پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: پس از شکست مقابل تراکتور در لیگ برتر تمام بازی‌های قبلی را نگاه کردیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در مورد اینکه تصور می‌کند بتواند تراکتور را در بازی حذفی فردا شکست بدهد، گفت: بعد از بازی با تراکتور در لیگ برتر تمام بازی را نگاه کردیم؛ البته بعد از هر بازی این کار را انجام می‌دهیم اما بعد از بازی با تراکتور تمامی بازیکنان را آوردند تا نقاط منفی و مثبت را به آنها نشان دادم و با هم صحبت کردیم. نقاطی که باید تقویت می کردیم را با بازیکنان نگاه کردیم و با آنها صحبت کردیم.

وی ادامه داد: همه معتقد بودیم که بازیکنان باید بهتر ظاهر می‌شدند. نه تنها آن نتیجه خوب نبود، بلکه عملکردشان هم خوب نبود. فردا تیم‌مان بهتر و آماده‌تر خواهد بود. این هفته هم روی نقاط ضعف و قوت کار کردیم. تراکتور دو گل زد اما از نظر کیفی و تیمی از ما بهتر نبودند، اما جنگنده‌تر بودند. بیشتر نبردهای هوایی را بردند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: از اشتباهات ما استفاده کردند. نباید این اشتباهات تکرار شود. مشکل اصلی ما این بود که بازی خودمان را مقابل تراکتور اجرا نکردیم. باید تحرک بیشتری مقابل این تیم‌ها داشته باشیم و سریع و با اعتماد به نفس بالا بازی کنیم و موقعیت‌های گل زیادی خلق کنیم. این‌ها اهداف ما در بازی فرداست؛ هم در فاز هجومی و هم در فاز تدافعی. اولین هدف‌مان برد در بازی فرداست. چون می‌خواهیم این جام را ببریم و اولین گام این است که بازی فردا را ببریم.

ساپینتو درمورد حواشی رخ داده بعد از باخت به تراکتور و حمایت‌های مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه از وی، گفت: انتقادهایی را جایی نخواندم و شخصی دریافت نکردم که به صورت عموم بخواهم پاسخش را بدهم. هیات مدیره باشگاه از کادرفنی حمایت کرد. جو خیلی خوب است بین همه و ارتباط خوب و حرفه‌ای با هیات مدیره داریم و احترامی که باید داشته باشیم را الان داریم. بازیکنان هم خوب تمرین کردند و همه مثبت هستیم و تمرکز داریم و ان شالله که فردا برنده شویم. فقط از مدیران باشگاه حمایت دریافت کردم.

سرمربی استقلال درمورد اینکه در صورت برد در بازی فردا می‌توانید نیم فصل دوم را با روحیه بهتر آغاز کنید، اظهار داشت: همانطور که گفتید بازی فردا خیلی مهم است. انگیزه بسیار مهمی است. دوست داریم همیشه ببریم و برای بازی فردا تمرکز بالایی داریم. حتی اگر در استقلال نبودیم دوست داشتیم ببریم. تمرکز بالایی برای بازی فردا داریم.

وی در مورد اینکه تنها جام قهرمانی شما با استاندارد لیژ بلژیک بوده و میتوان شما را مردم جام حذفی دانست، گفت: 2019 هم با براگا جام حذفی را برده‌ام. متخصصی در این بحث وجود ندارد و امیدوارم که از تجربه‌ای که دارم در این بازی ها استفاده کنم. در جام حذفی یک بار قهرمان شدم و یک فینال هم واگذار کردم. سه فینال هم با تیم یونانی بودم. در این رقابت‌ها در کشورهای مختلف  تجربه زیادی دارم. بازی‌هایی است که باید هوشمندانه عمل کنیم.

ساپینتو افزود: 90 دقیقه فرصت برد داریم تا صعود کنیم و گاهی وقت ها 30 دقیقه اضافه‌تر هم داریم. مهم این است که یاد بگیریم از گذشته و فردا با همان تیمی بازی داریم که قبلا بازی کردیم و حریف را می‌شناسیم و متفاوت‌تر از بازی گذشته بازی کنیم و تهاجمی بازی کنیم و در دفاع هم با تمرکز بالا باشیم. در بازی‌های حذفی مثل این ممکن است اشتباه‌های ساده‌ای انجام بدهیم در لیگ زمان برای ریکاوری هست، اما در جام حذفی با  اشتباه ممکن است حذف شوید.

ساپینتو در مورد اینکه چقدر نسبت به اهداف اولیه‌اش شک پیدا کرده و اینکه آیا تصمیم دارد مسیر خو را ادامه بدهد یا خیر، تصریح کرد: اینجا خیلی خوشحالم. مدلی که اینجا زندگی می کنم جامعه و مردم با من خیلی خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه‌ای گری تمامی تیم‌ها در طول لیگ مشکلات خواهند داشت و نمی‌توانند همیشه سطح بالا باشند. بالای جدول هستیم و می‌خواهیم بازی های نیم فصل دوم را ببریم، اما برخی مسائل اطراف تیم بود.  بازیکنان مهم و تاثیرگذار مصدوم بودند و هنوز به سطحی که قبلاً بودند نرسیدند و این مسایل خیلی کوچک وقتی همه پشت سرهم در یک زمان رخ می‌دهد نمی‌توانید نتایج که می‌خواستید را بگیرید. از نظر نتیجه سوپرجام را هم برده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که تیم را چطور احساس می‌کنید من خیلی مثبت نگا ه می‌کنم تمامی بازیکنان ما پر انگیزه هستند. هیچ چیز را از دست نداده‌ایم جز چند امتیاز. نه قهرمانی لیگ و نه قهرمانی جام حذفی را از دست نداده‌ایم. اگر 6 امتیاز از ما نمی‌گرفتند الان صدرجدول بودیم. مردم آن چیزی‌هایی که از دست می‌دهیم  را می‌بینند اما در فینال باید این محاسبات را هم در نظر بگیریم. وقتی از شما امتیاز می‌گیرند و لایق برخی امتیازها هستیم، اما آنها را از ما می‌گیرند اما اگر در مسابقه‌ای بازنده شویم بازهم در صدر جدول می‌مانیم، اما وقتی از شما امتیاز می‌گیرند و امتیاز هم از دست می‌دهید این مسائل پیش می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تراکتور تیم بسیار خوبی بود. بازی‌های دو تیم استقلال و تراکتور همیشه جنجالی و سخت بوده است. از نتیجه ناراحت نبودیم، اما مدلی که باختیم ما را ناراحت کرد. باید بیشتر از این و بهتر از این ظاهر می شدیم. هنوز خیلی مثبت هستم و دیدم مثبت است و با انگیزه هستم. گام به گام تمامی بازیکنان ما به شرایط مطلوب شان برمی گردند و محکم تر ظاهر خواهیم شد تا در طول مسابقات هم بجنگیم.

ساپینتو در مورد اینکه برخی بازیکنان به کار گرفته نشدند و در استقلال اما این اتفاق رخ نداده است، ضمن اینکه برخی بازیکنان  مثل مرادمند، جلالی مصدوم هستند، گفت: زواری بازیکن جوان ما مصدوم است. خاقانی هم مصدومیت بزرگی را سپری کرده است. به امید هم داریم آرام آرام شانس بازی می‌دهیم. وقتی می‌خواهیم سیستم را عوض کنم به روش 4-3-3 بازی کنیم روزبه را به عنوان شماره 6 استفاده می‌کنم. امید و زبیر را هم در آن جایگاه دارم که استفاده کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: خیلی سخت است که در آن موقعیت که مصدومان زیادی نداریم به همه بازی بدهیم. فقط روزبه را داریم. امید خیلی خوب کار می‌کند. به خاطر کیفیتش بازی نمی‌کند، بلکه نمی‌توانم با سه شماره 6 بازی کنیم. به امید فرصت هم می‌دهیم هر وقت آماده باشد که به تیم کمک کند از او استفاده می‌کنیم. غلامی و جلالی هنوز مصدوم و بیرون هستند.

وی ادامه داد: مصدومیت‌هایی که بوده حداکثر در دو هفته آینده تمام شود برگردند. آرش ، محبی و حسینی؛ وضعیت محبی را باید ببینیم چطور است. بازیکنی داریم که با وجود مصدومیت قرار است بازی کند چون راه حل دیگری نداریم سعی می کنیم در هفته های آینده این مساله را حل کنیم. هر وقت همه باهم بودیم قوی بودیم.

ساپینتو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه در فوتبال غرب آسیا بازیکنان مشهوری چون رونالدو به عربستان آمده، صحبت از حضور مسی در الهلال است، موج زیادی از بازیکنان حرفه‌ای در کشورهای اطراف می‌آیند این مساله برای استقلال و فوتبال‌ما‌ ایران نگران کننده هست یا نه، گفت: برای فوتبال آسیا این بحث خیلی مهم است. الان من نگران تیم خودم هستم در این شرایط نمی‌توانم این کار را بکنم پنجره نقل و انتقالاتی ما متاسفانه بسته است. امیدوارم مدیرعامل این مشکل را حل کند، چون با وجود اینکه من از بازیکنانم راضی هستم ولی لایق این هستیم که از این فرصت استفاده کنیم و تیم را قوی‌تر کنیم. این برای ما خیلی مهم است. وقتی می‌بینید که تعداد مصدومان زیادی دارید انتخاب‌های زیادی ندارید. در این سطح هم شما انتظار دارید که تمامی کاپ‌های قهرمانی را به دست بیاورید باید انتخاب‌های زیادی به دست بیاورد. خیلی خوب می شود که تیم را تقویت کنیم. پنجره نقل و انتقالات ما را باز کند.

وی در مورد اینکه منظورم فقط استقلال نبود، بلکه این قدرت فوتبال ماست که در آینده از دست می‌رود و در آینده باید با آنها بازی کنیم، گفت: چرا اینطور می شود؟ پول زیادی دارند. با پول همه چیز متفاوت است. وی در مورد اینکه چشمی از کشور امارات یا قطر پیشنهاد دارد، آیا این مساله را با شما در میان گذاشته‌اند گفت: من تا الان اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکردم که بازیکنی بخواهد از تیم من برود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: