پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام ودیعه دوباره پرداخت می شود. برخورد جدی با بانک های که وام ودیعه پرداخت نکنند. پرداخت وام ودیعه ادامه دارد. وام ودیعه شرایط جدیدی دارد. وام ودیعه از سود کارمزد مناسبی برخوردار است.

وام ودیعه اجاره چه کسانی 300 میلیونی شد؟

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام مسکن نخبگان از ۶۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:

«در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، وام خرید و ساخت مسکن نخبگان با معرفی بنیاد ملی نخبگان از 600 میلیون تومان به یک میلیارد تومان رسید. وام ودیعه مسکن نخبگان نیز 300 میلیون تومان تصویب شد.»

مردادماه سال گذشته عضو هیئت مدیره بانک مسکن از افزایش وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به 600 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله خبر داده و گفته بود: باتوجه به نقش مسکن در ایجاد آرامش خانوار و تأکید مدیران ارشد بانک درخصوص حمایت از موضوع تهیه مسکن، سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به 600 میلیون تومان افزایش یافت.

سید محسن فاضلیان افزود: مطابق مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، برای حمایت بیشتر از فرآیند خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر، مدت بازپرداخت تسهیلات نیز 20 سال تعیین شود./ تسنیم

شرایط جدید وام ودیعه مسکن 1402

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد.

برای دریافت وام ودیعه مسکن داشتن شرایط زیر الزامی است:

افراد متاهل یا زنان مجرد بالای ۳۵سال یا مردان مجرد بالای ۴۵سال

دارا بودن کد رهگیری اجاره نامه و تاریخ قرارداد اجاره از اول فروردین سال ۱۴۰۱

ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در سامانه املاک و اسکان

نداشتن مسکن یا زمین مسکونی

مبلغ وام در تهران ۱۰۰میلیون تومان، در کلان‌شهرها ۷۰ و در سایر شهرها ۴۰میلیون تومان است.

مدت زمان بازپرداخت ۵ساله با سود ۲۳درصد است.

مهلت ثبت‌نام تا پایان شهریور ۱۴۰۲ است.

در آخرین مرحله و پس از ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir ، تایید مدارک و تعیین شعبه، مراجعه به شعبه حداکثر ۱۵روز از زمان ارسال پیامک اتفاق می‌افتد.

خبر خوب برای مستاجران؛ پرداخت دوباره وام ودیعه

به نقل از تسنیم، سیدجواد سادات با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی قراردادها از سال ۸۷ آغاز شد، افزود: با ظرفیتی که ایجاد شده بیش از ۹۰ درصد مشاوران املاک اکنون این موضوع را رعایت و نسبت به اخذ کدرهگیری اقدام می‌کنند. با این وجود، وزارت راه باید فضایی را فراهم می‌کرد  تا طرف قرارداد (موجر و مستاجر) قرارداد خود را ثبت کنند که اکنون این فضا فراهم شده است.

وی با بیان این‌که قراردادهای اجاره در سامانه وزارت راه و شهرسازی ۲۴ ساعته صادر می‌شود و باید مستاجر و موجر هر کدام شاهد داشته باشند، افزود: برای موجران و مستاجران به شکل جداگانه کد و پیامک یکبار مصرف ارسال می‌شود و در سامانه املاک و مستغلات احراز هویت انجام می‌شود.

وام ودیعه 

وی سامانه املاک و مستغلات را سامانه‌ای برای ارتباط موثرتر موجران و مستاجران برشمرد و گفت: داشتن کد رهگیری برای تمامی قراردادها ضرورت دارد. در حال حاضر یکی از آسیب‌های موجود، ثبت قراردادها در کاغذهای قدیمی است که بعضا فروخته می‌شود و وجاهت قانونی ندارد. به همین دلیل ضرورت دارد تا قراردادهای با کد رهگیری در بین مردم فراگیر شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص رعایت افزایش اجاره‌بها تا سقف ۲۵ درصد گفت: در رابطه با بازار اجاره چندین بخش باید به این قانون احترام بگذارند که یکی از موارد خود بنگاه‌های مشاور املاک هستند.

سادات با تاکید بر اینکه بنگاه و مشاورین املاک امین مردم هستند توضیح داد: سال گذشته تکالیف و استثناهایی برای موجران تعیین شد. با این‌حال تلاش کردیم تا قوانینی وضع شود که به نفع مستاجران نیز باشد. سال گذشته ۷۰ درصد قرار دادها به نفع مستاجرین تمام شده است.

راه اندازی ساز و کار دوباره برای مکمل وام ودیعه

وی درباره وام کمک ودیعه مسکن برای مستأجران نیز گفت: به بانک مرکزی پییشنهاد داده‌ایم با استفاده از یک ابزار مالی به موازات وام ودیعه مسکن به اجاره‌نشین‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این پیشنهاد به زودی در شورای پول و اعتبار مصوب شود. بر این اساس به مستأجرانی که سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند کمک خواهد شد.

جزئیات وام ودیعه اجاره مسکن

پرداخت وام ودیعه مسکن در سال 1402 هم تمدید شد. وامی که مبلغ آن برای تهران 100 میلیون تومان، در کلانشهرها 70 میلیون و در سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

بانک مرکزی اخیرا از تمدید وام ودیعه مسکن 100 میلیونی خبر داده و 20 بانک را ملکف به پرداخت این وام به مستاجران کرده است. اما شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

نقدهای بسیار زیادی به مبلغ وام ودیعه مسکن به خصوص در شهر تهران وارد می‌شود. چراکه متقاضیان تنها یکبار می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند و با وام 40 تا 100 میلیونی نه در تهران می‌توان به سادگی خانه اجاره کرد و نه در سایر شهرها.

متقاضی دریافت وام باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

متقاضی دریافت وام نباید مالک خانه باشد.

زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 45 سال مشمول وام ودیعه می‌شوند.

اجاره‌نامه باید به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.

اجاره‌نامه دارای کد رهگیری باشد.

متقاضی وام در یک سال گذشته تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشد.

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون تومان، در کلانشهرها و مراکز استان‌ها 70 میلیون و در دیگر شهرها 40 میلیون تومان است. مدت زمان بازپرداخت وام ودیعه مسکن پنج سال است و سود این تسهیلات 13 درصدی است. مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن در تهران دو میلیون و 275 هزار تومان و در شهرهای کوچک حدود 900 هزار تومان است.

مدارک دریافت وام ودیعه مسکن

متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنند. علاوه بر این متقاضی هنگام مراجعه به بانک باید مدارک زیر را به همراه داشته باشد:

اصل شناسنامه مستاجر

اصل کارت ملی مستاجر

اجاره نامه رسمی دارای دارای کد رهگیری

گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت آن و یا مستمری بگیری متقاضی، به همراه شماره حسابی که یارانه نقدی، برای مستاجر، واریز می گردد. ( در صورتی که مستاجر هیچکدام از این مدارک را نداشته باشد می بایست سفته ارائه دهد. )

جرئیات وام ودیعه مسکن جدید و میزان اقساط 

اقساط وام ودیعه مسکن که پرداخت آن تا پایان نیم‌سال ۱۴۰۲ تمدید شده، برای متقاضیان تهرانی تقریبا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار است. این عدد در شهرهای کوچک تقریبا ۹۱۰ هزار خواهد بود

فرارو: وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ تا پایان نیم‌سال اول ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود. بانک مرکزی اخیرا با اعلام خبر تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن، به ۲۰ بانک مختلف نامه نوشت و به‌آن‌ها ابلاغ کرد که تا آخر شهریور امسال موظف به پرداخت تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن هستند. باتوجه به شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یا همان تسهیلات مستاجران، آن‌هایی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ از این کمک‌هزینه استفاده کردند، امکان دریافت دوباره آن را ندارند. وام ودیعه مسکن اساسا برای متاهل‌هاست، اما خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند روی دریافت آن حساب باز کنند. علاوه‌بر اینها، داشتن و ارائه اجاره‌نامه رسمی یکی دیگر از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن است و اقساط آن با احتساب مهلت پنج ساله برای بازپرداخت و سود ۱۳ درصدی، در تهران نهایتا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار تومان و در شهرهای کوچک چیزی نردیک ۹۰۶ هزار تومان است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: