پایگاه خبری خانه فوتبال:

جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شوند. جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به زودی اقدام به ثبت نام کنند. جاماندگان سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه هستند. جزئیات جدید جاماندگان سهام عدالت را بخوانید.

فرآیند نهایی تخصیص جاماندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز از نهایی شدن فرآیند تخصیص جاماندگان مرحله اول سهام عدالت خبر داد.

اکبر حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، اظهار کرد: روز گذشته سخنگوی محترم قوه قضاییه از امکان دسترسی سازمان بورس به اطلاعات برخط متوفیان سهام عدالت خبر داد، اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، هنوز سامانه متوفیان سهام عدالت را راه‌اندازی نکرده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه وجود دارد، وب سرویس اصالت احکام حصر وراثت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادر و اوایل سال جاری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت استان ادامه داد: با تاکید دولت بر اصل ۴۴ قانون اساسی، فرایند تخصیص سهام عدالت مرحله اول جاماندگان سهام عدالت نهایی خواهد شد.

حیدری در پایان با اشاره واریز سود سهام عدالت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سود سهام عدالت با سرعت بیشتری و با منابع مالی مطلوب‌تری در آبان و آذرماه واریز خواهد شد.

در سایت های مختلف خبری مبنی بر وارزی سود میلیونی سهام عدالت منتشر شده که واقعیت ندارد و زمان آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش وقت صبح، در هر سال یک بار برای سهامداران سهام عدالت سود واریز می شود که تا این لحظه هنوز زمان واریز این مبلغ میلیونی مشخص نشده است.

مدتی قبل حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره زمان واریز سود سهام عدالت در 1402 گفته بود:

هر ساله برای واریز سود سهام عدالت باید منتظر بمانیم مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود.

قبل ترها شرکت ها 8 ماه فرصت داشتند که سود سهامداران را پرداخت کنند.

اما در سال 1402 این فرصت به 4 ماه تبدیل شده است.

بنابراین شما می توانید اخبار واقعی مرتبط با زمان واریز سود سهام عدالت را از مجامع رسمی مثل تلویزیون و رادیو دنبال کنید.

سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت آماده بهره‌برداری است

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت مربوط به کارگزاران بازار سرمایه جهت تقسیم قهری سهام عدالت بین وراث، در ایستگاه پایانی قرار دارد.

به گزارش مدار اقتصادی، در اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است: سامانه مربوط به کارگزاران بورس در ماه‌های اخیر طراحی و پیاده‌سازی شده و در مراحل نهایی تست‌های فنی قرار دارد و به زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

سامانه مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز، تحت نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال آماده‌سازی بوده و همکاری‌های نزدیکی بین کارشناسان فنی دو مجموعه جهت تسریع در آماده‌سازی سامانه شکل گرفته است.

همچنین وب‌سرویس ارائه شده توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه صرفا عکس گواهی انحصار وراثت متوفیان بعد از سال 1397 را ارائه می‌کند و در عین حال از سرویس مذکور هم صرفا عکس گواهی حصر وراثت قابل دریافت است که این موضوع مشمول تعداد کثیری از متوفیان سهام عدالت از جمله متوفیان سال‌های 1384 تا 1397 نمی‌شود.

در همین زمینه رایزنی‌هایی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شورای عالی بورس و اوراق بهادار انجام شده تا خدمت تبدیل گواهی حصر وراثت به اقلام داده‌ای برای کلیه متوفیان اعم از آنانی که عکس گواهی حصر وراثت آنها نزد قوه قضائیه موجود باشد یا نباشد به ترتیب در "دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارگزاران بازار سرمایه" ارائه شود.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: البته بر اساس بند ج قانون بودجه 1402، مصوبه شماره 2 جلسه چهل و سوم مورخ هفتم تیرماه 1402 کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی قرار بود ظرف مدت 3 ماه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نسبت به ارائه وب‌سرویس شامل اقلام داده‌ای مشخصات متوفی و وراث آنها اقدام کند؛ اما این وب سرویس هنوز در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار نگرفته است.

سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲

با توجه اینکه برای بسیاری از افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، سوال پیش آمده که جامانده ها به کجا مراجعه کنند، شرکت سپرده گذاری مرکزی، با در نظر گرفتن شرایط لازم برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 1402، سعی بر این داشته تا جهت تسهیل در انجام فرآیند ثبت نام جامانده ها سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام جدید سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان اینترنتی را در نظر بگیرد.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت الکترونیکی، اقدام نمایند.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، ثبت نام جامانده ها سهام عدالت 1402، از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir، انجام شود.

به محض اعلام رسمی آدرس سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲، لینک آن، در این بخش از متن مقاله، قرار داده می شود.

افرادی که قصد مشاهده ارزش سهام عدالت خود را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به آدرس samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در خصوص مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان تیر مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندر عباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود.

سید احسان خاندوزی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود، گفت: در تامین کسری بودجه دولت، یکی از مسیر‌هایی که در سال‌های اخیر سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، مسئله انتشار اوراق است (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه بود.

وزیر اقتصاد توضیح داد: این اوراق دو مدل دارد که یک مدل آن این است که دولت برای رفع کسری‌های موقت پیش از پایان سال (در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲) از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است، اما ان مدلی که مهمتر است در مورد انتشار اوراقی است که برای کسری‌های بین سال‌های مختلف است. عملکرد دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به تمامی فشار‌های تورمی، و انتظار همه برای اینکه دولت بیشترین میزان تامین مالی و استقراض را از طریق اوراق انجام دهد، این بود که بار کمتری بر حوزه اوراق وارد کرد.

خاندوزی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های مالی تا کنون ۱۷۲ هزار میلیارد تومان عملکرد صورت گرفته است. یعنی ۱۰۰ درصد تحقق کامل آن چیزی که در بودجه آمده است و از این بابت وزارت اقتصاد توانسته دقیقا مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱ حرکت کند.

وی افزود: دولت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال برای بازپرداخت اوراق هزینه کرده است، یعنی بدهی سال‌های گذشته‌ای که سررسید آن‌ها رسید و دولت آن‌ها را بازپرداخت کرد، بر این اساس حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان فروش اوراق نقدی توسط دولت بوده است. مابه‌تفاوت این دوعدد یعنی حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان خالص بازپرداخت دولت به بازار است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: