پایگاه خبری خانه فوتبال:

 واریز سود جذاب سهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.واریز سود سهام عدالت به حساب مردم ریخته شد.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

سود سهام عدالت نگرفتید به این تلفن زنگ بزنید

بنا بر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.
 رییس سازمان بورس گفت: در این مرحله برای افرادی که سهام یک میلیون تومانی داشتند یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و برای افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی داشتند ۷۲۱ هزار تومان واریز خواهد شد. سایر افراد هم متناسب با سهامی که دارند سود دریافت خواهند کرد.

 سهام عدالتمبلغ 255 هزار تومان به سود سهام عدالت اضافه شد

سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)، به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود. سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می رساند، «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سالهای 1398، 1399 و 1400 » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از 1399)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال 1400 شرکتهای بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.

بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ  255 هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ 135 هزار تومان برای سهامداران 532 هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی سازی می باشد

اختصاص سهام عدالت به متولدین ۱۴۰۲ لغو شد؟

با اصلاحات صورت گرفته در تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و به منظور تامین نظر شورای نگهبان بند مربوط به اختصاص سهام به متولدین سال ۱۴۰۲ از لایحه حذف شد.
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بررسی ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان با موارد اصلاحی در بندهای (د)، الحاقی (۵) و (۱۰) در تبصره (۲) لایحه بودجه موافقت کردند.

ایرادهای شورای نگهبان در بند (د)، بند الحاقی 5 و 6 اصلاح عبارتی بود اما در بند الحاقی 10 برای تامین نظر این شورا، کل بند الحاقی حذف شد که مقرر می کرد ماهانه ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه جاری شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت صرف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خرید سهام شود.

در این بند دولت مکلف شده بود ماهانه معادل ۲ درصد از یک‌دوازدهم هزینه‌های جاری شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت صرف اجرای ماده 11 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شود؛ بر این اساس قرار بود به ازای هر فرزندی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد می‌شود، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیاردریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بهابازار (بورس) به نام فرزند اختصاص یابد.

اولویت واریز سهام عدالت با چه کسانی است؟

سهام عدالت

بر اساس این گزارش، طبق تصویب نامه هیات وزیران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک او ایثارگران در اولویت پرداخت سهام عدالت هستند.

سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری (از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس) نسبت به واگذاری مستقیم سهام به این افراد اقدام کند.

پیش از این اعلام شده بود مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

زمان آزادسازی سهام عدالت

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت را تشریح کرد. به گفته عشقی هنوز درمورد سهام عدالت تصمیم‌گیری نهایی نشده است. باید مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود. امکان برگزاری این مجامع با حضور یک تا دو درصد سهام‌داران وجود ندارد، زیرا مجمع رسمیت نخواهد یافت.

وی ادامه داد: هرکدام از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مقیاس بزرگ و ارزش بازار زیادی دارند. باید یک فرمولی وجود داشته باشد که میزان مشارکت مردم در مجامع شرکت‌ها افزایش پیدا کند. بعد از برگزاری مجامع هیات مدیره‌ها باید تعیین تکلیف شوند و تغییر کنند. حل این معضل زمان برده است و اگر برطرف شود بعد از برگزاری مجامع نماد‌ها بازگشایی خواهند شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این راستا هم سازوکاری درحال بررسی است که طبق آن مشمول سهام عدالت قادر باشد نمایندگی حضور در مجمع را به شخص دیگری از جمله شخص حقیقی یا حقوقی بدهد.

عشقی با بیان اینکه منظور از آزادسازی سهام عدالت این است که سهام دیگر دست دولت نیست، عنوان کرد: اقساط سهام عدالت به صورت کامل به دولت پرداخت شده است. این سهام در وثیقه کسی نیست، اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر امکان فروش سهام عدالت را برای همه فراهم کنیم با توجه به تعدد سهام‌داران و ریز بودن سهم‌ها روی ۳۵ شرکت بورسی سهام عدالت فشار فروش سنگینی وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: درحالی که فلسفه سهام عدالت فروش نیست بلکه استفاده بلندمدت از منافع این سهام است. منافع مالکیت و مدیریت سهم دست مردم است. سهام‌داران مستقیم می‌توانند شخصا در مجامع شرکت کنند. در واقع همه منافع سهامداری را دارند فقط نمی‌توانند سهام خود را بفروشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: