پایگاه خبری خانه فوتبال:

آغاز واردات خودرو با دستور رئیس جمهور.واردات خودرو قوانین جدیدی دارد.واردات خودرو مشمول برخی از خودروها می شود.واردات خودرو با متقاضیان زیادی همراه است. جزئیات جدید واردات خودرو را بخوانید.

واردات خودرو| ریزش ۷۰ درصدی خارجی‌ها در راه است؟

علی خسروانی، تحلیلگر بازار خودرو معتقد است که با آزاد شدن واردات، قیمت خودرو در بازار با ریزش 30 تا 70 درصدی مواجه خواهد شد!

نوسان در بازار خودرو ایران ساعتی شده است. به‌خصوص از وقتی بحث آزاد شدن واردات اتومبیل‌های خارجی به‌میان آمده، بازار متزلزلی به‌وجود آمده که باعث سردرگمی بسیاری از خریداران شده است. عده‌ای منتظر ورود خودروهای خارجی و شکستن قیمت‌ها هستند. برخی دیگر نیز معتقدند این قیمت‌ها بعد از شکست واردات، افزایش پیدا می‌کنند و به‌همین خاطر هم منتظر اخبار جدید نمی‌مانند و خرید خود را انجام می‌دهند.

قیمت خودرو لوکس در بازار چشمگیر است

اما اکنون علی خسروانی، یکی از تحلیلگران و کارشناسان بازار خودرو کشور نظر متفاوتی دارد. این کارشناس معتقد است که قیمت خودرو در بازار کشور دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد و می‌توانیم انتظار کاهش قیمت 30 تا 70 درصدی را داشته باشیم؛ این کاهش قیمت به‌خصوص در مورد خودروهای لوکس برندهای بی ام و و بنز چشمگیرتر است.

خسروانی با اشاره به قیمت 12 میلیارد تومانی مدل 2012 تویوتا لندکروز در بازار کشور می‌گوید:

در نظر داشته باشید که قیمت مدل صفر کیلومتر لندکروز چیزی در حدود 10 میلیارد تومان قیمت می‌خورد. بنابراین اگر واردات این خودرو به کشور انجام شود، می‌توانیم شاهد کاهش قیمت مدل 2012 آن به 4 میلیارد تومان هم باشیم.

این کارشناس خودرو معتقد است که حباب قیمتی اتومبیل‌های دو شرکت آلمانی بنز و بی ام و نیز بیش از حد بزرگ شده و آزاد شدن واردات می‌تواند مثل سوزنی، این حباب را بترکاند. به‌طور مثال قیمت مدل 2015 خودرو بی ام و 528 در ایران چیزی در حدود 6 میلیارد تومان است. در حالی که همین خودرو را می‌توانید با قیمت 15 هزار دلاری از بازار امارات خریداری کنید. در نتیجه اگر مدل‌های جدیدتر این اتومبیل‌ها وارد بازار کشور شود، شاهد افت قیمت محسوس این مدل‌های قدیمی‌تر خواهیم بود.

قیمت خودروهای چینی بعد از آزادی واردات چه تغییری می‌کند؟

سوال مهم دیگری که در ذهن بخش وسیعی از جامعه وجود دارد، قیمت خودروهای چینی پس از آزاد شدن واردات خودروهای خارجی است. علی خسروانی معتقد است که بعد از این اتفاق، قیمت خودروهای مونتاژی چینی می‌تواند تا مرز قیمت اعلامی توسط شورای رقابت، کاهش پیدا کند. او می‌گوید احتمال دارد اختلاف قیمت بین بازار آزاد و قیمت اعلامی شورای رقابت چیزی در حدود 10 درصد بشود.

خسروانی می‌گوید قیمت اکثر اتومبیل‌های چینی در بازه 15 هزار دلاری قرار دارد. در نتیجه با اضافه شدن هزینه‌های مختلفی مثل حمل و نقل، تعرفه و سود بازرگانی، نباید انتظار کاهش قیمت آن‌ها به زیر قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت را داشته باشیم. این یعنی شروع قیمت آن‌ها را می‌توان از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفت.

ترکیدن حباب خودروهای خارجی، به‌نفع خریداران خودروهای ایرانی می‌شود

بخش مهم دیگر صحبت‌های این کارشناس، خبر خوبی برای خریداران خودروهای ایرانی است. وی معتقد است که ریزش قیمت خودرو، می‌تواند از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری روی آن بکاهد. این موضوعی است که کاملا به‌نفع خریداران واقعی خودرو تمام می‌شود و می‌تواند حباب قیمت خودروهای داخلی را هم بکاهد./گجت نیوز

امضای طلایی رئیسی بر قانون واردات خودرو دست دوم

رئیس جمهور قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را که در جهت اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی را که در جلسه علنی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ به تایید شورای نگهبان و طی نامه شماره ۸۸۴-۱۱/۳۳۵۵۳ تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی واصل شده است، را جهت اجرای واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت کشور ابلاغ کرد.

سید ابراهیم رئیسی قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را که در جهت اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی را که در جلسه علنی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ به تایید شورای نگهبان و طی نامه شماره ۸۸۴-۱۱/۳۳۵۵۳ تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی واصل شده است، را جهت اجرای واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت کشور ابلاغ کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: