پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو حضور نخواهد داشت.پیش فروش ایران خودرو دارای شرایط خاصی است.بزرگترین عرضه و پیش فروش ایران خودرو صورت خواهدگرفت. پیش فروش ایران خودرو با خودروهای محبوب شاید در آینده. ایران خودرو با آئین نامه جدید خودرو می فروشد.

تمام خودروهای ایران خودرو گران شد در جدول زیر قیمت ها را ببینید

نام خودرو سال ساخت-کارکرد قیمت بازار (تومان) تغییر قیمت بازار
وانت آریسان 2 ۱۴۰۱ (صفر) ۴۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ‎۳۱,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 1) ۱۴۰۱ (صفر) ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۵,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 2) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۸,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس (تیپ 3) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۸,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس دوگانه‌سوز (تیپ 1) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۴,۰۰۰,۰۰۰‌
سورن پلاس دوگانه‌سوز (تیپ 3) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ‎۸,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس (تیپ 1) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۹,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس توربو (6 سرعته) ۱۴۰۱ (صفر) ۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۴,۰۰۰,۰۰۰‌
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۱ (صفر) ۹۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس ۱۴۰۱ (صفر) ۵۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۹,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس سفارشی ۱۴۰۱ (صفر) ۵۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۳,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس سفارشی ELX ۱۴۰۱ (صفر) ۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۵,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس TU5 ۱۴۰۱ (صفر) ۷۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۱,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس TU5 سفارشی ۱۴۰۱ (صفر) ۷۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۸,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو پارس TU5 سفارشی ELX ۱۴۰۱ (صفر) ۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۴,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 206 تیپ 2 ۱۴۰۱ (صفر) ۵۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۱,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 206 تیپ 3 (پانوراما) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۷,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (فرمان هیدرولیک) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (فرمان برقی) ۱۴۰۱ (صفر) ۷۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۰,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 دنده‌ای (پانوراما) ۱۴۰۱ (صفر) ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎۳۴,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 اتوماتیک ۱۴۰۱ (صفر) ۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۷,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 اتوماتیک (پانوراما) ۱۴۰۱ (صفر) ۹۸۱,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۱,۰۰۰,۰۰۰‌
پژو 207 اتوماتیک MC ۱۴۰۱ (صفر) ۸۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۶,۰۰۰,۰۰۰‌
رانا پلاس ۱۴۰۱ (صفر) ۵۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۴,۰۰۰,۰۰۰‌
رانا پلاس (پانوراما) ۱۴۰۱ (صفر) ۶۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۲,۰۰۰,۰۰۰‌
تارا دستی ۱۴۰۱ (صفر) ۷۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۲,۰۰۰,۰۰۰‌
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ (صفر) ۸۹۹,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۴,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما اس 5 ( S5 ) پلاس ۱۴۰۱ (صفر) ۱,۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎۱۰,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما اس 7 ( S7 ) پلاس ۱۴۰۱ (صفر) ۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎۳۰,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما اس 7 ( S7 ) پلاس سفارشی ۱۴۰۱ (صفر) ۱,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎۳۵,۰۰۰,۰۰۰‌
هایما 8 اس ( 8S ) ۱۴۰۱ (صفر) ۲,۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎۲۵,۰۰۰,۰۰۰‌
پیکاپ فوتون . بنزینی (اتوماتیک) ۱۴۰۱ (صفر) ۲,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎۳۵,۰۰۰,۰۰۰‌
پیکاپ فوتون . دیزل ۱۴۰۱ (صفر) ۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎۹۰,۰۰۰,۰۰۰‌

اطلاعیه جدید ایران خودرو درباره فروش یکپارچه خودرو

ایران خودرو

به نقل از ایسنا، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از عرضه و حضور خودروی هایما در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در سامانه تخصیص یکپارچه خبر داد و تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول هایما در این مرحله فروش خودروهای داخلی در کنار سایر محصولات این شرکت که امکان عرضه آن‌ها با توجه به برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

ایران‌خودرو در این اطلاعیه متعهد شد که اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یکپارچه اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اما با توجه به استقبال مشتریان از محصولات این گروه صنعتی، این شرکت نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود.

ایران‌خودرو حتی هایما را هم عرضه نمی‌کند

این گروه خودروسازی در اطلاعیه"‌ای اعلام کرده است که امکان حضور در مرحله دوم را نداشته اما تلاش خود را می‌کند که با افزایش ظرفیت عرضه خود را به مراحل بعدی برساند.

ایران خودرو

در اطلاعیه‌ ایران‌خودرو آمده است:

" ایران‌خودرو به منظور پاسخگویی بهتر به مشتریان و ایفای تعهدات ایجاد شده در موعد مقرر، امکان حضور در مرحله دوم فروش یکپارچه را نداشته و ضمن قدردانی از مشتریان برای انتخاب محصولات این شرکت و پوزش بابت عدم عرضه خودرو در مرحله دوم، اطمینان می‌دهد با برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید، محصولات خود را در مراحل بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه بصورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد."
براین اساس ایران‌خودرو "تاکید و تایید" خود را هم نقض کرده و محصول هایما را هم عرضه نخواهد کرد.

ایران خودرو

تصاویر لو رفته از محصول جدید ایران خودرو 

گروه صنعتی ایران خودرو تولید کراس اووری حاصل پروژه K۱۲۵ را در دست دارد که تا امروز فقط حدس و گمان هایی در خصوص آن وجود داشت، حالا تصاویری از طراحی ظاهری این خودرو برای وزیر صمت و نمایندگان مجلس نمایش داده شده است.
محصول پروژه K۱۲۵ در اصل خودرویی با نشان اختصاصی ایکو IKCO است که سدان تارا به عنوان نخستین خودروی آن معرفی و به بازار عرضه شده است و در کل سه سگمنت را در بر می گیرد.
نخستین محصول نشان ایکو همان محصول پروژه K۱۳۲ بود که در زمان رونمایی، "تارا" نام گرفت و در شب میلاد حضرت محمد(ص) نیز خط تولید انبوه نمونه اتوماتیک آن نیز با تیراژ تولید ۱۰ دستگاه در روز افتتاح شد.دومین محصول این پلتفرم اختصاصی نیز کراس اوور پروژه K۱۲۵ است که تصاویری رسمی از طراحی ظاهری آن منتشر شده است و سومین محصول نیز یک خودروی هاچ بک کم مصرف تحت پروژه K۱۲۱ است که تاکنون اطلاعاتی از آن اعلام نشده است.

ایران خودرو

تولید محصولات با نشان اختصاصی IKCO با قرارداد پیشین ایران خودرو با گروه PSA و اجازه استفاده از پلتفرم PF۱ برای ایران خودرو مهیا شد اما با بروز مشکلات بعدی، مهندسان ایران خودرو تغییراتی بر روی این پلتفرم اعمال کردند.
از دل تغییرات ایران خودرو، پلتفرم اختصاصی ایران خودرو متولد شد که محصولات پروژه K بر روی آن تولید می شود.
هر چند تا امروز درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعات رسمی منتشر نشده است اما می توان گفت که محصول پروژه K۱۲۵ با پیشرانه TC۷ پلاس و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. این پیشرانه حداکثر توان استاندارد ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید کند. پیشرانه TC۷ پلاس ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و در اصل همان نسخه ارتقا داده شده از TC۷ یا EF۷ پلاس است.

هر چند برخی منابع تولید کراس اوور K۱۲۵ با گیربکس اتومات را مطرح کرده اند اما احتمال تولید خودرو با گیربکس دستی و پیشرانه TU۵ همچون تارا نیز دور از ذهن نخواهد بود.

آشنایی با دنا IQ مدرن 

با توجه به اینکه روند بازطراحی و معرفی یک فیس‌لیفت حتی در موارد جزئی، نیاز به زمان زیادی در خودروسازان داخلی دارد، ما در خودروبانک دست به کار شدیم و یک فیس‌لیفت جدی از دنا را طراحی و به صورت رندر دیجیتالی معرفی کردیم. این خودرو که به نام دنا IQ است، از هر جهت دستخوش تغییرات شده و در نمای جلو، جانبی و عقب بسیار متفاوت از نسخه کنونی شده است. آخرین 

ایران خودرودر نمای جلو شاهد یک جلو پنجره بزرگ و مشبک هستیم که اکثر خودروهای مدرن دنیا از چنین جلوپنجره‌هایی استفاده می‌کنند. همچنین چراغ‌های اصلی به یک نوار طویل در بالای سپر منتقل شده که بسیار شبیه به جیپ چروکی است. همچنین در زیر هر چراغ، یک نوار دو تکه‌ای برای چراغ مخصوص روز قرار داده شده که در کنار نوار بالایی، مه‌شکن نیز جایگذاری شده است.

در مورد رینگ‌ها نیز طراحی آن‌ها به کلی تغییر کرده و با رنگ مشکی مات و البته سایز ۱۸ اینچی جایگزین شده‌اند تا نمای کناری را به خوبی اسپرت و جدی نمایش دهند.

اما نمای عقب نیز به کلی تغییر کرده و با چراغ‌هایی مواجه هستیم که با یک نوار ممتد در بالای درب صندوق به یکدیگر متصل شده‌اند. چراغ‌هایی که حالت و طراحی X گونه آن‌ها بسیار شبیه به چراغ‌های مخصوص روز جلویی است و هارمونی خوبی بین آن‌ها پیاده‌سازی شده است.

ایران خودرواما به بخش فنی می‌رسیم، جایی که سال‌ها است محصولات ایران خودرو با موتورهای محدودی چون TU۵ عرضه می‌شوند. اگرچه چندی پیش این خودروساز یک موتور جدید ۳ سیلندری را معرفی کرده، اما به نظر می‌رسد که دنا IQ بهتر است با پیشرانه مشابه دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ عرضه شود تا از نظر قدرت و شتاب همخوانی خوبی با چهره خود داشته باشد.

در انتها لازم به ذکر است که این طراحی تنها یک رندر دیجیتالی توسط خودروبانک است تا یک ایده جدید برای طراحی فیس‌لیفت دنا را هم‌سو با طراحی‌های به روز دنیا معرفی کرده باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: