پایگاه خبری خانه فوتبال:

حساس‌ترین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد، جایی که چلسی که این روزها وارد بحران شده به مصاف منچسترسیتی تیم دوم جدول و در تعقیب آرسنال خواهد رفت.

چلسی؛ نجات یا برکناری؟

ماه سپتامبر که گراهام پاتر وارد استمفوردبریج شد همه تصور می‌کردند آبی‌های لندن صاحب یک سرمربی انگلیسی و باانگیزه شده‌اند. تیم او سخت شکست می‌خورد و در ۵ بازی نخست لیگ برتری هم نباخت، اما به یک‌باره از اواخر اکتبر زخم کهنه دوباره سر باز کرد. چلسی در گلزنی ضعیف بود و نمی‌توانست امتیاز بگیرد. تعطیلات جام‌جهانی باعث شد تا باشگاه همه‌چیز را به بعد از این تورنمنت موکول کند. برد مقابل بورنموث وضعیت را کمی بهتر کرد، اما با توقف مقابل فارست دوباره هواداران ناامید شده‌اند. چلسی حالا دقیقاً در میانه جدول قرار گرفته، جایی که اصلاً نه مدیران و نه هواداران می‌توانند تحملش کنند. به نظر می‌رسد در صورتی که در دیدار مقابل سیتی نتوانند نتیجه خوبی بگیرند، پاتر اولتیماتوم خواهد گرفت. با این حال باشگاه چلسی تمایلی ندارد در یک فصل ۲ مرتبه مربی عوض کند!

منچسترسیتی؛ چالش سخت سیتی

اوج‌گیری دوباره آرسنال یا ضعف سیتی؟ منچسترسیتی در این فصل نتایج بدی نگرفته ولی شاید برای قهرمانی کافی نباشد. وقتی ماشین گلزنی‌ای مثل ارلینگ هالند را در اختیار دارید و برخی اوقات امتیاز نمی‌گیرید مشکل جای دیگری‌ست. پپ گواردیولا وقتی که میکل آرتتا جدا شد و به آرسنال رفت می‌دانست که یک رقیب بزرگ برای خودش درست کرده! سیتی یک ژانویه کاملاً حساس و پراسترس را پیش‌رو دارد، ابتدا به مصاف چلسی خواهد رفت سپس دربی منچستر در راه است و در نهایت هم تاتنهام سومین رقیب متوالی از بین تیم‌های بیگ‌سیکس خواهد بود. در این مسیر مشخص خواهد شد که آیا منچسترسیتی می‌تواند قهرمانی‌اش را تکرار کند یا خیر. شاید بیش از هالند، نقش خط دفاعی در این دیدارها برای کسب امتیاز پررنگ باشد.

آخرین جدال

نوامبر ۲۰۲۲ در دیدار دور سوم جام اتحادیه همین فصل، منچسترسیتی با نتیجه ۲-۰ چلسی را شکست داد و حذف کرد. محرز و آلوارس گل‌های سیتی را در آن بازی زدند.

آمار بازی

۵۰) چلسی و منچسترسیتی ۵۰ مرتبه در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته‌اند که سهم آبی‌های لندن ۲۷ برد و سهم آبی‌آسمانی‌های منچستر ۱۶ برد بوده است. ۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده.

۱۴) در ۱۴ دیدار آخر لیگ برتری بین چلسی و منچسترسیتی هیچ بازی‌ای با تقسیم امتیازات به پایان نرسیده است. چلسی ۵ بازی را برده و سیتی برنده ۹ بازی بوده است. آخرین بازی‌ای که مساوی شد به ژانویه ۲۰۱۵ برمی‌گردد.

۳) منچسترسیتی ۳ بازی آخرش مقابل چلسی را برده است که شامل ۲ بازی در فصل گذشته و یک بازی در جام اتحادیه این فصل می‌شود.

۱) یک گل ارزشمند از کای هاورتس آخرین برد چلسی مقابل سیتی را رقم زد. آن گل باعث شد تا چلسی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ برسد.

۲) در ۲ فصل گذشته، چلسی در دیدارهای لیگ برتری مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه استمفوردبریج شکست خورده است.

۱) چلسی فقط یک برد در ۶ بازی آخرش داشته و دوباره وارد بحران شده است. پیش از جام‌جهانی، آبی‌های لندن ۳ بازی متوالی را باختند.

۲۱) ارلینگ هالند از گلزنی سیر نمی‌شود. ستاره نروژی سیتی با ۲۱ گل صدرنشین جدول گلزنان است و با نفر دوم یعنی هری کین ۱۳ گله، ۸ فاصله دارد. میانگین گلزنی هالند در این فصل ۱٫۴ گل به ازای هر بازی بوده است. اگر همین میانگین گلزنی را هالند حفظ کند در پایان فصل ۴۹ گل برای سیتی به ثمر می‌رساند و رکورد گلزنی در یک فصل را می‌شکند.

۲۰) مقایسه عملکرد خط حمله چلسی با هالند برای آبی‌های لندن تحقیرآمیز است. بهترین گلزن رقیب ۲۱ گل زده و کل تیم چلسی ۲۰ گل!

مصدومان و محرومان

این روزها چلسی بدشانس‌ترین تیم لیگ برتر است، چرا که مصدومان زیادی دارد و دست گراهام پاتر بسته شده. ریس جیمز، وسلی فوفانا، بن چیلول، انگولو کانته، روبن لوفتوس چیک و آرماندو برویا به بازی حساس با سیتی نخواهند رسید. روبن دیاس و آیمریک لاپورت هم مصدومان منچسترسیتی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: آریسابالاگا، آسپیلیکوئتا، کولیبالی، سیلوا، کوکوریا، کواچیچ، جورجینیو، مانت، استرلینگ، پولیشیچ و اوبامیانگ

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، آکانجی، کانسلو، دی‌بروینه، رودری، گوندوغان، سیلوا، گریلیش و هالند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: