پایگاه خبری خانه فوتبال:

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: مالکیت استقلال و پرسپولیس به دو وزارتخانه واگذار شده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد پولادگر در حاشیه انتخاب ورزشکار قهرمان ایران درمورد بیانیه وزارت ورزش برای ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع باشگاه استقلال اظهار داشت: قبلاً هم گفته بودم که گزارش سازمان بازرسی در تاریخ 6 فروردین ماه 1402 به دبیرخانه رسیده و ثبت شد. به دستور وزیر ورزش چند نفر از معاونان و اداره کل بازرسی وزارت ورزش به موضوع ورود کردند. یک تیم بازرسی تشکیل شد که طی روز‌های گذشته گزارشی 50 صفحه‌ای آماده شد و هفته آینده منتشر می‌شود.

وی درمورد بحث مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: تدابیری شد و مالکیت این دو باشگاه که یک وزارتخانه اعلام شده بود الان قرار شد که در دو وزارتخانه اعلام شود. هنوز به من نگفتند که کدام دو وزارتخانه  قرار است مالکیت سرخابی‌ها را برعهده بگیرند. قطعاً AFC این شرایط را می‌پذیرد. کمیته بدوی با تمام ضوابط پیش می‌رود تا تمام اصول رعایت شود.

پولادگر درمورد سرعت کند بازسازی ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: تعمیرات مقطعی از قبل هم بوده است. در سال‌های اخیر همیشه این شرایط وجود داشت و به هر حال سعی کردند این ورزشگاه را با تمام ویژگی‌هایی که دارد سرپا نگه دارند. مورد قبول هم هست، چون هم فیفا تایید می‌کند و تمام رویدادهای رسمی ما در همین ورزشگاه برگزار می‌شود. الان هم اراده بر این است که ما بتوانیم یک ورزشگاه مورد قبول و در شان کشورمان داشته باشیم. هزینه زیادی تخمین شده است، اما اجازه بدهید کارشناسان در این مورد اظهارنظر کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: این ورزشگاه سرمایه ملی ما است و همگی تلاش می‌کنیم در شرایط خوبی رویدادهای ملی و مهم‌مان را در آنجا میزبانی کنیم. از همه مهمتر هم احترام به تماشاگران است. در این بازسازی‌ مدنظرمان است تا شرایطی فراهم کنیم که فضا برای تماشاگران ایده‌آل باشد.

وی درخصوص حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: من خبری مبنی بر حذف پرسپولیس نشنیده‌ام.

پولادگر درمورد اینکه چگونه مشکل مالکیت برطرف می‌شود، اظهار داشت: بحث مالکیت و سهام دو موضوع متفاوت است. اگر قرار باشد سهام عرضه کنیم و مردم بخرند یک موضوع است و بحث مالکیت اصلی باشگاه‌ها هم موضوع دیگری است. چیزی که AFC بپذیرد یعنی مورد تایید است و بهتر است از پیش داوری نکنیم. برنامه‌ای که اعلام می‌کنند قطعاً به AFC منتقل می‌شود. وقتی سهام را عرضه می‌کنند و کسی نمی‌خرد که تقصیر باشگاه نیست.

معاون وزیر ورزش درمورد انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال، گفت: قرار است طی یک هیأت نظارتی که وجود دارد انتخاب صورت گرفته و اعضا معرفی شوند.

پولادگر در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به صورت قطعی از آسیا حذف شده است یا خیر، تصریح کرد: همان که وزیر گفت درست است. ما همچنان امیدوار هستیم.

وی درمورد انتشار خبرهایی درخصوص برکناری یا استعفای سجادی از وزارت ورزش، عنوان کرد: من نشنیده‌ام. این‌ها خبرهایی است که معمولاً شما دوست دارید و آن را درست می‌کنید! اگر دوست ندارید چرا سوال می‌کنید؟ چنین چیزی وجود ندارد. سجادی حضور دارد و به کارش هم ادامه خواهد داد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: