پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار عجیب شده. قیمت دلار نوسانی شد. قیمت دلار به روشی جدید و در بازاری جدید اعلام می شود. قیمت دلار در هفته گذشته افزایشی شد. در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت دلار بوده است.

قیمت دلار امروز - آخرین نرخ دلار در بازار

امروز دلار در بازار آزاد مانند روز قبل ، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۴۰,۲۰۰ (چهل هزار و دویست ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۱۸ مارچ ۲۰۲۴ - به ۴۰,۲۰۰ (چهل هزار و دویست ) تومان رسید.
جدول قیمت دلار
عنوان قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 40,200 تومان 11:04
دلار در صرافی ملی 42,400 تومان 11:25
دلار در بازار متشکل 41,549 تومان ۲۶ روز پیش
دلار در سامانه سنا 30,416 تومان ۲۷ روز پیش
دلار کانادا 29,281 تومان 15:20
دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۰,۲۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۰ تومان بدون تغییر، ۴۲,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد.
دلار در بازار متشکل، امروز به ۴۱,۵۴۹ تومان رسید که نسبت به ۲۷ روز پیش، کاهش ۷.۷۲ درصدی داشته است.
دلار در سامانه سنا، امروز به ۳۰,۴۱۶ تومان رسید که نسبت به ۲۸ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.
دلار کانادا، امروز به ۲۹,۲۸۱ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.
بازار ارز بازاری است که در آن پول ملی کشورها با یکدیگر تبادل می‌شود. نرخ تبدیل معیاری است که بر پایه آن پول رایج کشورها با یکدیگر مبادله می‌شود. وجود بازار ارز و اطلاعاتی که در آنجا جریان می‌یابد امکان انجام مبادلات بازرگانی و مالی را در نقاط مختلف جهان با استفاده از پول‌های متفاوت فراهم می‌سازد. همچنین یکی از ریسک‌های اصلی تجارت خارجی ریسک مربوط به تغییرات نرخ ارز می‌باشد.
 
اکثر کشورهای جهان ارز یا واحدپول ویژه خود را تعریف کرده‌اند، برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر می‌گیرند، در حال حاضر به غیر از ایالات متحده آمریکا، 27 کشور دیگر نیز دلار آمریکا را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به زیمبابوه، پرتوریکو، جامائیکا و... اشاره کرد. در مبادلات اقتصادی بین‌المللی از ارزهای مهمی چون دلار یا یورو استفاده می‌شود. در ایران ارز به مفهوم واحد پول سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات و لیر ترکیه است. این ارزها بخش عمده داده و ستد بازار ارز ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

دلیل عجیب افزایش قیمت دلار

قیمت دلار

قیمت دلار در روزهای باقیمانده از سال جاری با روند افزایشی همراه بود. گفته می‌شود گران شدن دلار متاثر از رشد تقاضای برای مسافرت است. در این میان سیگنال سفر مقامات ایرانی به امارات هم نتوانسته است بر قیمت ارز تاثیر بگذارد.
به گزارش تجارتنیوز قیمت دلار دیروز با روند افزایشی باز شد. این اسکناس آمریکایی که روز پنجشنبه متاثر از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی و مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و نظامی به امارات در نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی قرار گرفته بود، امروز با افزایش تقاضا دو پله صعود داشت.

در حالی که تصور می‌شد در روزهای باقیمانده سال افزایش معناداری در قیمت دلار نداشته باشیم، بازار ارز متاثر از افزایش تقاضا در روند صعودی قرار گرفت. تحلیلگران ارزی در نخستین ساعات معاملاتی دیروز، معتقد بودند سطح ریسک در روزهای پایانی سال بالاست و بازارساز ترجیح می‌دهد با افزایش عرضه مانع رشد قیمت دلار شود.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گویند بازیگران ارزی طی مدت باقیمانده از سال جاری ترجیح می‌دهند دارایی‌های ریالی خود را به دلار تبدیل کنند.

از بازار چه خبر؟

معاملگران می‌گویند با وجودی که بازار نیمه تعطیل است اما تقاضا بالاست و بازار شلوغ است. از طرفی افزایش مسافرت‌ها تقاضای ارزی را بالا برده است.

دیروز قیمت دلار در بازارهای موازی برخلاف دلار تهران کاهش داشت. قیمت دلار هرات ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان شد و بیش از هزار تومان کاهش داشت. دلار سلیمانیه ۴۵ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد و کاهش محدودی داشت. درهم امارات اما نسبت به روز پنجشنبه ۲۵ اسفند افزایش محدود ۱۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

همچنین دلار در مرکز مبادله ارز و‌ طلا با قیمت ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومانی روز پنجشنبه و بدون تغییر قیمت کشف شد.

عراق مقصد بعدی سفر شمخانی

با وجودی که هنوز دستاوردهای نشست رئیس شورای عالی امنیت ملی به امارات رسانه‌ای نشده است، اما برخی رسانه‌ها هدف از این سفر را ملاقات با مقامات عالی کشور امارات و حل و فصل چند پرونده مهم امنیتی و اقتصادی اعلام کرده‌اند.

در صورت تحقق سفر شمخانی به عراق، بعد از چین و امارات، به نظر می‌رسد اجرای برخی توافقات اقتصادی و همکاری‌های بانکی با شرکای تجاری ایران تسهیل خواهد شد.

بازار ارز پرمشتری شد

کامبیز افسری فعال و کارشناس بازار ارز با اشاره به روند افزایشی قیمت‌ها به تجارت‌نیوز گفت:«بازار پرمشتری و شلوغ است و خرید ارز برای مسافرت بیشترین تقاضا را دارد.»

وی در پاسخ به اینکه چرا اخبار مربوط به سفر مقامات ایرانی به امارات نتوانست قیمت دلار را کاهش دهد خاطرنشان کرد:«اخبارسیاست‌ خارجی، موضوع برجام و سیاست مذاکره می‌تواند پیامی برای فعالان بازار ارز و ترغیب آنها به فروش باشد. اما با توجه به روزهای پایانی سال، این روند متاثر از هیجانات پایان سال تغییر روند داده است.»

این فعال بازار ارز افزود:«به نظر می‌رسد دولت در روزهای اخیر راهکار مذاکره برای ممانعت از آشفتگی بازار را در پیش گرفته و توانسته قیمت دلار را تا حدودی مدیریت کند.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: