پایگاه خبری خانه فوتبال:

تولید خودروی اقتصادی سایپا آغاز شد. رونمایی خودروی نسخه پلاگین هیبریدی آریا در دستور کار قرار دارد. سایپا تولیدات جدیدی به همراه دارد . سایپا طی چند سال گذشته محصولات جدید روانه بازار کرده است. سایپا سعی میکند از ایران خودرو عقب نماند.محصول جدید سایپا با رنگ های جدید در راه بازار. 

ال ۹۰ ایرانی سایپا رونمایی شد

صبح امروز با حضور وزیر صمت در کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M ۱۶ از ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد.

صبح امروز با حضور آقای رضا فاطمی امین وزیر صمت کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M۱۶ سایپا افتتاح شد.

همچنین دو محصول کادیلا و شاهین پلاس که با پیشرانه ME۱۶ به بازار می‌آیند، در این مراسم رونمایی خواهند شد. شاهین پلاس و P۹۰ با پیشرانه ME۱۶ سایپا مجهز هستند.

این پیشرانه همان قوای محرکه سری EC۵ گروه PSA است که امتیاز آن در دوران برجام به شرکت سایپا سیتروئن واگذار شد.

پیشرانه ME۱۶ سایپا ۱.۶ لیتر حجم دارد و با ۱۶ سوپاپ فناوری VVT در آن دیده می‌شود. قوای محرکه شاهین پلاس و P۹۰ امکان تولید ۱۱۳ تا ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۵۰ نیوتن متر را دارد.

همچنین جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE توان را به چرخ‌های جلوی این سدان‌های ارتقا یافته و جدید می‌رساند.

گفتنی است P۹۰ جای خودرو ال ۹۰ است./ باشگاه خبرنگاران

خودروی جدید هاچ بک کراس سایپا رونمایی شد

سایپا رسماً اعلام کرد که نسخه پلاگین هیبریدی آریا در دستور کار قرار دارد. همچنین تاریخ عرضه این نسخه PHEV از هاچ بک کراس خود را مشخص کرد.

هاچ بک کراس سایپا آریا با موتور میتسوبیشی در سال ۱۴۰۲ تولید و به بازار عرضه می‌شود. حالا به‌تازگی گروه خودروسازی سایپا طی نشست اخیر خود در حضور اصحاب رسانه اعلام کرد که نسخه پلاگین هیبریدی سایپا آریا در سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

نسخه پلاگین هیبریدی هاچ بک کراس سایپا آریا

محمدعلی تیمور، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت که Arya در دو نسخه متفاوت با پیشرانه پلاگین هیبریدی و پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی به عرضه می‌رسد. به‌گفته او، این خودرو جدید از کیفیتی بیشتر از محصولات گذشته این شرکت برخوردار خواهد بود؛ گارانتی ۵ ساله، داشبورد باکیفیت با مواد نرم و نمایشگر هدآپ برخی از ویژگی‌های آن بر شمرده می‌شوند.

سایپا

این پایان کار نبود و تیموری همچنین مدعی شد که سایپا اولین موتورسیکلت هیبرید خود را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عرضه می‌کند. او ذکر کرد که یکی از زیرمجموعه‌های سایپا برای بهره‌برداری از خط تولید این موتورسیکلت آمادگی دارد. علاوه بر این، تیموری می‌گوید روز دوشنبه از مدرن‌ترین خط تولید سایپا به‌همراه خط تولید پیشرانه ۱۶ سوپاپ و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با همکاری DAE در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پرده‌برداری می‌شود.

نهایتاً تیموری متذکر شد که به‌جز سایپا آریا پلاگین هیبریدی، نسخه به‌روزرسانی‌شده شاهین پلاس در شهریور سال جاری روانه بازار خواهد شد. این نسخه از این سدان داخلی از تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در قسمت‌های متعدد فضای داخلی شامل رودری‌ها و داشبورد بهره‌مند است. ضمن این، پیشرانه و گیربکس جدیدی برای تامین قوای محرکه آن تعبیه شده است.

خبرهای خوش وزیر 9 محصول جدید خودرویی در راهند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه ۹ محصول جدید خودرویی در سال جاری، گفت: تولید ساندروی ایرانی نیز در دستور کار قرار دارد.

سید رضا فاطمی‌امین افتتاح خط تولید موتور ME16 و رونمایی محصولات مرتبط با اشاره به تولید محصولات جدید خودرویی، تصریح کرد: بر افزایش تولید تاکید داریم اگرچه از اهداف عقب هستیم.

وی با اشاره به عرضه ۹ محصول جدید، خاطرنشان کرد: ساندروی ایرانی یکی از این تولیدات خواهد بود که در مرحله سفارش قطعات و تایید استاندارد قرار دارد و علاوه بر تولید کاملا ایرانی، مذاکراتی برای تولید در روسیه نیز انجام شده است. طبق اعلام سایپا، نام این خودرو در بازار روسیه کادیلا است، اما نام‌گذاری برای بازار ایران تا یک ماه دیگر انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه دولت در موضوع خودرو یک برنامه چهارساله تدوین کرده است، تصریح کرد: در سال نخست تمرکز بر افزایش و ثبات تولید بود که به این هدف دست یافتیم و بر همسن اساس سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۳۹ درصدی تولید بودیم.

وی افزود: بعد از چهار سال که تولید کمتر از یک میلیون دستگاه با تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ناقصی هم داشتیم، سال ۱۴۰۱ بدون تولید خودرو ناقص، به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیدیم.

وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان امسال برنامه تولید را برای ۲ میلیون در دستگاه ارائه داده اند، تاکید کرد: شرکت سایپا تولید ۸۰۰ هزار خودرو را در برنامه تولید خود دارد و امیدواریم یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود که کاملا نیازهای کشور را پوشش می‌دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم اولین مرحله برنامه چهار ساله اصلاح و به نوعی بازیابی شود که به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته ایم و تمرکز برای امسال بر روی دو محور اساسی کیفیت و بهره‌وری است که در این بخش باید خودروساز در حوزه ایمنی کارهای بیشتری انجام دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: