پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش جدید یورو و دلار دولتی.قیمت یورو و دلار دوباره صعودی شد.قیمت یورو و دلار با پیش رفتن مذاکرات وین روند کاهشی به خود گرفته بود.قیمت یورو و دلار در هفته گذشته افزایشی شد. در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت یورو و دلار بوده است

جزئیات فروش یورو و دلار به هر کد ملی در بانک سپه

بانک سپه در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز به صورت اسکناس و با هدف فراهم سازی نیازهای ضروری، ارز به فروش می رساند.
این بانک پیرو ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر لزوم فروش ارز تحت عنوان سرفصل نیازهای ضروری، اسامی شعب منتخب خود را برای فروش ارز در تهران و شهرستان ها اعلام کرد.
براساس این گزارش، فروش این ارز صرفا تا سقف ۵ هزار یورو به صورت اسکناس دلار به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال و اشخاص حقوقی مقیم(به استثنای بانک ها و صرافی ها) اختصاص می یابد و مشمول آن دسته از افرادی می شود که در سال جاری هیچ گونه ارزی در سایر سرفصل ها دریافت نکرده اند.
همچنین فروش ارز تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی و کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و کارت ملی نماینده اشخاص حقوقی با داشتن یا افتتاح حساب متمرکز ریالی در بانک سپه و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی امکان پذیر خواهد بود.
با تصمیم جدید بانک مرکزی، مردم می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن از صرافی‌ها، ارز به نرخ بازار متشکل ارزی بخرند.
در بخشنامه بانک مرکزی تاکید شده است این سهمیه که سالانه یکبار است، به متقاضیانی که از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری امسال خود استفاده کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.
همچنین متقاضی این ارز باید ایرانی بالای ۱۸ سال یا حقوقی مقیم باشد و شماره تلفن همراه او باید به نام خودش باشد. کد ملی، شماره تلفن و امضای مجاز شماره حساب بانکی هم باید به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی متقاضی این ارز باشد تا خرید و فروش انجام شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، این سهمیه یک بار در سال و بدون نیاز به ثبت‌نام است. اما این خرید پس از احراز هویت مشتری و ثبت در سامانه سنا انجام می‌شود.

از سوی دیگر قیمت فروش ۵۰۰۰ یورو مورد نظر بر مبنای نرخ سامانه بازار متشکل ارزی است. روش کشف قیمت یورو نیز در قالب ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های متفاوت و بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار متشکل خواهد بود.

فروش یورو و دلار در پنج بانک دولتی 

دلار

اکوایران: بانک مرکزی اعلام کرده که متقاضیان خرید ارز می‌توانند از شعب منتخب پنج بانک دولتی معادل 5 هزار یورو ارز سهمیه‌ای دریافت کنند.

به گزارش اکوایران، روز شنبه (8 بهمن 1401) علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو اقدام کردند

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیازهای ضروری (کد 56)»، شعب منتخب بانک‌های فوق با شرایط زیر نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس اقدام می‌کنند:

1- فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، حداکثر به مبلغ 5 هزار یورو یا معادل آن به دلار به نرخ اعلامی در پایگاه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به نشانی www.ice.ir تحت عنوان «آخرین نرخ» مجاز است.

2- فروش ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل «تأمین نیازهای ضروری (کد 56)» صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای 18 سال و اشخاص حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی‌ها) امکان‌پذیر است.

3- تأمین ارز از محل منابع داخلی آن بانک، بازار متشکل معاملات ارزی و اسکناس خریداری شده بابت «تأمین نیازهای ضروری (کد 56)» مجاز است.

تبصره یک: خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از احراز هویت مشتری حسب مقررات ابلاغی، تا سقف 10 هزار یورو یا معادل آن به دلار با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تأمین نیازهای ضروری (کد 56)» با نرخ توافقی طرفین مجاز است. مبالغ ارزی بالاتر از 10 هزار یورو یا معادل آن به سایرارزها با ارایه اظهارنامه در مبادی رسمی به شعب‌/باجه‌های ارزی بانک ملی ایران به‌فروش می‌رسد.

تبصره 2: درصورت نیاز، تأمین ارز مربوطه توسط این بانک نیز انجام خواهد شد. در این ارتباط مقتضی است هماهنگی لازم را با اداره پایش بازار ارز این بانک به‌عمل آورند.

4- فروش ارز از تاریخ 8 بهمن 1401 تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی‌/کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و کارت ملی نماینده اشخاص حقوقی متقاضی امکان‌پذیر است. همچنین شناسایی مشتری باید حسب ضوابط ابلاغی این بانک صورت پذیرد و علاوه بر ضوابط مذکور، فروش ارز صرفاً از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی یا از طریق حساب بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.

5- آن بانک مکلف است قبل از فروش ارز، نسبت به ثبت مشخصات متقاضی (شماره ملی) در "سامانه نظارت ارز (سنا)" تحت عنوان «تأمین نیازهای ضروری (کد 56)» اقدام نموده و پس از اخذ تأییدیه از سامانه سنا، نسبت به فروش ارز به متقاضی اقدام کند.

پیش‌تر نیز در تاریخ 15 آبان امسال، بانک مرکزی اسامی 31 شعبه منتخب چهار بانک ملی ایران، صادرات، ملت و تجارت را برای دریافت ارز سهمیه‌ای اعلام کرده بود و با توجه به سهمیه اعلام‌شده آن زمان، افراد می‌توانستند با مراجعه به شعب اعلام‌شده 2 هزار یورو یا معادل آن دلار دریافت کنند.

امکان فروش ارز و دلار به مردم تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای صرافی‌های دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد.
طبق اعلام بانک مرکزی از روز سه‌شنبه ( چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱) صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام کنند.

صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام کنند.

گفتنی است؛ دستورالعمل‌های اجرایی این سیاست که در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم است، به زودی منتشر ‌می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: