3 دی 1401 افزایش داشت.

روند افزایشی قیمت طلا و سکه دیروز هم ادامه داشت. سکه امامی در مدت چند ساعت، بیش از یک میلیون تومان گران شد و حباب سکه نیز افزایشی بود. در چنین شرایطی خریداران احتیاطی که در هفته گذشته در انتظار سیگنال مثبت مذاکرات برجام و کاهش قیمت بودند، دست به خرید زدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نخستین روزهای دی ماه امسال، قیمت طلا و سکه باز هم مانند ماه پیش روند افزایشی دارد. به نظر می‌رسد این گران‌ شدن‌های مکرر در قیمت فلز زرد به نگرانی‌ها در بازار دامن زده؛ نگرانی برای این‌که این روند صعودی تا چه زمانی ادامه دارد و نقش دولت در مدیریت بازار کجاست؟

بازار اضطرابی سکه

دیروز قیمت سکه  امامی بیش از یک میلیون تومان گران شد. این رشد قیمت بازار را از حالت احتیاطی و انتظامی روزهای گذشته به اضطراب انداخت.

در هفته گذشته با وجود تحریم‌های اخیر بین‌المللی علیه ایران، معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به آغاز دوباره مذاکرات برجام نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد سیگنال‌های کاهشی در بازار معاملات طلا و سکه از بین رفته و روند رشد قیمت به صورت جهشی ادامه دارد.

این روند افزایش قیمت در بازار کالاهای سرمایه‌ای از ابتدای سال درباره قیمت دلار از سوی کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی شده بود. تبعات فنر فشرده قیمت دلار هم به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر خود را در بازار نشان داده است.

اواسط هفته گذشته بازار طلا و سکه در انتظار اخبار مذاکرات هسته‌ای برجام در شرایط نسبتا با ثباتی قرار داشت. معامله‌گران حرفه‌ای بازار تمایلی به خرید و فروش نداشتند و منتظر بودند شاید اخباری روانه بازار شود و قیمت‌ها را به کانال‌های پایین‌تر بکشاند.

به نظر می‌رسد امید به مذاکرات کاملا از دست رفته و خریداران احتیاطی نیز وارد بازار شده‌اند و مطمئن هستند که سیگنالی برای مهار و کاهش قیمت وجود ندارد.

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به کانال ۱۸۰۰ دلار رسید و گران شد. این محدوده اما برای طلای جهانی تثبیت نشد و روز جمعه شکست. هم‌اکنون قیمت انس جهانی طلا با قیمت ۱,۷۹۸.۴۵ دلار معامله می‌شود.

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه در صورت افزایش قیمت دلار

اقتصادنیوز: دیروز برخی از سایت ها و کانال ها مدعی بودند که قیمت دلار در معاملات پشت خطی وارد کانال جدید شد و حتی در کانال جدید به یک قدمی اولین مرز مقاومتی هم رسیده است.

پیش بینی قیمت سکه 3 دی در صورت افزایش قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت اونس طلا که در روز پنجشنبه گذشته تا سطح ۱۸۲۰ دلار بالا رفته بود در آخرین روز هفته عقب نشینی کرد و حتی مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد.

عقب نشینی قیمت اونس طلا

قیمت طلا جهانی شب گذشته پشت مرز مذکور و در محدوده ۱۷۹۸ دلار معامله شد.

برخی از سکه بازان باور دارند در صورتی که فلز گران بهای جهانی امروز آرایش نزولی به خود بگیرد کار سکه بازان افزایشی سخت خواهد شد.

قیمت دلار وارد کانال جدید شد؟

با این حال تحلیلگران بازار سکه معتقدند قیمت سکه بیشتر از هرچیزی تحت تاثیر قیمت دلار حرکت می کند.

دیروز برخی از سایت ها و کانال ها مدعی بودند که قیمت دلار در معاملات پشت خطی وارد کانال جدید شد و حتی در کانال جدید به یک قدمی اولین مرز مقاومتی هم رسیده است.

پیش بینی قیمت سکه در صورت افزایش قیمت دلار

فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز کانال جدید را فتح کند این امر ممکن است موجب تقویت هیجان سکه بازان شود و خریداران بیشتری روانه بازار شوند.

البته عده ای از معامله گران با‌ اشاره به فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه می گفتند در صورت عقب نشینی نرخ دلار احتمال کاهش قیمت سکه وجود خواهد داشت.

حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

​حباب سکه اصطلاح رایجی است که اکثر افراد بازاری از آن استفاده می‌کنند. حباب قیمتی را می‌توان رقمی ناپایدار و غیر‌حقیقی دانست، که با قیمت عرضه شده کالا در بازار متفاوت است. حباب طلا و حباب سکه نیز اصطلاحاتی هستند که به منظور بیان اختلاف قیمت ذاتی بازار به کار می‌روند. اصولا حباب‌های قیمتی می‌توانند تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار دهند. بازار طلا جزء آن دسته از بازارهایی است که وجود حباب قیمتی در آن می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

قیمت سکه

حباب سکه چیست؟

حباب طلا و حباب سکه عاملی است که می‌تواند بر ارزش ذاتی سکه تاثیر بگذارند. حباب سکه همان عاملی است که سبب می‌شود شما سکه را گران‌تر و یا ارزان‌تر از قیمت اصلی بخرید در واقع اختلاف قیمت ارزش داتی سکه با قیمتی که در حال حاضر در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود را حباب سکه می‌گویند. اگر قصد محاسبه حباب طلا و سکه را دارید، می‌توانید از طریق فرمول زیر این محاسبه را انجام دهید.

فرمول محاسبه حباب سکه

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که حباب سکه چقدر است در پاسخ به این سوال باید بگوییم حباب سکه در زمان‌های مختلف متفاوت است. برای مثال حباب سکه امروز ممکن است با حباب دیروز و فرذا اختلاف داشته باشد. برای این که در هر زمانی بدانید حباب سکه چقدر است می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

حق ضرب +(وزن سکه ×0.9) × [(نرخ دلار ازاد × قیمت اونس طلا جهانی) /31.1])

ابتدا باید بدانید که هر اونس 31.1 گرم است. برای محاسبه قیمت سکه باید قیمت اونس را ضرب در نرخ روز دلار کنید و سپس تقسیم بر عدد 31.1 نمایید. با استفاده از این فرمول ساده قیمت هر گرم سکه به دست می‌آید. در بازارهای جهانی عیار سکه بهار آزادی ۲۱.۶ و اونس طلا ۲۴ است.

حال اگر بیاییم و عدد ۲۱.۶ را تقسیم بر اونس جهانی طلا یعنی همان ۲۴ کنیم عددی معادل 0.900 حاصل می‌شود. توجه کنید که پس از محاسبه توسط این فرمول شما باید حق ضرب بانک مرکزی را که چیزی معادل ۵ هزار تومان است به آن اضافه نمایید. در نهایت عددی که به دست آورده‌اید را باید از قیمتی که طلا فروش به شما گفته است کم کنید. عددی که در نهایت مشاهده می‌کنید همان حباب قیمتی طلا و سکه است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: