پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازکردن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال اکنون مهمترین چالش مدیران این باشگاه است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بدهی‌های خارجی باشگاه استقلال مهمترین دغدغه مدیریت این باشگاه است اما موانع مختلف و متعددی در راه حل و فصل این مشکلات وجود دارد.
اصلی ترین پرونده خارجی استقلال پرداخت مطالبات استراماچونی است. باشگاه تهرانی در حال حاضر بدهی سنگینی به این مربی ایتالیایی دارد، به طوریکه حل و فصل این پرونده تا حد زیادی نگرانی‌های موجود را برطرف خواهد کرد. باشگاه استقلال پس از دریافت حدود 90 میلیارد سپرده وامی که در زمان مدیریت قبلی به بانک سپرده بود، حدود 57 میلیارد آن را برای پرداخت مطالبات استراماچونی در نظر گرفت. ظاهرا نظر علی فتح‌الله‌زاده این است که مطالبات سرمربی اسبق آبی‌ها قسط بندی شود. 

این مساله حدود دو هفته قبل مطرح شد و حتی مذاکراتی نیز در این خصوص با وکیل استراماچونی صورت گرفته که باشگاه منتظر پاسخ نهایی است اما گفته می‌شود استراماچونی موافق این راه نیست و خواهان پرداخت پولش به صورت کامل است. با اینحال باشگاه استقلال مشکلات مالی زیادی دارد که باید برای برطرف کردن آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کند.

مساله بعدی، پرداخت مطالبات هرویه میلیچ است. پرونده این بازیکن کروات در واقع یک معادله سه مجهولی بین باشگاه استقلال، صرافی و بانکی در کشور اسلواکی است. بانک مذکور فیش‌های پرداختی را جعلی (غیرواقعی) اعلام کرده اما صرافی این را درست نمی‌داند و به همین خاطر مدارک خودش را ارائه داده است. در حال حاضر باشگاه استقلال منتظر تعیین تکلیف این ماجراست.

پرداخت مالیات گابریل پین بدهی دیگر استقلال در پرونده‌های خارجی است اما باشگاه استقلال در حال مذاکره است تا دو طرف در این مورد به توافق برسند و مانعی دیگر از سر راه پنجره نقل و انتقالاتی برداشته شود.

با اینحال فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران طبق اعلام سازمان لیگ از شنبه هفته آینده (17 دی) آغاز می‌شود و تا پنجشنبه 6 بهمن ادامه دارد. در واقع باشگاه استقلال برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی از امروز تنها 25 روز فرصت دارد تا موانع موجود را دارد.

با توجه به مشکلات جدیدی که به خاطر تحریم‌های بانکی گریبانگیر باشگاه‌های ایرانی شده و در کنار آن دیگر مسائل مالی باشگاه استقلال، این نگرانی وجود دارد که پنجره آبی‌ها در مدت اعلام شده بسته بماند و آن‌ها موفق به ثبت قرارداد بازیکنی جدید در پنجره زمستانی نشوند. به همین خاطر قرار است مدیران باشگاه استقلال جلسه‌ای را برگزار و برای پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات خارجی تصمیم گیری و اقدام کنند. به این ترتیب باید دید که سرانجام معضلات خارجی استقلال چگونه و چه زمانی حل می‌شوند تا ساپینتو بتواند تغییرات لازم را در تیمش ایجاد کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: