پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای از بازی رسانه‌ای با افکار عمومی و فشار بر داور دربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،باشگاه پرسپولیس با توجه به تحرکات صورت گرفته در فضای رسانه‌ای و در فضای مجازی، نگران فشار بر داوری در آستانه دربی فینال جام حذفی است.

باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای نوشت:«بعضی تحرکات مشکوک و نگران کننده، افزون بر اقدامات گذشته از سوی رقیبان، باعث تشدید نگرانی‌ها در باشگاه پرسپولیس شده است. سیاست باشگاه پرسپولیس در هفته‌ها و ماه‌های گذشته برای همگان روشن و شفاف است. در این مدت با وجود تعدد اقدامات تنش‌زا و تحریک کننده رقبا، باشگاه پرسپولیس نه فقط برای حفظ آرامش و تمرکز خود بلکه برای کمک به آرامش در فوتبال و همچنین یاری رساندن به عوامل برگزاری مسابقات، سعی در کنار ماندن از این مسائل داشته است، در حالی که حرف‌های بسیار زیادی داشتیم و داریم.

در هفته‌های گذشته، به ویژه در روزهای اخیر شاهد اعمال فشار سازمان یافته علیه فدراسیون، سازمان لیگ و داوران بوده‌ایم که مشخصا بازی فینال جام حذفی را هدف قرار داده است. به عنوان مثال تاکید بر استفاده از داور خارجی در حالی صورت گرفت که مشخص بود چنین اتفاقی روی نمی‌دهد.

چنین درخواستی و القای عدم کفایت داوران محترم فوتبال ایران برای قضاوت این مسابقه به افکار عمومی، می‌تواند چه دلیلی غیر از اعمال فشار و اخذ امتیاز داشته باشد؟ از سوی دیگر کدام داور خارجی، رفتارهای عجیب بعضی عوامل تیم‌ها در کنار نیمکت را که در طول فصل شاهد بوده‌ایم تحمل می‌کند و در همان ابتدای امر دست به کارت قرمز نمی‌برد؟ پرسپولیس در حالی برابر این جریان‌سازی‌ها سکوت کرد که هم‌زمان با اشتباهات سهوی داوران به زیان خود روبه‌رو بود ولی در آن قصد و غرضی ندیدیم در حالی که نزدیک بود در همین بازی آخر کار دست‌مان بدهد. طبق نظر کارشناسان، هر دو پنالتی گرفته شده علیه پر‌سپولیس در بازی با تیم هوادار اشتباه بود. البته انتظار به حق داشتیم که فدراسیون و سازمان لیگ نسبت به این جریان‌سازی‌ها و تنش‌زایی‌ها که به نوعی ایراد اتهام به خود آن‌ها نیز بود، برخورد مقتضی و در خور شان داشته باشد که این هم حاصل نشد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر با ویدئوها و اظهارات هدفمندی روبه‌رو هستیم که از اساس درست نیستند و این امر باعث ایجاد اعتراض‌ها نزد افراد بی‌طرف و رسانه‌ها نیز شد.

متاسفانه در حالی که باشگاه پرسپولیس به احترام فوتبال و داوران و برای کمک به آرامش آن‌ها لب از لب باز نکرده است، طرف مقابل روزی را بدون این اقدام، شب نمی‌کند و به هواداران خود آمار اشتباه هم می‌دهند. یا در نمونه‌ای دیگر، ویدئویی را برای اعمال فشار بر داوران در آستانه این دربی تدارک دیده‌اند که در نهایت مشخص شد بعضی تصاویر اصلا ربطی به این فصل ندارند یا نظرات کارشناسی داوری را برای القای نظرات خود، گزینشی سانسور کرده‌اند! همه اینها در حالی اتفاق افتاده که فدراسیون فوتبال قبل از این اعلام کرده بود با چنین رویه‌هایی به شدت برخورد می‌کند ولی در عمل چنین نشد.

باز هم تاکید می‌کنیم باشگاه پرسپولیس نه تنها در این فصل بلکه همواره برای داوران احترام قائل بوده و با وجود تحمل بیشترین ضرر از اشتباهات داوری در این فصل، هیچگاه پیش از بازی فشار بی‌دلیل روی داوران ایجاد نکرد و با ویدئوها و تصاویر جعلی سعی در پوئن گرفتن از آنها نداشت. امیدواریم اتفاقات روزهای اخیر به طور دقیق از سوی مسئولان انضباطی فدراسیون رصد شود و فردا شاهد یک بازی عادلانه‌ای از هر نظر باشیم.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: