پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو باورنکردنی تر می شود. این تغییرات در محصولات داخلی عجیب خواهد بود.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است. قیمت خودرو دوباره بی ثبات شده.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده است.

قیمت خودرو / این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان شد

بررسی بازار خودروی کشور نشان می‌دهد که بازار خودروی کشور به ثبات نسبی رسیده است و قیمت برخی خودروها تا حدودی کاهش یافته است.

یکی از مسائلی که همیشه برای خریداران خودرو سردرگمی را به همراه داشته، اطلاع درست و قابل اطمینان از قیمت انواع خودرو در بازار است. افرادی که قصد خریداری خودرو رو دارند، حتما باید قبل از اقدام به معامله از قیمت آن خودرو در بازار مطلع شوند. متاسفانه با ورود دلالان به بازار خودرو، قیمت‌های متفاوتی از یک خودرو در بازار وجود دارد و این فرصتی برای افراد سودجو و کلاهبردار به وجود می‌آورد تا از بی اطلاعی برخی خریداران خودرو سوءاستفاده کنند و با بازار گرمی خودروی خود را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن به فروش برسانند.

خبر خوش برای سهام عدالتی ها ویژه زمستان | زمان واریز مجدد سود سهام عدالت 600 هزار تومانی اعلام شد

در این گزارش با بررسی بازار خودروی کشور، قیمت انواع خودروی سایپا در بازار را بیان می‌کنیم.

بازار خودروی کشور که در هفته‌های اخیر و با تلاطم بازار طلا، سکه و ارز و همچنین با ورود دلالان به این بازار دچار نوسان شده بود، در روز‌های گذشته به ثبات نسبی رسیده و حتی برخی خودرو‌ها تا حدی ارزان شده‌اند.

خودروی پراید که تولید آن متوقف شده است، در حال حاضر با قیمت کمتری نسبت به هفته‌های گذشته معامله می‌شود. پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پراید ۱۳۱ نیز در معاملات امروز خودرو ۲۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این قیمت‌ها برای مدل سال ۱۳۹۹ این خودروهاست و مدل‌های پایین‌تر قیمت کمتری دارند.

تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ آن ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل صندوق دار SX بنزینی ۹۹ این خودرو با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان و ۱۴۰۱ آن نیز با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

مدل ۱۳۹۹ ساینا EX دنده‌ای با رینگ فولادی نیز ۲۷۵ میلیون تومان، ۱۴۰۰ آن با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

ساینا S دنده‌ای هم در بازار قیمتی ۳۱۰ میلیون تومانی دارد.

اما خودروی شاهین که در عرضه بورس کالا با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار معامله شده بود، در بازار با کاهش قیمت مواجه شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۱ که تا چند هفته پیش با قیمت ۵۴۰ میلیون تومانی نیز معامله شده بود، در حال حاضر با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و بیش از ۳۰ میلیون تومان ارزان شده است. مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز ۴۷۵ میلیون تومان است.

خودروی کوییک دنده‌ای با رینگ فولادی مدل ۱۴۰۱ شرکت خودروسازی سایپا، با قیمت ۲۹۸ میلیون تومان و مدل R آن نیز ۳۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کوییک اتوماتیک پلاس ۱۴۰۱ هم در بازار قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی دارد.

گرچه بازار خودروی کشور همچنان با نوساناتی همراه است، اما انتظار می‌رود با ورود خودرو‌های وارداتی به کشور و عرضه آن‌ها در بورس کالا و افزایش عرضه شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو، قیمت خودرو‌ها رو به کاهش و بازار خودرو با ثبات شود./ایبِنا

پیش بینی قیمت خودرو در شب عید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارهای اصلی کشور، تحت تاثیر تغییرات در وضعیت شاخص‌های کلان، با افزایش یا کاهش قیمت مواجه می‌شود.

محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در طول ۱۰ سال گذشته، معمولا وضعیت افزایشی سه شاخص کلان همراستا و همزمان با یکدیگر بوده است. سه شاخص نقدینگی، تورم و قیمت ارز در تمام این سال‌ها با شرایطی شبیه به هم مواجه بوده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که اگر ما قصد داریم قیمت دلار را مدیریت کنیم، باید به سراغ دیگر شاخص‌های کلان برویم.

وی با بیان اینکه امروز بازارهای مختلف در اقتصاد ایران حساسیت قابل توجهی به دلار پیدا کرده‌اند، توضیح داد: صرف نظر از اینکه چه قدر این وابستگی منطقی و واقعی است و چه قدر حاصل فضای روانی، ما در روزهایی که قیمت ارز صعودی می‌شود می‌بینیم که حتی قیمت در بازارهایی که مطلقا هیچ وابستگی به ارزهای خارجی ندارند افزایشی می‌شود و در مقابل هرگاه قیمت پایین می‌آید، با سرعتی کمتر اما در فرایندی قطعی شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: آنچه که در بازار خودرو رخ داده نیز از همین جنس است. وقتی ما شاهد آن هستیم که قیمت ارز در یک مدت کوتاه افزایش بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی پیدا می‌کند، قطعا باید انتظار داشته باشیم که قیمت خودرو نیز به همین شکل بالا برود و البته وقتی روند کاهشی قیمت ارز شروع شد، دیدیم که قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بار دیگر پایین آمد.

به گفته نجفی منش شرط ثبات در بازار شب عید خودرو، ایجاد ثبات در بازار ارز است و اگر دولت بتواند این موضوع را مدیریت کند، بازار نیز آرامش خواهد داشت. البته ثابت نگه داشتن بازار ارز خود به پیش نیازهایی در عرصه اقتصاد کلان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه روند صعودی نقدینگی در تمام این سال‌ها، برای اقتصاد ایران مشکل ساز شده، توضیح داد: میزان نقدینگی در آغاز دولت احمدی نژاد ۶۳ همت(هزار میلیارد تومان) بود. این عدد در آغاز دولت روحانی به ۴۵۰ همت و در آغاز دولت رییسی به ۴۰۰۰ همت رسید. در حال حاضر نیز نقدینگی در نزدیکی عدد ۶۰۰۰ همت قرار دارد. وقتی ما در منحنی بررسی وضعیت اقتصاد ایران به این قطعیت می‌رسیم که افزایش نقدینگی منجر به افزایش تورم و افزایش قیمت ارز شده، پس باید با تلاش برای بهبود وضع نقدینگی، سایر مشکلات را نیز کنترل کنیم، این موضوع هم نه ربطی به بازارها دارد و نه مردم سهمی در آن دارند، دولت و بانک مرکزی باید برای این مسئله چاره‌ای پیدا کنند./ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: