پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسکن ملی دولت تغییر رویه داد. متقاضیان مسکن ملی صاحب زمین می شوند.متقاضیان مسکن ملی باید بخشی از آورده خود را در ابتدا واریز کنند.متقاضیان مسکن ملی نباید هیچ خانه ای داشته باشند. جزئیات جدید برای متقاضیان مسکن ملی را بخوانید.

متقاضیان طرح ملی مسکن بخوانند

فرماندار شهرستان فریدن گفت: ابتدای سال آینده عملیات اجرایی ۳۰ پلاکی که واگذار گردید، شروع خواهد شد.

همزمان با عید مبعث ۱۹۲ خانواده فریدنی صاحب زمین از طرح نهضت ملی مسکن شدند؛ در آیین قرعه‌کشی ۶۴ پلاک زمین از طرح نهضت ملی مسکن عزیزالله عباسی فرماندار شهرستان فریدن، اظهار کرد: طبق آمار رئیس بنیاد مسکن شهرستان تاکنون ۳۰ قطعه در ۳ طبقه به تعداد ۹۰ واحد با عنوان اقدام ملی تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: ۷۲ واحد نقشه در دفاتر نظام‌مهندسی انجام شده و همچنین برای تعدادی نیز پروانه صادر شده است.

عباسی با اشاره به آغاز عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: ابتدای سال آینده عملیات اجرایی ۳۰ پلاکی که واگذار گردید، شروع خواهد شد.

فرماندار فریدن تأکید کرد: امروز قرعه‌کشی برای ۶۴ گروه در ۶۴ قطعه به تعداد ۱۹۲ نفر انجام شد که کارهای معرفی آن طبق اعلام مسئولان مربوط به شهرداری از هفته‌های آتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمین‌های قرعه‌کشی شده به شهرک زاگرس واقع در شمال شهر داران منطقه ۲۷۰ پلاک تعلق دارد که در قالب ۷۷ قطعه زمین بوده که ۶۴ قطعه از بین آنها انتخاب و تحویل متقاضیان گردید.

عباسی ضمن اشاره به روند افتتاح حساب توضیح داد: متقاضیان در ابتدا مبلغ ۴۰ میلیون تومان به حسابی که از سوی بنیاد مسکن به اسم آنها در بانک مسکن افتتاح شده و بنام خودشان است واریز می‌کنند.

فرماندار فریدن تأکید کرد: در طرح ملی مسکن، ۳۰۰ میلیون تومان به هر متقاضی تسهیلات داده می‌شود که ۳ سال تنفس به آن تعلق می‌گیرد و طی ۱۷ سال بازپرداخت این تسهیلات انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر مشکلات و گرفتاری و سختی‌هایی در بحث مسکن داریم دستاورد دولت سابق بود که در این زمینه کاری نکرد.

مسکن ملی

عباسی با بیان اینکه دغدغه این دولت تأمین رفاه و آسایش مردم است، گفت: از زمانی که خدمتگزاری مردم فریدن را برعهده داشتیم با توجه به دغدغه جوانان و مردم این منطقه در خصوص مسکن سعی کردیم در این راستا قدم برداریم و زمین را برای تمام متقاضیان در شهرستان تأمین کنیم.

فرماندار فریدن ادامه داد: سعی کردیم برای متقاضیان پلاکی مجزا تأمین کنیم اما به‌واسطه زیاد بودن متقاضی و وجود محدودیت‌ها، تصمیم بر این شد که هر پلاک به‌صورت سه‌طبقه اما ویلایی تهیه شود.

عباسی گفت: خوب می‌دانیم علاوه بر کمبود زمین، هزینه‌های ساخت مسکن نیز بالاست بنابراین بر اساس نظریات کارشناسان و جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که یک پلاک در ۳ طبقه ساخته شود و هر پلاک در اختیار ۳ متقاضی که با اختیار خود یک گروه تشکیل داده‌اند، قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین قرعه‌کشی طرح ملی مسکن با حضور رئیس حراست اداره بنیاد مسکن استان اصفهان، معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن استان، فرماندار، امام جمعه شهر داران و جمعی از مسئولان کاملاً شفاف در مقابل متقاضیان انجام شد./فارس

خانه های مسکن ملی کی تحویل داده می شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های ۶ تا ۷ طبقه نهضت ملی مسکن که توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرا می‌شود در حال حاضر متری شش تا هفت میلیون تومان است.

علیرضا جعفری در حاشیه همایش بررسی نقش زنان در توسعه و پیشرفت شهرهای جدید اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید دو رویکرد را دنبال می‌کنیم؛ قالب اول مربوط به ساختمان‌های دو طبقه حیاط‌دار است که به مردم تسهیلات ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌دهیم که خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی ادامه داد: محور دیگر این طرح آن است که خودمان در شرکت عمران راسا ورود می‌کنیم. قیمت این واحدها در تعدیل اولیه سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در هر مترمربع بود که در تعدیل‌های بعدی تغییر کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطر نشان کرد: در تعدیل‌هایی که سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های شش تا هفت طبقه متری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به برآوردهای جدید به حدود هفت میلیون تومان رسیده است.

جعفری تصریح کرد: پیمانکارانی که دارای توانمندی و رتبه یک در ساخت و ساز هستند پروژه‌های خود را واگذار می‌کنیم.

وی زمان ساخت واحدهای ۷۰ تا ۸۰ طبقه را ۱۲ ماه عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا مشاعات کمتری را ایجاد کنیم تا هزینه کمتری به متقاضیان وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن برای گروه‌های حمایتی اظهار کرد: برای دهک‌های یک تا چهار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدام به ساخت مسکن برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌کند.

جعفری در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان افتتاح متروی پرند تصریح کرد: انشاالله متروی پرند تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری

وی همچنین خبر داد: تا پایان امسال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود همچنین ۳۰ هزار واحد باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم تا سال آینده آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

مسکن ملی

برنامه ساخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مسکن در استان تهران

در این برنامه همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران بیان کرد: با توجه به وسعت کم و جمعیت فشرده در استان تهران، طرح نهضت ملی مسکن دچار شرایط ویژه‌ای شده است. برای جبران این فشردگی باید از مرکز شهرها فاصله بگیریم و بارگذاری‌ها در شهرهای اقماری اطراف تهران صورت گیرد تا عقب‌ماندگی ساخت مسکن جبران شود.

وی با بیان این‌که ظرفیت استان تهران از طرح نهضت ملی مسکن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد است اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث می‌شود و مابقی در شهرهای پیرامونی خواهد بود.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباره طرح مولد سازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی گفت: امروز دستگاه‌ها و ادارات استان تهران با کمبود طرح‌های خدماتی مواجهند بنابراین ابتدا باید نیازمندی‌های دستگاه‌ها را تامین کنیم و فکر نمی‌کنم مقدار قابل توجهی زمین مازاد در تهران داشته باشیم.

فخاری با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران توسط شهرداری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ آن است که در آینده نسبت به جبران نیاز شهروندان به مسکن در بافت فرسوده اقدام کنیم.

به گفته استاندار تهران باید تلاش کنیم از ساخت بیقوله‌ها و مراکز غیراستاندارد در استان تهران جلوگیری کنیم. تامین زیرساخت‌ها و خدمات حوزه شهری بسیار اهمیت دارد./ایسنا

 قیمت جدید ساخت نهضت ملی مسکن اعلام شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به "هزینه ۵۲۵ میلیونی ساخت واحد ۷۵ متری نهضت ملی مسکن"گفت:هزینه ساخت هر متر خانه‌های ویلایی این طرح ۳.۹ میلیون است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در بحث واحدهای این طرح 2 رویکرد داریم؛ یکی ساختمان‌های ویلایی یک طبقه است و دیگری در قالب ساختمان‌های 4 تا 7 طبقه.

وی در این‌باره توضیح داد: در رویکرد اول زمین را در سراسر کشور به مردم واگذار می‌کنیم و آنها با استفاده از تسهیلات اقدام به ساخت و ساز واحد مسکونی می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس تا مرحله سفتکاری و اتمام نما برآوردهای ما 3 میلیون و 950 هزار تومان است. این واحدها باید در بازه زمانی کمتر 12 ماه بدون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آسانسور و ... ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرهایی که متقاضی زیاد است و زمین کم، ساختمان‌های 4 و 7 طبقه ساخته می شود قراردادها بر اساس هر مترمربع 4.5 میلیون تومان سال 1400 و ضریب تعدیل سه‌ ماهه سوم سال 1400 محاسبه می شود. از سوی دیگر با توجه به این‌که ضریب تعدیل سال 1401 عددی که الان ملاک عمل است حدود 7 میلیون تومان است. امیدواریم با صرفه‌جویی در مقیاس در حوزه پیمانکاران گرید یک بتوانیم مدیریت هزینه را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن داشته باشیم و در رنج 7 میلیون تومان واحدها را بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره محوطه‌سازی و آماده‌سازی نیز گفت: با توجه به تمهیدات در حوزه اجرا و کمک صندوق ملی مسکن،‌ امیدواریم قیمت تمام شده متقاضیان بتوانند منابع آنرا تامین کنند.

جعفری با اعلام این‌که متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن 75 تا 110 متر است در پاسخ به پرسش تسنیم درباره ورود احتمالی شرکت‌های خارجی به نهضت ملی مسکن افزود: تعداد زیادی شرکت خارجی برای حضور در نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اولویت ما این است که از توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: