پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان فروش خودرو به شیوه اقساطی.فروش خودرو متغیر می شود.گرانی خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است.فروش خودرو قسطی کمک بزرگی به مردم می کند.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده است.

جزئیات فروش قسطی خودرو به مردم

پس تعیین نوبت بندی طرح فروش یکپارچه خودرو این روزها صحبت از فروش قسطی خودرو شده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، پس تعیین نوبت بندی طرح فروش یکپارچه خودرو این روزها صحبت از فروش قسطی خودرو شده است.
بر همین اساس وزیر صنعت در خصوص فروش لیزینگی و قسطی خودرو گفت: در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم برای بخشی از متقاضیان که برای وجه کامل خودرو به یک باره آمادگی نداشته باشند این سیاست اجرایی شود.
جزئیات این طرح و زمان اجرای فروش قسطی خودرو مشخص نشده است و باید منتظر ماند تا نحوه فروش اعلام شود.
طرح فروش قسطی خودرو در سال های گذشته توسط شرکت های بزرگ کشور انجام می شد و مشتری با پرداخت قسمتی از قیمت خودرو می توانست در چند قسط باقی مانده مبلغ را تسویه کند.

وام فوری بانکی برای خرید خودرو

 افراد واجد شرایط برای درخواست این وام باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. متقاضی وام خودرو بانک تجارت نباید قبلا از این بانک همین وام را گرفته باشد، نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌ نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

این وام برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

بانک تجارت تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان به شما وام خرید خودرو پرداخت می کند. چک مبلغ وام پس از ارائه پیش‌ فاکتور، تنها در وجه نمایندگی خودروساز داخلی صادر می‌شود.

مهلت بازپرداخت وام خرید خودرو بانک تجارت ۳۶ ماه (حداکثر ۳ ساله) بوده و سود آن ۱۸ درصد است.

مبلغ هر قسط ۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۳۳۵ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۷۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات ذکر شده و سود آن هم ۱۸۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۴ تومان است.

بانک تجارت برای ضمانت از متقاضی وام دو ضامن رسمی می خواهد. سپرده افراد بعد از پرداخت این تسهیلات مسدود نخواهد شد و افراد امکان بهره برداری از موجودی خود را تا اخر تسویه اقساط دارند.  سند خودرو نیز در رهن بانک نخواهد ماند.

اگر برای خرید خودرو کمبود نقدینگی دارید، بهتر است عجله کنید و با مراجعه به یکی از بانک‌ها مدارک خود برای گرفتن وام خرید خودرو را کامل کنید، در ادامه مراحل دریافت وام خرید خودرو بانک سامان را آورده‌ایم.

بهتر است با توجه به افزایش پی‌درپی‌ قیمت خودرو، پس‌انداز کردن برای خرید خودرو را فراموش کنید و زودتر شرایط بانک‌های مختلف را برای دریافت وام خرید خودرو ۱۴۰۲ بررسی کنید. در حال حاضر اکثر بانک‌های کشور تسهیلاتی را برای خرید خودرو ارائه می‌کنند که شما می‌توانید با توجه به قیمت خودروی مدنظرتان درخواست وام خرید خودرو را به ثبت برسانید. در ادامه شرایط دریافت وام خرید خودرو بانک سامان را می خوانید.

شرایط دریافت وام فوری خودرو بانک سامان

حساب سپرده کوتاه‌مدت به همراه سه تا ۶ ماه گردش حساب از  مدارکی است که بانک سامان از متقاضی وام خودرو ۱۴۰۲  می‌خواهد پس ابتدا به یکی از شعب بانک برای افتتاح حساب مراجعه کنید و موارد زیر را نیز به خاطر داشته باشید.

اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام خریدار خودرو

عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور

تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک

سقف تسهیلات وام فوری خرید خودرو ۱۴۰۲ بانک سامان

بانک سامان تا ۸۰ درصد ارزش خودرو داخلی را به صورت وام پرداخت می‌کند، اما سقف آن محدود است. در واقع برای خرید خودرو می‌توانید نهایت ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید.

مهلت پرداخت و سود وام فوری خرید خودرو ۱۴۰۲

مهلت بازپرداخت وام خرید خودرو بانک سامان ۳۶ ماه (حداکثر ۳ ساله) بوده و سود آن ۱۸ درصد است. مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.

ضامن وام فوری خرید خودرو بانک سامان

بانک سامان برای ضمانت از متقاضی وام خرید اتومبیل، سند ملک می‌خواهد و ۱۵% از مبلغ وام خرید خودرو تا زمان تسویه کامل مسدود باقی می‌ماند.

برای خرید کدام خودروها می‌توان وام فوری گرفت؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید خودرو با وام باید به آن توجه داشته باشید این است که این وام برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

جزئیات دریافت مبالغ مازاد ایران خودرو از مشتریان

خودرو

در پی طرح سوال از سوی مشتریان در خصوص مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای خودرو، ایران خودرو در اطلاعیه‌ای، جزئیات پرداخت‌های قانونی از جمله بیمه، مالیات و عوارض را تشریح کرد و مشتریانی که تعهدات آنان معوق شده را از پرداخت مبلغ مالیات و عوارض ماده ۲۸ معاف دانست.

در متن اطلاعیه ایران خودرو آمده است: با به روزآوری نرخ‌های مربوط به پرداخت‌های قانونی خودروسازان توسط مراجع ذیربط طبق روال هر سال، خودروسازان مکلف به اعمال نرخ‌های جدید و دریافت آن از مشتریان و پرداخت به مراجعی هستند که در قانون ذکر شده است.

در سال جاری نیز با اعلام مبالغ مختلف بیمه، مالیات و عوارض، مجموع این اعداد که برای محصولات مختلف متفاوت است، برای پرداخت به مشتریان در میز کار مشتریان اعلام شده و پس از ارسال پیامک از سوی ایران خودرو، مشتریان  می‌توانند از طریق میز کار نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بر همین اساس، نرخ های جدید بیمه شخص ثالث که توسط بیمه مرکزی اعلام شده، نرخ مالیات و عوارض ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی به عنوان پرداخت‌های قانونی به مشتریان اعلام شده است که با پرداخت آن، ایران خودرو مبالغ را در اختیار متولیان هر بخش قرار خواهد داد.

این اطلاعیه تاکید می کند، نرخ مالیات ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات سبز مشتریانی که تعهدات آن ها معوق شده توسط ایران خودرو به خزانه دولت واریز می شود و این دسته از مشتریان نرخ بیمه شخص ثالث و عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی را پرداخت خواهند کرد.

ایران خودرو در این اطلاعیه در خصوص مابه التفاوت تجهیزات مرتبط با مرحله یک استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۲ نیز عنوان کرده، بر اساس الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد باید قطعات جدید بر روی خودروها نصب شود تا امکان شماره گذاری خودرو در سال ۱۴۰۲ به تایید سازمان استاندارد برسد، بر همین اساس قیمت این تجهیزات مطابق در قرارداد مشتریان نیز قید شده است، به بهای پایه قبلی کارخانه‌ای افزوده و از مشتریان دریافت خواهد شد. در مورد تعهدات با سررسید سال ۱۴۰۲ ارقام فوق به قیمت‌های پایه جدید افزوده خواهد شد.

اطلاعیه ایران خودرو همچنین تصریح کرده، اصلاح قیمت پایه کارخانه‌ای اعلام شده از سوی شورای رقابت، مشمول تعهدات با سررسید قبلی و مشتریانی که قبلا نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کرده‌اند نمی شود و این افراد صرفا ملزم به پرداخت مبالغ اصلاح شده مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری هستند.

 خودرو های ثبت نامی چقدر گران می شوند؟

اکنون خودروساز بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو، پولی دریافت نکرده است و از آنجا که قیمت‌های جدید خودرو نیز اعلام شده است همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه خودرو را با قیمت‌های جدید شورای رقابت، خریداری می‌کنند.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت گفت: پول بلوکه‌ متقاضی «پیش‌پرداخت» محسوب نمی‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی که متقاضیان خرید خودرو در «طرح یکپارچه عرضه خودرو» در حساب شخصی خودشان به نام سازمان حمایت بلوکه کرده‌اند، در واقع پیش پرداخت محسوب نمی‌شود که بگوییم مشمول تورم می شود یا نمی‌شود.‌

وی افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومانی که متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه در حساب شخصی خودشان برای خرید خودرو بلوکه کرده‌اند، اعتباری برای خرید خودرو محسوب می‌شود و اصلا به حساب خودروساز واریز نشده است که به عنوان پیش پرداخت خرید خودرو قلمداد شود، ضمن اینکه پول ها هنوز در حساب متقاضیان خرید خودرو قرار دارد و چه بسا خریداران از بانک‌ها بابت این مبلغ سود نیز دریافت می‌کنند.

توکلی گفت: زمانی که نوبت‌دهی خرید خودرو طرح یکپارچه عرضه خودرو اعلام شد آنگاه خودروساز می تواند برای قرارداد فراخوان دهد و اعلام کند که برای خرید خودرو، متقاضی چه مبلغی را باید به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروساز واریز کند‌.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت خاطرنشان کرد: بنابراین تاکنون خودروساز بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو، پولی دریافت نکرده است و از آنجا که قیمت‌های جدید خودرو نیز اعلام شده است همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه  خودرو را با قیمت‌های جدید شورای رقابت، خریداری می‌کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: