پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش قیمت خودرو مشخص شد.این تغییرات در محصولات عجیب خواهد بود.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است. قیمت خودرو دوباره بی ثبات شده.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده است.

قیمت خودرو امروز 29 فروردین در بازار

قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی است. افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای عامل اصلی این نوسانات شناخته می‌شود و حتی ارزان‌ترین خودروهای بازار را به مرز 400 میلیون تومان رسانده است.

قیمت خودرو روز سه‌شنبه، 29 فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در این میان، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، اعلام کرده است که قیمت‌های بازار کاذب است و مردم باید در خرید خود دقت کنند. اما طبق تجربه‌های پیشین، کاهش قیمت خودرو با افزایش جزئی عرضه بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، بازار از واردات خودرو ناامید شده است و اخبار مربوط به آن تاثیری در روند بازار ندارد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز در نرخ 365 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i که هفته گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز به 793 میلیون تومان رسید.

اکنون دنا پلاس را با نرخ پایین‌تر از 900 میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. به نظر می‌رسد اگر بازار به روند صعود قیمت‌ها ادامه دهد و ثباتی در قیمت‌ها مشاهده نشود، بازار شاهد دنا پلاس یک میلیاردی نیز خواهد بود.

پژو پارس ELX، مدل 1401 که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف 770 میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ 2 که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 620 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان خودروی ساینا دنده‌ای EX در بازار خودرو با ورود به کانال 400 میلیون تومانی، امروز به 405 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته، با نرخ دو میلیارد و 460 میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 890 میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز وارد کانال دو میلیارد و 340 میلیون تومان شد. فیدلیتی پرایم پنج نفره نیز امروز وارد کانال جدیدی شد و به دو ملیارد و 400 تومان رسید.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، سه‌شنبه، با قیمت یک میلیارد و 230 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در حال حاضر قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای روند صعودی در پیش گرفته است. البته کارشناسان و فعالان بازار خودروی کشور معتقدند بازار مجدداً رونق گرفته و سطح معاملات افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند که هیچ عاملی برای کاهش قیمت وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد بازار به شیب صعودی خود در ادامه سال نیز ادامه داشته باشد.

حال باید این نکته را یادآور شد که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در گفتگویی اعلام کرد که بازار خودرو از سمت عرضه امسال به تقطه اشباع می‌رسد. اما به نظر نمی‌رسد تولید و عرضه خودرو امسال به میزانی باشد که پاسخگوی نیاز بازار باشد و تاثیری در قیمت‌ها بگذارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: