پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار عجیب شده. قیمت دلار نوسانی شد. قیمت دلار به روشی جدید و در بازاری جدید اعلام می شود. قیمت دلار در هفته گذشته کاهشی شد. در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت دلار بوده است.

قیمت دلار ، یورو و پوند امروز سه شنبه 30 خرداد 1402

قیمت یورو در بازار امروز افت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار امروز قیمت یورو در مقایسه با روز گذشته کاهش یافت. 

قیمت دلار / قیمت یورو در بازار آزاد امروز

امروز یورو در بازار آزاد  با کاهش ۰.۱۶ درصدی به ۵۳,۰۴۰ (پنجاه و سه هزار و چهل ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر یورو در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۵۳,۰۴۰ -۸۵.۰۰ -۰.۱۶ 11:20
۵۳,۱۲۵ -۸۶۳.۰۰ -۱.۶۳ روز قبل
۵۳,۹۸۸ -۱۶۵.۰۰ -۰.۳۱ ۲ روز پیش

آخرین قیمت دلار در بازار آزاد

امروز دلار در بازار آزاد با کاهش ۰.۲ درصدی به ۴۸,۵۵۰ (چهل و هشت هزار و پانصد و پنجاه ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۸,۵۵۰ -۱۰۰.۰۰ -۰.۲ 11:12
۴۸,۶۵۰ -۷۰۰.۰۰ -۱.۴۴ روز قبل
۴۹,۳۵۰ -۱۵۰.۰۰ -۰.۳۱ ۲ روز پیش

قیمت دلار / آخرین نرخ پوند

امروز پوند با کاهش ۰.۲۱ درصدی به ۶۲,۱۷۷ (شصت و دو هزار و یکصد و هفتاد و هفت ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر پوند
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۶۲,۱۷۷ -۱۳۳.۰۰ -۰.۲۱ 11:20
۶۲,۳۱۰ -۹۸۱.۰۰ -۱.۵۸ روز قبل
۶۳,۲۹۱ -۱۹۲.۰۰ -۰.۳۱ ۲ روز پیش

قیمت دلار در مرکز مبادلات، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، قیمت هر اسکناس دلار ۴۱ هزار و ۳۰۴ تومان و نرخ حواله دلار ۳۷ هزار و ۵۴۹ تومان اعلام شد.

قیمت دلار

شناسایی کف قیمت دلار در تهران

دوشنبه شب خبر به بازار رسید که امیرعبداللهیان به قطر سفر کرده است. معامله‌گران می‌گویند بازار خبری شده و منتظر به عمل نشستن این خبرهاست، اگر خروجی سفر مثبت باشد می‌توان شاهد کاهش قیمت دلار و حتی کف‌شکنی در بازار بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، فعالان بازار دلار معتقدند در شرایط کنونی معامله گران سفر امیر عبداللهیان به قطر را زیر نظر گرفته اند.به عقیده معامله‌گران این سفر در راستای آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران در این کشورها و تبادل زندانیان است.

پیش بینی قیمت دلار همزمان به سفر امیر عبداللهیان به قطر

دوشنبه شب خبر به بازار رسید که امیرعبداللهیان به قطر سفر کرده است. معامله‌گران می‌گویند بازار خبری شده و منتظر به عمل نشستن این خبرهاست، اگر خروجی سفر مثبت باشد می‌توان شاهد  کاهش قیمت دلار  و حتی کف‌شکنی در بازار بود. کف  قیمت دلار  در سال 1402 تا 29 خرداد 46 هزار و 700 تومان بوده است. اما اگر نتیجه سفر منفی تلقی شود  قیمت دلار  نوسان افزایشی می‌دهد و حتی با فشار خرید،  قیمت دلار  می‌تواند از سقف 49 هزار و 800 تومان عبور کند و وارد کانال 50 هزار تومان شود.

به عقیده تکنیکال‌کاران با  کاهش قیمت دلار  در روز دوشنبه نرخ به کف کانال نزولی برخورد داشته است. آن‌ها می‌گویند دو عدد برای بازار مهم است؛ عدد اول سطح مقاومت 48 هزار و 800 تومان برای  قیمت دلار  است. از نظر آن‌ها این عدد مرز صعود و نزول است و اگر قیمت زیر این سطح تثبیت دهد احتمال نزول در بازار بیشتر می‌شود و برعکس.

عدد دوم کف کانال نزولی یعنی 48 هزار و 300 تومان است. فنی‌های  بازار ارز  می‌گویند اگر این کف از دست برود شاهد فشار فروش در بازار خواهیم بود.

قیمت دلار / بازار دلار در حال انتظار 

عده ای از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند تا مشخص شدن نتیجه این سفر خریداران از بازار ارز فاصله گرفته‌اند و احتیاط می‌کنند تا اگر خبرهای مثبتی از قطر و عمان رسید مورد هجمه فروشنده‌ها در  بازار ارز  قرار نگیرند. در حال حاضر دلار منتظر خبرهایی است که از سفر وزیر امور خارجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، منعکس می‌شود.

یک پیش‌بینی مهم از آینده قیمت دلار

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

به نقل از خبرآنلاین، «یحیی آل اسحاق» رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق در پاسخ به این سوال که دلار تا چه میزان امکان کاهش قیمت را داراست، گفت: بازیگران بازار ارز بر تعیین قیمت موثر هستند و تنها یک عامل نیست که بتواند زمینه را برای پیش‌بینی مهیا کند اما همین حالا نیز رصد بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در حال کاهش است و این روند احتمالا ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز در حال آزادسازی است، عنوان کرد: تنها عراق در حال آزاد کردن پول‌های ما نیست . سایر کشورها نیز دست به این اقدام زده‌اند و این نشان از نتیجه دادن دیپلماسی ایران دارد.

او در جواب این پرسش که آیا آزادسازی پول‌های بلوکه شده نتیجه توافقی قریب‌الوقوع است، گفت: من قادر به پاسخ به این سوال نیستم و بهتر است این پرسش را اهل سیاست جواب بدهند اما فکر می‌کنم در بخش بین‌الملل گشایشی ایجاد شده و این گشایش می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی و سفره مردم مهیا کند .

او با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

اثر یک سفر روی قیمت دلار/ گوش بازار تیز شد

در روز دوشنبه خبر سفر امیرعبدالهیان به عمان هم به بازار مخابره شد. گمانه‌زنی‌های مختلفی درمورد این سفر در بازار وجود داشت و می‌گفتند سفر امیرعبدالهیان به عمان و قطر برای هماهنگ کردن انتقال دلارهای بلوکه در این کشورها و همچنین مذاکرات برای تبادل زندانی‌ها است.

به نقل از اکوایران،  قیمت درهم  ، هرات را به پایین هل داد.  قیمت دلار  در  بازار ارز  هرات، ابتدا در سطح ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان باز شد و قبل از باز شدن بازار دبی در همین سطح نوسان کرد. اما با شروع نرخ‌دهی درهم در ساعت 11 روز دوشنبه، قیمت  دلار هرات  در ظرف چند دقیقه کانال 49 را از دست داد و به 48 هزار و 700 تومان رسید و این کاهش تا سطح حمایت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان ادامه‌دار شد.  قیمت درهم  در 13 هزار و 530 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به 13 هزار و 420 تومان رسید. معامله‌گران می‌گفتند در این بازار تزریق داشتیم و به واسطه کاهش در بازار درهم  بازار ارز  و طلا هم افت کرد. البته یکسری از معامله‌گران هم کاهش دلار را به کاهش طلا و سکه ربط می‌دادند و می‌گفتند طلا و سکه لیدر بازارند.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین افت قیمت در  بازار سکه  رفاه بود و قیمتش نزدیک به 700 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به 27 میلیون و 990 هزار تومان رسید که زیر بازار بود. معامله‌گران می‌گویند در این بازار حقوقی‌ها فقط می‌فروختند.

در روز دوشنبه خبر سفر امیرعبدالهیان به عمان هم به بازار مخابره شد. گمانه‌زنی‌های مختلفی درمورد این سفر در بازار وجود داشت و می‌گفتند سفر امیرعبدالهیان به عمان و قطر برای هماهنگ کردن انتقال دلارهای بلوکه در این کشورها و همچنین مذاکرات برای تبادل زندانی‌ها است. همین خبر هم در کاهش نرخ بی‌تاثیر نبود. بازار از زمان سفر سلطان عمان به ایران و گمانه‌ها درمورد توافق موقت، راه نزول را در پیش گرفته است و معامله‌گران می‌گویند به واسطه این خبرها کمتر کسی خریدار است. آن‌ها می‌گویند عمان مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در بانک عراق است و قطر مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در کره. یک شایعه هم در بازار وجود داشت که همزمان با سفر امیرعبدالهیان، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم عازم عمان می‌شود.

با این خبرها و خبر افزایش  صادرات نفت  ایران معامله‌گران بازار ارز هرات می‌گفتند بانک مرکزی ایران چپش پر شده است.

با افت بازار و ورود قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان، تکنیکال‌کاران می‌گفتند قیمت به کف کانال نزولی رسیده که 48 هزار و 300 تومان است. با کف‌زنی قیمت نوسانگیران سیگنال خرید دریافت کردند. به عقیده معامله‌گران اگر این کف از دست برود با هیجان فروش می‌توانیم شاهد افت بیشتر قیمت در بازارها باشیم. اما اگر بالای این کف بمانیم کم کم سقف دلار از 49 هزار 800 تومان به پایین می‌آید و قیمت می‌تواند بین کف و سقف نوسان بدهد تا از یک طرف بشکند. کاهشی‌های بازار معتقدند با توجه به اخبار و نبود تومان در بازار، می‌توانیم شاهد نوسان قیمت در همین کانال باشیم تا خبر مثبت از سفر امیرعبدالهیان بیاید و این کف بشکند. اما افزایشی‌های بازار معتقدند بعد از نوسان قیمت بین 48 هزار و 400 تومان تا 49 هزار و 500 تومان،‌ قیمت از سقف خارج می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند نتیجه این دور از سفر امیرعبدالهیان منفی خواهد بود و به واسطه آن خریداران جرات بیشتر پیدا می‌کنند و به  قیمت دلار  نوسان افزایشی می‌دهند. آن‌ها تصور می‌کنند اخبار مثبت از قیمت‌های بالاتر به بازار مخابره می‌شود. قیمت‌های مهم در صعود، مقاومت 48 هزار و 800 تومان، 49 هزار و 300 تومان و 49 هزار و 500 تومان است و اعداد مهم پایینی، 48 هزار و 300 تومان و مرز روانی 48 هزار تومان و 47 هزار و 800 تومان است که قیمت با رسیدن به این سطوح می‌تواند واکنش داشته باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: