پایگاه خبری خانه فوتبال:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که نام این استان به دلیل مشکلات تلفظی و طولانی بودن، ضروری است که تغییر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا نوشت: "سیدعلی احمدزاده" در آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به منطقه گردشگری تنگ تامرادی بویراحمد با بیان اینکه اسامی برخی از روستاها به دلیل سنگینی در تلفظ و نامناسب بودن نام آنها باید تغییر کند، اظهارکرد: البته این تغییر باید شامل حال اسم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شود.

وی گفت: اسم استان کهگیلویه و بویراحمد طولانی و مردم از تلفظ آن گلایه دارند و به ما می‌گویند باید این اسم تغییر کند چراکه در خواندن آن مشکل داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه اسم این استان طولانی و باید تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌گویند باید اسم کوچکی برای استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شود تا بتوان به آسانی این نام را تلفظ کرد.

احمدزاده افزود: در بسیاری از جلسات، تلفظ نام استان کهگیلویه و بویراحمد سخت است و نام این استان را خیلی بَد تلفظ می‌کنند و باید کاری کنیم که این نام کوتاه و بدرستی تلفظ شود.

وی با اشاره به نام برخی از شرکت‌های اروپایی و کوتاه بودن نام آنها، ادامه داد: برخی از شرکت‌های اروپایی برای اینکه بهتر معرفی شوند نام شان را بسیار کوتاه و آسان انتخاب می‌کنند تا براحتی در ذهن مردم بماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: