پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

ایران خودرو / جنجال افزایش قیمت دنا پلاس

افزایش قیمت دنا پلاس که طی چند روز گذشته تبدیل به یک چالش جدی شده بود بالاخره با ورود شورای رقابت اصلاح شد و اعلامیه اصلاحی آن به زودی از سوی شرکت خودروساز منتشر خواهد شد.

 ۱۶ خرداد ماه شورای رقابت در مصوبه‌ای اعلام کرد که قیمت ۲۸ محصول شرکت ایران خودرو به دلیل اعمال برخی استانداردهای اجباری و اختیاری و تغییرات فنی در خودروها، دچار تغییر شده است.

بر اساس مصوبه شورای رقابت از ۲۹ محصول، ۳ محصول با کاهش قیمت (بر مبنای قیمت محصول پایه) مواجه شدند؛ به این ترتیب خودروی دنا پلاس رینگ فولادی با ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان، پژو ۲۰۷ دستی TU۳ با ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۹۱ تومان و پژو ۲۰۷ دستی با ۶ میلیون و ۳۵ هزار و ۲۰۵ تومان کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

شرکت ایران خودرو نیز بیستم خرداد ماه بر اساس مصوبه شورای رقابت جدول جدیدی از قیمت محصولات خود منتشر کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۳ محصول مذکور قیمت ۲ محصول در فهرست جدید نسبت به قیمت فروردین ماه با افزایش مواجه شده است؛ به شکلی که قیمت دنا پلاس از ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان به ۳۴۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۰ تومان، و قیمت پژو ۲۰۷ دستی از ۲۵۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۵۵ تومان به ۲۸۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

با توجه به پیگیری متقاضیان خرید این محصول که حتی چند روز مقابل شورای رقابت نیز دست به اعتراض زدند، نهایتاً شورای رقابت جلسه‌ای برای اخذ نظرات سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو در مورد قیمت دناپلاس برگزار کرد.

در این جلسه مقرر شد که خودروسازان محصولات خود را صرفاً بر اساس مصوبات شورای رقابت اعلام کنند. بر همین اساس نیز پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که شرکت ایران خودرو منطبق با نظر شورای رقابت به زودی در اعلامیه اصلاحی، جزئیات قیمت دنا پلاس را منتشر خواهد کرد.

امروز نیز شورای رقابت در بخشنامه‌ای تاکید کرد که تخطی از مصوبات شورای رقابت نه تنها تخلف محسوب می‌شود بلکه پیگرد قضائی نیز دارد.

خبر مهم درباره قیمت دناپلاس ایران خودرو

به نقل از ایسنا، سپهر دادجوی توکلی اعلام کرد: در راستای وظایف نظارتی بر نحوه اعمال دستورالعمل و مصوبات شورای رقابت در جلسه امروز کارگروه خودروی این شورا که با حضور مسئولین ایران خودرو و سازمان حمایت برگزار شد، مباحث مربوط به دنا پلاس و ابهام ایجاد شده در تفسیر مصوبه شورا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت دناپلاس بر اساس مصوبات شورای رقابت اعمال شود.

وی ادامه داد: بر این اساس منتظر جلسات فنی و اداری در شرکت ایران خودرو که همکاری خوبی با شورا داشت جهت صدور اطلاعیه و شفاف سازی تصمیمات هستیم. بر این اساس ایران خودرو به زودی اطلاعیه اصلاحی خود را صادر و مشتریان را از جزئیات شرایط آگاه می‌کند.

گفتنی است؛ به دنبال بحث‌های اخیر پیرامون قیمت دناها که به گفته مشتریان قیمت دناپلاس توربو مدنظر برای تکمیل وجه خودروی دناپلاس قرار گرفته است، ایران‌خودرو ادعا کرد که سوء برداشت مشتریان از جهت مبنا قرار دادن محصول دناپلاس با کد اشتباه بوده که در نهایت در جلسه امروز کارگروه خودروی این شورا مقرر شد قیمت دناپلاس اصلاح شود.

ایران خودرو / قیمت خودرو محصولات این خودروساز گران شد

دنا پلاس توربو اتوماتیک با افزایش ۵۵ میلیونی به ۸۹۰ میلیون تومان رسید.

تمام خودروهای ایران خودرو امروز افزایش قیمت ثبت کردند. دنا پلاس توربو اتوماتیک با افزایش ۵۵ میلیونی به ۸۹۰ میلیون تومان رسید.

بر اساس مصوبه فروردین‌ماه شورای رقابت، قیمت دناپلاس ۲۸۱ میلیون تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم، مقرر شد ۴۳ میلیون تومان از قیمت این خودرو کاسته و قیمت نهایی این خودرو۲۳۷ میلیون تومان فاکتور شود.

مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت از بررسی قیمت خودروی دنا در این شورا خبر داد.

سپهر دادجوی توکلی با اعلام خبر فوق افزود: از آنجایی که شورای رقابت طبق مصوبه ۵۴۳ موظف به نظارت بر رویه فروش است و همچنین باید به شکایت مردم رسیدگی کند، قیمت خودرو دنا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، به‌ دنبال تغییر قیمت ۲۸ محصول ایران خودرو با توجه به افزوده شدن استانداردهای اجباری، در ظاهر دعوتنامه‌هایی که برای برخی مشتریان ارسال شده با کم و زیاد کردن قیمت‌ها مدل بالاتر فاکتور شده است؛ بر اساس مصوبه فروردین‌ماه شورای رقابت، قیمت دناپلاس ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان از قیمت این خودرو کاسته و قیمت نهایی این خودرو۲۳۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، ۳۹۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۶۵ تومان تعیین شده بودکه پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که ۱۷ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۱۷ تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۸۲ تومان نهایی می‌شود.

نکته اصلی موضوع این‌جاست که طبق اعلام مشتریان دناپلاس که هر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است، اما به‌جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) را مطالبه کند؛ از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰ و اندی میلیون تومان است، ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

بدین ترتیب با یک حساب ساده می‌توان گفت: پس از اصلاح قیمت خودروی دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴ تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداختی مشتریان، اکنون بایستی حدوداً ۱۰۴میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۴ تومان دیگر واریز کنند؛ اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۰۰ و مبلغ پرداختی (مابه‌التفاوت برای تکمیل وجه) ۲۴۰ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۰۰ اعلام شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: