پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

سهام عدالت/ با اقساط 6 ساله سهامدار سرخابی‌ها شوید

میزان و نحوه واگذاری بخشی از سهام دولت در شرکت‌های «فرهنگی ورزشی استقلال» و «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» از طریق بازار که در جلسه اخیر هیات واگذاری مصوب شده بود، توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

بخش قابل توجهی از مصوبه ۳۹۴ هیأت واگذاری که در تاریخ یکم بهمن ماه از سوی سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است،‌ به میزان و نحوه واگذاری بخشی از سهام دولت در شرکت‌های «فرهنگی ورزشی استقلال» و «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» اختصاص دارد تا سهام این دو باشگاه از طریق بازار سرمایه تصمیم‌گیری شد.

واگذاری سهام دولت در باشگاه استقلال و پرسپولیس ربع قرن سابقه دارد و از زمان تصویب و اجرای قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نحوه واگذاری این دو باشگاه ورزشی محل بحث و نظر بوده است و حتی چندین بار دولت های مختلف واگذاری این دو باشگاه را کلید زدند اما به نتیجه نرسید.

در دولت سیزدهم نیز واگذاری این دو باشگاه بار دیگر مطرح شد؛ سرانجام بهمن ماه پارسال ارزشگذاری سرخابی‌ها برای عرضه آنها در فرابورس برداشته شد و با اعلام سازمان خصوصی سازی پرسپولیس ۳۲۰۰ میلیارد تومان و استقلال ۲۸۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شدند تا عرضه سهام آنها در بازار پایه فرابورس آغاز شود.

۱۲ دی ماه امسال سیصد و نود و چهارمین جلسه هیات واگذاری تشکیل شد و گزارش میزان و نحوه واگذاری بخشی از سهام دولت در شرکت های «فرهنگی ورزشی استقلال» و «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» از طریق بازار سرمایه مطرح و مقرر شد دو شیوه برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دستور کار قرار بگیرد که تشخیص آن به عهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

در روش اول، واگذاری ۳ بلوک ۱۷ درصدی سهام هر یک از دو باشگاه (پس از کسر سهام ترجیحی) به قیمت مازاد ۲۰ درصد قیمت روز عرضه، مشروط بر اینکه از مبلغ ۵۰۳ میلیارد تومان برای شرکت «فرهنگی ورزشی استقلال» و از مبلغ ۵۱۶ میلیارد تومان برای شرکت «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» کمتر نشود به صورت نقد و اقساط شامل ۲۰ درصد نقد و بقیه در اقساط ۶ ساله طی ۶ قسط با فواصل زمانی یک ساله با اعمال یک سال تنفس در پرداخت اولین قسط (شروع اقساط از سال دوم پس از واگذاری) از طریق بازار سرمایه.

ضمناً مقرر شد در صورت ذینفع واحد بودن خریداران، مازاد قیمت به میزان ۷۰ درصد لحاظ گردد.

در روش دوم، واگذاری ۵۱ درصد سهام هر یک از دو باشگاه (پس از کسر سهام تدریجی) به قیمت مازاد ۷۰ درصد قیمت روز عرضه، مشروط بر اینکه از مبلغ ۲.۱۳۷ میلیارد تومان برای شرکت «فرهنگی ورزشی استقلال» و از مبلغ ۲.۱۹۴ میلیارد تومان برای شرکت «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» کمتر نشود به صورت نقد و اقساط شامل ۲۰ درصد نقد و مابقی در اقساط ۶ ساله طی ۶ قسط با فواصل زمانی یک ساله با اعمال یک سال تنفس در پرداخت اولین قسط (شروع اقساط از سال دوم پس از واگذاری) از طریق بازار سرمایه./ایرنا

سود سهام عدالت بزودی در حساب ها 

به گفته سخنگوی کانون سهامداران عدالت‌ سود شرکت‌ها در حال جمع‌آوری برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت است.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال 1401 به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار 3.5 میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

* موضوعی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم

حیدری تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ما چیزی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم و سامانه‌ای اصلا برای این کار وجود ندارد بنابراین چون فعلا در مرحله اول اطلاعات کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، در دست بررسی است و هنوز ساز و کاری برای مرحله دوم جاماندگان اعلام نشده، این دسته از افراد نگران نباشند.

* سهم جاماندگان سهام عدالت از قانون بودجه ۱۴۰۲

حیدری در خصوص اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر است؟ اظهار کرد: تقریبا معادل مبلغی که در حال حاضر به عنوان قسط اول سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، منابع شناسایی سود وجود دارد. مراحل وصول و تجمیع آن در حال انجام است. بنا به اعلام مسئولان امر یا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده این مبلغ تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: