پایگاه خبری خانه فوتبال:

 این فصل عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا تیم امید پرسپولیس بیشتر از همیشه موردتوجه قرار بگیرد. عامل نخست، استفاده مستمر از محمد عمری، به عنوان یکی از محصولات آکادمی پرسپولیس، بود که با درخشش او، نگاه‌ها را بیش از پیش به استادیوم درفشی‌فر، محل کمپ پایه سرخپوشان، معطوف کرد.

اما در ادامه فصل سرمربی پرسپولیس بازیکنانی از تیم امید را در بین نفرات اصلی قرار داد و سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی تاریخی (بعد از بازی آلومینیوم)، با خشم اظهار داشت که از هفته آینده تیم امید پرسپولیس را به زمین خواهد فرستاد و همین موضوع باعث شد تا حداقل برای چند روز این پرسش که نفرات امید قرمزها چه کسانی هستند؟ تبدیل به سوال شماره یک در حوزه خبری قرمزها بشود.

روز گذشته نیز دربی امیدها، بار دیگر لنز دوربین‌ها را به سمت نفرات زیر ۲۳ ساله پرسپولیس چرخاند و با نمایش قابل قبول شاگردان محمود انصاری، نام این نفرات بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ بازیکنانی که اتفاقا در پروژه ویژه سرمربی تیم بزرگسالان جای به خصوصی دارند.

ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل امید استقلال: امیررضا رفیعی، علیرضا بابای، امیرحسین امن‌زاده، محمدرضا برزنونی، محمدحسین محمدیان، محمدحسین محمودی، جواد امیدی، مهدی نجفی، بابک علیزاده، محمدمیلاد سورگی، امیرمحمد امیری

* شش بازیکن جدید در پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی برای نیم فصل دوم نفرات جدیدی را به تمرین فراخوانده و در لیست خود قرار داده است. این نفرات، علیرضا بابایی (دفاع راست)، علیرضا ادهمی (دفاع چپ)، مهدی نجفی (هافبک وسط)، محمد حسین محمودی (وینگر چپ)، محمدمیلاد سورگی (وینگر راست) و علیرضا شرافت (هافبک تهاجمی).

از بین این نفرات علیرضا بابایی در ترکیب پرسپولیس مقابل فولاد قرار گرفت اما پنج بازیکن دیگر هنوز فرصت بازی رسمی برای پرسپولیس نداشته‌اند.

نکته جالب اینکه مهدی نجفی تا فصل گذشته در تیم تراکتور حضور داشت و جزو بازیکنان آینده‌دار این تیم محسوب می‌شد اما پرسپولیس او را از تراکتور خرید و حالا نامش در لیست بزرگسالان سرخپوشان نیز قرار گرفته است.

* پروژه یحیی برای آینده پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی به صورت دائمی دستیاران خود را در بازی‌های تیم امید قرار داده و یک دستیارش را به عنوان رابط بین تیم بزرگسالان و تیم امید انتخاب کرده است. او قصد دارد به این شکل بازیکنان تیم امید را در تیم بزرگسالان جای دهد و آنها را به این شکل وارد ترکیب کند؛ مشابه اتفاقی که از فصل پیش تا حالا برای محمد عمری رخ داده است.

نکته جالب اینکه به جز این شش بازیکن، نفرات دیگری هم هستند که در تیم بزرگسالان حضور یافته‌اند. از جمله آنها باید به رضا فلاحتی اشاره کرد که در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و روز گذشته هم موفق به گلزنی شد. جواد امیدی مدافع تیم امید پرسپولیس نیز یک بازی برابر فولاد در ورزشگاه کاظمی برگزار کرد و شاید تا پایان فصل دوباره در تیم پرسپولیس به میدان برود.

یحیی تصور می‌کند آکادمی پرسپولیس پتانسیل این را دارد که بیش از این به تیم بزرگسالان پرسپولیس بازیکن بدهد و نیاز این تیم در نقل و انتقالات را تا حدی کمتر کند.

* آینده پرسپولیس با نسل ۱۴۰۰

اگر همه چیز مطابق ایده آل سرمربی پرسپولیس پیش برود، ۱۰ بازیکن در آینده سرخپوشان از آکادمی این تیم خواهند بود.

به جز شش بازیکنی که در نیم فصل دوم اضافه شده‌اند، مهرشاد اسدی و امیر رضا رفیعی به عنوان دروازه‌بان ذخیره، علیرضا خدادادی به عنوان مهاجمی که مصدوم شده، محمد عمری بازیکنی که این روزها ستاره پرسپولیس است و علی جودکی و ابوالفضل سلیمانی به عنوان نفراتی که تجربه حضور در تمرینات تیم بزرگسالان را دارند، نفراتی هستند که از شانس بیشتری برای ورود به ترکیب برخوردارند.

نکته مهم این است که تمامی این بازیکنان قرارداد چهار یا پنج ساله با پرسپولیس دارند و همین موضوع امکان استفاده بیشتر از آنها را به باشگاه می‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: