پایگاه خبری خانه فوتبال:

جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شوند. جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به زودی اقدام به ثبت نام کنند. جاماندگان سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه هستند. جزئیات جدید جاماندگان سهام عدالت را بخوانید.

واریزی سود شگفت انگیز به حساب جاماندگان سهام عدالت

 

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: در حال حاضر، سرویسی با اطلاعات از دارندگان سهام عدالت که از سال ۸۵ فوت کرده‌اند نداریم البته قوه قضاییه در سال ۹۷ سرویسی را ارایه کرد اما جامعه آماری محدودی را شامل می‌شود و عملا دردی را دوا نمی‌کند.

محمدعلی باغستانی درباره آمار جاماندگان سود سهام عدالت اظهار داشت: در این باره می‌توان گفت بر اساس درخواست واصل شده از سوی شرکت‌ها، در حال حاضر درخواست مانده در شرکت سپرده گذاری مرکزی وجود ندارد به این معنا که اگر ناشری درخواست داده باشد مبنی براینکه سود را از طریق شماره حساب‌هایی که در سجام ثبت شده پرداخت کند، به آن پاسخ داده شده و نسبت به پرداخت اقدام شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث گفت: در حال حاضر انجام پروسه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به صورت دستی امکان پذیر نیست و انتقال سهام باید در از طریق سامانه انجام شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه تعداد متوفیان سهام عدالت به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده‌اند که باید وراث این فوتی‌ها شناسایی شوند، ادامه داد: در حال حاضر سرویسی را مبتنی بر اطلاعات فوتی‌های دارنده سهام عدالت از سال ۸۵ نداریم که از طریق آن، فوتی‌ها و وراث آنها شناسایی شوند و به وراث آنها دسترسی داشته باشیم که بتوانیم در بستر سامانه سهام را به آنها تخصیص دهیم.

باغستانی تاکید کرد: باید توجه داشت که هم سهام متوفیان و هم سود سنوات گذشته باید به وراث تخصیص داده و بین آنها تقسیم شود و برای این اقدام نیاز به دیتا بیس‌های گسترده‌ای نیاز داریم و باید داده‌های محکمی داشته باشد که هنوز به این اطلاعات و دیتا دسترسی نداریم.

وی با بیان اینکه در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال طراحی سامانه‌ای جامع برای این اقدام هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر، سرویسی با اطلاعات از دارندگان سهام عدالت که از سال ۸۵ فوت کرده‌اند نداریم البته قوه قضاییه در سال ۹۷ سرویسی را ارایه کرد اما جامعه آماری محدودی را شامل می‌شود و عملا دردی را دوا نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: عمده متوفیان مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۷ هستند که در حال راه‌اندازی سامانه‌ای با اطلاعات کامل از این افراد هستیم و البته حتما از سرویس قوه قضاییه استفاده خواهیم کرد اما باید از مدل دیگری استقاده کنیم که بر اساس آن اطلاعات و آمار متوفیاتن و وراث را داشته باشیم که مبتنی بر آن وراث شناسایی و سهام و سود سنوات گذشته به آنها پرداخت شود./ایلنا

عیدی دولت به جاماندگان سهام عدالت در عید قربان

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جدیدترین خبر تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

انتقال سود سهام عدالت به متوفیان قرار بود در سال گذشته تعیین تکلیف شود اما به نتیجه نرسید.

محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند، اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

وی ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جاماندگان سهام عدالت / جزئیات واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲

مبلغ سود واریزی به ارزش سبد سهام عدالت افراد بستگی دارد. به گفته رئیس سازمان بورس سهامدارانی که در پرتفوی خود، سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت. این مبلغ بیشتر از مبلغ اعلام شده قبل است.

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را واگذار نکرده باشد، رقمی بین دو میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: همشهری

جاماندگان سهام عدالت / امسال ۳ بار سود سهام عدالت می گیرید!

علاوه بر سود سهام عدالت سالجاری، باقیمانده سود سهام عدالت ۱۴۰۱ هم در سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

با توجه به این که واریز سود سهام عدالت سال 1402 در دو مرحله انجام می شود و همین طور باقی مانده سود سهام عدالت سال گذشته نیز در سال جاری پرداخت خواهد شد بر این اساس سهامداران عدالت امسال 3 مرحله واریز سود خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم./اقتصادآنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: