پایگاه خبری خانه فوتبال:

دور جدید فروش بدون قرعه کشی خودرو.جدیدترین خبر از ادامه طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو.روش جدید در قرعه کشی خودرو انجام می شود.در فروش بدون قرعه کشی خودرو همه صاحب ماشین می شوند. جزئیات جدید از فروش بدون قرعه کشی خودرو را بخوانید.

ثبت نام جدید فروش بدون قرعه کشی خودرو برای همه

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا فاطمی امین همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ساز و کار نوبت‌دهی جایگزین قرعه کشی شده، گفت: اطمینان می‌دهیم به همه کسانی که ثبت نام می‌کنند، خودرو می‌رسد. قبلا چند میلیون نفر شرکت می‌کردند، ولی ۲۰ هزار خودرو عرضه می‌شد. اما از پارسال نوبت‌دهی جایگزین قرعه کشی شد و از هفته آینده تحویل خودروها شروع می‌شود. در اردیبهشت هم یک دوره دیگر ثبت نام خواهد شد.

جزئیات جدید فروش بدون قرعه کشی خودرو اعلام شد

پس از آنکه قیمت محصولات خودروسازان به صورت رسمی افزایش پیدا کرد، برخی ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای داخلی در طرح یکپارچه فروش خودروها، به این فکر کردند که کاش بتوانند نوع خودروی ثبت‌نامی خود را تغییر دهند؛ اما این موضوع تا زمان قرعه‌کشی تعیین نوبت‌ها، به احتمال زیاد نشدنی است و تا آن زمان، مردم منتظر بازگشایی مجدد برای ویرایش خودروها نباشند؛ اما پس از مشخص شدن نوبت‌ها، امکان ویرایش و تغییر خودروها فراهم خواهد بود.
دقیقا یک هفته پیش (سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه) بود که شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد و بالاخره پس از بالغ بر یکسال، محصولات خودرویی داخلی مجوز  افزایش قیمت رسمی دربکارخانه را که از آن به عنوان اصلاح قیمت‌ها یاد می‌شود، دریافت کردند.

این مجوز چند روزی در هاله ابهام قرار داشت و منتشر نشد؛ اما در نهایت روز یکشنبه (۲۰ فروردین ماه) به صورت رسمی اعلام شد.

بر اساس مجوز صادره از سوی شورای رقابت، خودروسازان مجاز به  افزایش متوسط ۲۹ درصد  (بین ۱۰ تا ۴۲ درصد) قیمت محصولات خود شدند و بدین ترتیب لیست  قیمت پایه خودروها  اعلام شد.

نکته قابل توجه که قصد داریم در این گزارش بدان بپردازیم این است که خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی که ثبت‌نام اولیه آن از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ماه ادامه داشت و سپس دو مرحله دیگر در سال جدید تمدید شد،  با قیمت‌های جدید (پس از اعمال افزایش قیمت‌ها)، تحویل مشتریان خواهد شد.

حال که قیمت جدید خودروها مشخص شده، تعدادی از ثبت‌نام‌کنندگان در طرح مذکور، به این فکر افتاده‌اند، با توجه به اینکه جز مرحله اولیه ثبت‌نام (۲۶-۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰)، دو مرحله دیگر مهلت ثبت‌نام خودرویی افراد دارای حساب وکالتی سازمان حمایت (در تاریخ‌های ۷ و ۸ فروردین ماه و سپس ۱۶ تا ۱۸ فررودین ماه) که تمدید شده بود، کاش بشود بازهم تمدید شده تا بتوانند خودروی انتخابی خود را تغییر دهند.

این موضوع اما تا زمان تعیین نوبت‌ها، بعید و نشدنی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه از ابتدا مقرر شده بود که حداکثر تا  پایان فروردین ماه  نوبت متقاضیانِ تایید شده، اطلاع‌رسانی و مشخص شود؛ بنابراین با توجه به اینکه در ۱۰ روز پایانی از نخستین ماه از سال جدید قرار داریم و طی همین مدت باقی‌مانده، بایستی قرعه‌کشی نوبت‌دهی انجام و لیست نوبت افراد مشخص شود، تقریبا محال و دور از انتظار است.

پس از اعلام نوبت‌ها، امکان ویرایش فراهم می‌شود

 امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در این رابطه، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرعه‌کشی‌های نوبت‌دهی خودروهای داخلی تا پایان فروردین ماه یا نهایتا هفته ابتدایی اردیبهشت ماه، انجام خواهد شد. پس از مشخص شدن نوبت‌ها، سامانه بازگشایی و افراد می‌توانند از زمان تخصیص خودروی خود مطلع شوند؛ در همان زمان امکان ویرایش اطلاعات یا حتی تغییر نوع خودرو فراهم خواهد بود و متقاضایان می‌توانند نوع خودروی انتخابی خود را تغییر دهند.

بدین ترتیب می‌توان گفت که مشتریان دیگر منتظر هیچگونه بازگشایی مجدد سایت سامانه برای تغییر خودرو (و ثبت‌نام جدید که به‌هیچ عنوان) تا پیش از اعلام نوبت‌های تحویل نباشند؛ ضمن اینکه در  اواخر خرداد ماه  سال جاری زمانی دیگر در نظر گرفته شده تا جاماندگان از ثبت‌نام (حساب وکالتی‌های اشتباه که حذف شدند و... ) بتوانند در آن زمان برای ثبت‌نام خودرو اقدام کنند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت متقاضیان خودروهای داخلی می‌توانند اواخر این ماه با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.
به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی اواخر فروردین‌ مشخص می‌شود.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی طرح تخصیص یکپاچه، اواخر فروردین‌ماه یا حداکثر در روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود.
«امید قالیباف» ضمن بیان این مطلب افزود: در تاریخ یاد شده، سامانه طرح یکپارچه تخصیص خودرو باز می‌شود و متقاضیان ضمن مطلع شدن از زمان نوبت‌دهی تحویل خودروی خود می‌توانند نسبت به ویرایش و تغییر خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.
وی تعداد قطعی ثبت‌نام شدگان در این طرح را ۹۳۰ هزار نفر عنوان کرد که حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند.
ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز جمعه (۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱)‌ در سایت esalecar.ir آغاز شد که به مدت سه روز ادامه یافت.
۹ شرکت خودروساز داخلی در این طرح مشارکت کردند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید بود.
در این طرح بدون قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو داده می‌شود و ۵۰ درصد عرضه خودرو در آن به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت.

اسامی خودروهایی که در طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو می توانستید بخرید


قرعه کشی خودرو
سازوکار طرح یکپارچه فروش بدون قرعه کشی خودرو داخلی بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی:

وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآینده نوبت دهی را منتشر و جزییات این طرح را اعلام کرد.
اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است.
در ادامه اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از امروز شنبه آغاز می‌شود.

فرایند طرح یکپارچه فروش بدون قرعه کشی خودرو بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی شامل سه مرحله زیر است:
قرعه کشی خودرومرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی فروش بدون قرعه کشی خودرو

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت‌دهی و یا حق‌تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت؛ بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودکردن وجه اعتبار است.زمان پیش‌بینی شده برای وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود کردن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ است. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانک‌ها تهیه می‌شود.
صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خود اقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروهای داخلی اقدام کنند.تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی "صد میلیون تومان" است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی در نظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.تبصره ۲: ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود گردد و قابل برداشت نمی‌باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌شود و از لیست انتظار حذف می‌شود.تبصره ۳: امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند، وجود ندارد. شود. ثبت نام وی ملغی می‌شود.

تبصره ۴: ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت‌دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

تبصره۵: ضروری است علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌شود.

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به‌ازای هر محصول مشخص

پس از نوبت‌دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، بر اساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه‌ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می‌شود.

تبصره ۱: اعلام زمان‌بندی بر اساس لیست انتظار در فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌شود.

تبصره ۲: قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

تبصره ۳: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایلِ متقاضی واجد شرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند تا نسبت به قطعی کردن ثبت نام بر اساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و بر اساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج شود.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی وعده فروش به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را بر اساس نوبت‌دهی انجام شده، اعلام کند؛ بنابراین خودروسازان به‌مرورزمان و صرفاً بر مبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.تبصره ۱: قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت‌دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل شورای رقابت است.
تبصره ۲: در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی مشخص گردد که مشتری از خودروسازان داخلی خودرو خریداری نموده‌اند ثبت نام در این طرح کن لم‌یکن تلقی می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: