پایگاه خبری خانه فوتبال:

قتل دلخراش همه را شوکه کرد.قتل مقوله ترسناک و عجیبی است.قتل آدمی را نابود و خانواده ایی را عزادار میکند.قتل جنبه های مختلفی دارد.قتل هر روز در عین ناباوری بیشتر می شود

خرید اسلحه برای قتل دو برادر و خواهر مقتول

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در اواخر اسفندماه 1401، برادر و خواهری با مراجعه به کلانتری محل سکونتشان در منطقه حسن‌آباد به مأموران اعلام کردند که برادرشان به هویت مشخص (متولد 1361) به قصد رفتن به منزل خودش در شهر جدید پردیس از خانه پدری‌شان در حسن‌آباد خارج شده است و دیگر مراجعتی به منزل نداشته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نیز نبوده است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدان افراد» و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

خانواده فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کردند: برادرمان به همراه همسر و دختر 15 ساله‌شان، از حدود دو ماه پیش و به خاطر برخی مشکلات ایجادشده در محل سکونتشان به خانه پدری‌مان آمده بودند و طی این مدت همگی به همراه ما زندگی می کردند. در مورخه 21 اسفندماه 1401 برادرمان برای آوردن وسایل همسر و دخترش به منزل خودشان در پردیس رفت و از آن زمان به بعد دیگر از او خبری در دست نیست. 

خانواده فقدانی در خصوص علت تأخیر نسبتا طولانی آنها در طرح شکایت به پلیس توضیح دادند: پیامک‌هایی از گوشی تلفن همراه برادرمان برای ما ارسال می‌شد مبنی بر این که او در حال رفتن به کشور ترکیه است و پس از چند روز تماس خواهد گرفت؛ حتی در یکی از آخرین پیامک‌هایی که از گوشی برادرمان برای ما فرستاده شده بود، از ما خواسته شده بود تا سند مالکیت خودروی یدک‌کش شخصی او را به نام همسرش کنیم! اما زمانی که دیگر از او خبری نشد، تصمیم گرفتم تا موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.

با توجه به شواهد و قرائن به‌دست‌آمده در پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی ویژه به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

کارآگاهان در تحقیقات خود از همسر فقدانی، با تناقض‌گویی‌های فراوانی روبه‌رو شدند؛ لذا محور تحقیقات پلیسی نامحسوس خود را بر روی همسر فقدانی متمرکز کرده و در ادامه اطلاع پیدا کردند که همسر فقدانی از حدود 6 ماه پیش با جوانی 20 ساله به نام سینا آشنا شده است.

با شناسایی سینا در پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی، در ادامه اقدامات پلیسی اطمینان پیدا کردند که سینا در مورخه 21 اسفندماه 1401 به محل سکونت فقدانی در شهر جدید پردیس مراجعت داشته است. لذا با محرز شدن ارتباطات غیرمتعارف وی با همسر فقدانی، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت وی در بومهن مراجعه و اطلاع پیدا کردند که سینا مدتی است به این محل مراجعتی نداشته است. 

اقدامات جهت شناسایی و دستگیری سینا در دستور کار قرار گرفته بود تا اینکه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی طی این مدت به یکی از استان‌های غرب کشور رفته است، اما در حال حاضر در حال بازگشت به تهران می‌باشد؛ همزمان با مراجعت سینا به تهران، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همسر فقدانی نیز به محل سکونتش در پردیس مراجعه نموده است. 

کارآگاهان اداره یازدهم، کنترل و مراقبت نامحسوس از محل‌های تردد احتمالی و مراجعت سینا در بومهن و پردیس را در دستور کار خود قرار داده تا این که در ساعت 4 بامداد روز یکشنبه 13 فرودین‌ماه، سینا به محل سکونت فقدانی در پردیس مراجعت نمود؛ با مراجعت و ورود سینا به داخل منزل فقدانی، بلافاصله کارآگاهان اداره یازدهم اقدام به دستگیری سینا و همچنین همسر فقدانی نموده و در بازرسی از سینا یک قبضه اسلحه کمری جنگی کشف و توقیف شد. 

سینا (متولد 1382) و همسر فقدانی (متولد 1366) که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، به برنامه‌ریزی جهت انجام جنایت و نهایتا قتل فقدانی توسط سینا اعتراف کرده و عنوان داشتند که جسد را مشترکا به بیابان‌های منطقه مهرآباد در جاده دماوند برده و با کندن گودالی چندمتری، جسد را در آنجان دفن نمودند که بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد؛ تیم‌هایی از تشخیص هویت پلیس آگاهی، پزشکی قانونی و همچنین آتش‌نشانی به همراه کارآگاهان اداره یازدهم و متهمین به محل دفن مقتول مراجعه و جسد وی کشف می‌شود. 

متهم اصلی پرونده (سینا) در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود 6 ماه پیش بود که با مریم (همسر مقتول) آشنا شده و هر روز علاقه‌ام به او بیشتر می‌شد؛ طی این مدت در جریان مشکلات و اختلاف مریم با همسرش قرار گرفته بودم؛ من و مریم تصمیم به ازدواج گرفته بودیم و به همین علت، هر دو نفر برای کشتن مقتول به توافق رسیدیم. از حدود دو ماه پیش بود که مقتول به روابط مریم شک کرده بود و به همین علت، خانواده‌اش را به منزل پدری‌اش در حسن‌آباد برده بود. 

متهم در خصوص نحوه انجام جنایت توضیح داد: با طرح و برنامه قبلی و در حالی که من در خانه مقتول در طبقه دوم ساختمان منتظرش بودم، مریم همسرش را به بهانه آوردن مقادیری از وسایل شخصی او و دخترش به پردیس فرستاد. زمانی که مقتول وارد خانه شد، به سمت او حمله‌ور شده و با اسپری به صورت او زدم. او کاملا غافلگیر شده بود و من توانستم تا دست و پایش را بسته و نهایتا با طناب به قتل برسانم. 

متهم در خصوص نحوه انتقال جسد به بیابان‌های اطراف مهرآباد در اطراف جاده دماوند نیز گفت: فردای آن روز، مریم به خانه‌شان آمد و دو نفری جسد همسرش را در داخل یک چمدان بزرگ قرار داده و با ماشین مقتول، به بیابان‌های مهرآباد در جاده دماوند رفتیم؛ چاله‌ای حدودا 2 متری آماده کردیم و جسد را در داخل آن قرار داده و دفن کردیم؛ مریم به تهران بازگشت و من نیز ماشین را در بیایان رها کردم. 

متهم در خصوص انگیزه خود در تهیه سلاح کمری نیز به کارآگاهان گفت: طی مدتی که خانواده مقتول به‌ویژه دو برادر و خواهر مقتول در جریان موضوع فقدان مقتول قرار گرفته بودند، آنها به شدت موضوع را پیگیری می‌کردند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم آنها را نیز به قتل برسانم تا به تصور خودم کسی دیگر پیگیر ماجرا نباشد؛ برای همین به غرب کشور رفته و یک قبضه اسلحه کمری همراه خریداری کرده‌ایم و پس از آن به تهران و از آنجا به خانه مریم آمدم که چند دقیقه پس از ورود من به خانه، ناگهان پلیس وارد خانه شد و هر دو نفرمان دستگیر شدیم. 

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمین در خصوص برنامه‌ریزی و ارتکاب اولین جنایت، کشف جسد مقتول و همچنین برنامه‌ریزی برای ارتکاب جنایت‌های بعدی، پرونده از اداره یازدهم پلیس آگاهی با موضوع «قتل عمد» به اداره دهم ویژه قتل این پلیس ارجاع شده و متهمین با قرار بازداشت وقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: