پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشت کمی ثابت است.قیمت گوشت آن را از سفره های مردم دور کرده است. قیمت گوشت عجیب است. قیمت گوشت باورنکردنی تر می شود؟ قیمت گوشت قرمز امروز  را در ادامه می خوانیم.

قیمت روز گوشت قرمز امروز 12 اردیبهشت 1402 در بازار

افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد، افزود: از سال ۹۶ گوشت قرمز از شمول قیمت گذاری خارج شد، یعنی اینکه گوشت قرمز، چه گوساله و چه گوسفندی قیمت مصوب ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان میانگین کشوری قیمت گذاری می شود.

وی عنوان کرد: در پاییز و تابستان سال گذشته به دلیل کاهش جمعیت دامی کشور ما شاهد افزایش قیمت دام زنده بودیم؛ البته دام سبک زنده. در چندسال اخیر دام، به علت فشارهای بسیار زیادی که به تولیدکنندگان وارد شده قیمت تمام شده‌اش بالا رفته، مخصوصا این مساله حذف ارز ترجیحی هم مزید بر علت شد و نتیجه این شد که قیمت تمام شده بسیار بالا رفت.

دادرس تصریح کرد: علت این که تا قبل از پاییز ۱۴۰۱ این افزایش قیمت خودش را نشان نمی داد، این بود که جمعیت دامی زیاد بود، عرضه بسیار زیاد بود و در نتیجه در بازار خودش نشان نمی‌داد.

وی متذکر شد: در پاییز ۱۴۰۱ اگر گزارشات مرکز آمار ایران را هم ملاحظه بفرمایید در ۶ ماهه اول سال حجم زیادی از دام ما کشتار شد و در پاییز شاهد این بودیم که جمعیت دامی کم شد. یک چیزی حدود ۱۰ میلیون راس از دام سبک ما از اول بهار تا آبان ماه کم شد و نتیجه این عرضه باعث شد که قیمت خودش را در بازار نشان بدهد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور متذکر شد: از سال ۹۶ بود گوشت قرمز را از شمول قیمت گذاری خارج کردند یعنی این که دیگر گوشت قرمز چه گوساله چه گوسفندی قیمت مصوب ندارد و در حال حاضر قیمت دام زنده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار تومان میانگین کشوری قیمت می خورد که با یک ضریب ۲.۴ دهمی قیمت لاشه بدون دنبه اش به دست می آید.

دادرس گفت: این قیمت عمده فروشی بود و لاشه، گوشت قطعه بندی شده براساس آن سلیقه ای که مصرف کننده دارد و سلیقه ای که قصاب دارد مسلما قیمتش متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این که شما به عنوان مصرف کننده چه قدر از چربی و چه از استخوان را برای شما پاک کنند این فرق می کند. قیمت میانگین حدود ۳۳۰-۳۴۰ هزار تومان باید قیمت لاشه باشد بره نر البته، نه ماده و نه بز.

قیمت گوشت

قیمت گوشت / دستور مهم وزارت جهاد کشاورزی درباره ارزانی تخم‌مرغ

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی درباره ادعای اتحادیه میهن درباره توافق درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و در صورتی که مرغداران هرگونه افزایش قیمتی داشته باشند به‌صورت تعزیراتی با آنها با برخورد می‌شود.

شهیاد آبنار مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره ادعای اتحادیه میهن درباره توافق درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد و در صورتی که مرغداران هرگونه افزایش قیمتی داشته باشند به‌صورت تعزیراتی با آنها برخورد می‌شود.

محمد جعفری معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم نیز در این ارتباط ابراز کرد: به‌طور رسمی مصوبه‌ای برای افزایش قیمت تخم‌مرغ وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی موضوع افزایش قیمت تخم‌مرغ را رد کرده است.

وی افزود: قیمت تخم‌مرغ همان قیمت‌های قبلی است و نرخ‌های قبلی پابرجاست؛ در صورتی که افزایش قیمت وجود داشته باشد به‌صورت رسمی اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش رئیس اتحادیه میهن امروز برای دومین بار طی یک هفته اخیر خبر از افزایش قیمت تخم‌مرغ داده بود که وزارت جهاد کشاورزی برای دومین بار این موضوع را تکذیب کرد.

قیمت کالاهای اساسی در ستاد تنظیم بازار مصوب می‌شود و تشکل‌ها مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی نرخ کارشناسی خود را به این ستاد اعلام می‌کنند.

قیمت گوشت / تخم مرغ کیلویی ۵۶ هزار تومان شد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: هر کیلو تخم مرغ ۵۶ هزار تومان شد. این قیمت نهایی و امروز به میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کوچک کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره قیمت نهایی تخم‌مرغ، گفت: با توجه به مسئولیت تنظیم بازار و برنامه‌ریزی تولید که در ۲۷ دی ماه سال گذشته به اتحادیه میهن واگذار شده بود، ما از دو ماه گذشته برای اصلاح قیمت و واقعی شدن آن پیگیر بودیم.

وی ادامه داد: برای این که مرغداران در نیمه دوم سال مشکلی در تولید و تداوم آن نداشته باشند، قیمت پیشنهادی تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری و ۵۶ هزار تومان (هر کیلو) برای مصرف کننده اعلام شد تا مرغداران بتوانند انگیزه لازم را داشته باشند تا نیمه دوم سال که نیمه پرمصرف تخم‌مرغ برای مردم است، مشکلی در بحث تأمین تخم‌مرغ در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن تصریح کرد: این قیمت نهایی شده و امروز به میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اعلام شد و امیدواریم با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، امسال نیز همچون سال گذشته در بحث تخم‌مرغ مشکلی نداشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت ثابت بودن ارز برای تأمین مواد اولیه و نهاده‌ها، هیچ گونه کمبودی در خصوص تخم‌مرغ در کشور نخواهیم داشت و حتی صادرات تخم‌مرغ بیش از سال گذشته خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: