پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

پرداخت سود مانده سهام عدالت در این تاریخ

سهامدارانی که سود سال های گذشته سهام عدالت خود را دریافت نکردند، می توانند با بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سود ها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت دریافت کنند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به واریز سود سهام عدالت گفت: در سال گذشته شاهد بودیم که سود عملکرد مالی شرکت ها به طور عمده در دو مرحله واریز شد و در شرایط فعلی عدد قابل توجهی از منابعی که قابل واریز باشد، باقی نمانده است و صرفه به مقیاس واریز هم وجود ندارد. به همین سبب  واریز جداگانه این مقدار مانده، غیر منطقی است و قطعا از سوی مردم نیز  بازخورد خوبی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی از سودهای سال 1400 نمانده است بنابراین به احتمال زیاد سود‌های باقیمانده سال 1400 با سود سال مالی 1401 تجمیع خواهد شد تا صرفه به مقیاس بوده و در ذهن مردم نیز نقطه نظر منفی وجود نداشته باشد. بنابراین می توان گفت فعلا سود واریزی، نخواهیم داشت.

باغستانی، در پاسخ به این سوال که اگر سهامداران مشکلات عدم دریافت سود دوره‌های قبل خود را رفع کنند هنگام واریز سود عملکرد مالی سال 1401 سود‌های گذشته را دریافت خواهند کرد یا خیر؟ گفت: سود سال مالی 98، 99 و 1400 در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و اگر سهامداری سود این سال ها را دریافت نکرده‌ است، می تواند با ثبت نام در سامانه سجام  و بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سود‌ها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت، در یافت کند و این سودها به حساب او واریز خواهد شد./تسنیم

واریز سود سهام عدالت دو مرحله ای شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جدیدترین خبر تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

انتقال سود سهام عدالت به متوفیان قرار بود در سال گذشته تعیین تکلیف شود اما به نتیجه نرسید.

محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند، اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

وی ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲

مبلغ سود واریزی به ارزش سبد سهام عدالت افراد بستگی دارد. به گفته رئیس سازمان بورس سهامدارانی که در پرتفوی خود، سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت. این مبلغ بیشتر از مبلغ اعلام شده قبل است.

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را واگذار نکرده باشد، رقمی بین دو میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است./ همشهری

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد

شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک‌دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند که به‌آن سال مالی گفته می‌شود. سال مالی اکثر شرکت‌های بورسی، از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفندماه همان سال است. اما شرکت‌هایی هم هستند که‌سال مالی آن‌ها متفاوت است.

شرکت‌های بورسی طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال مالی، نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. به‌عبارت دیگر اگر سال مالی یک شرکت ۲۹ اسفندماه باشد، باید تا پایان تیر ماه نسبت‌به‌ برگزاری مجمع اقدام کند. همچنین طبق قانون جدید شرکت‌ها حداکثر چهارماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی، باید سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند؛ بنابراین اگر مجمع یک‌شرکت در تیرماه برگزار شود، این‌شرکت موظف است تا پایان آبان‌ماه سود سهامداران را واریز کند.

سهام عدالت / فرصت شرکت‌های سهام عدالتی برای برگزار مجمع و واریز سود چقدر است؟

بررسی ایسنا حاکی از آن است که‌سال مالی ۳۱ شرکت بورسی سهام عدالت منتهی به ۲۹ اسفند است، بنابراین این شرکت‌ها باید در تیر اقدام به‌برگزاری مجمع و در آبان اقدام به‌واریز سود سهامداران و همچنین مشمولان سهام عدالت کنند.

بر این اساس، سال مالی سه‌شرکت ۳۱ شهریورماه، یک‌شرکت ۳۱ فررودین‌ماه و یک‌شرکت نیز ۳۱ خردادماه است.

سهام عدالت

سهام عدالت

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: